Pylret dreng på 6 måneder.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.457 visninger
16 svar
0 synes godt om
31. august 2012

LykkeB

I en uges tid, har Elias været meget pylret. Der skal næsten ingen ting til, før han græder og han vil helst ikke ligge alene. 

Han bliver 6 måneder på tirsdag og det skal lige siges, at han normalt aldrig græder og han er altid glad normalt. 

Derfor er det også frustrerende, at han bare er så ked af det. Om natten plejer han at vågne en gang, for at få mad, lige nu er det ca. hver time og det hjælper ikke bare at give ham sutten, han er bare så ked af det, det eneste der hjælper er at han kommer ned i vores seng og der kan han så også sove rigtig godt. 

Er der nogle der har prøvet noget lign? Kan det være tryghed at han søger, eller hvad kan det dog være?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2012

LykkeB

LykkeB skriver:

I en uges tid, har Elias været meget pylret. Der skal næsten ingen ting til, før han græder og han vil helst ikke ligge alene. 

Han bliver 6 måneder på tirsdag og det skal lige siges, at han normalt aldrig græder og han er altid glad normalt. 

Derfor er det også frustrerende, at han bare er så ked af det. Om natten plejer han at vågne en gang, for at få mad, lige nu er det ca. hver time og det hjælper ikke bare at give ham sutten, han er bare så ked af det, det eneste der hjælper er at han kommer ned i vores seng og der kan han så også sove rigtig godt. 

Er der nogle der har prøvet noget lign? Kan det være tryghed at han søger, eller hvad kan det dog være?

Kan det mon være det 5. tigerspring, som de får omkring de 26 uger? 

Anmeld

31. august 2012

Eliza

det kan sagtens være tigerspring.. kan også være tænder?? 

Malthe 6,5 mdr (ca) har også lige haft sådan en tur i sidste uge.. 

vågnede mere end han plejer, pyllet og EXTREMT mor syg 

Han har stadig lidt, og jeg vil skyde på det er en blanding mellem de 2 ting, altså tænder/tigerspring 

Anmeld

31. august 2012

LykkeB

Eliza skriver:

det kan sagtens være tigerspring.. kan også være tænder?? 

Malthe 6,5 mdr (ca) har også lige haft sådan en tur i sidste uge.. 

vågnede mere end han plejer, pyllet og EXTREMT mor syg 

Han har stadig lidt, og jeg vil skyde på det er en blanding mellem de 2 ting, altså tænder/tigerspring 

Ja, det kunne selvfølgelig også være tænder. Gummerne klør i hverfald, men synes ikke rigtigt at jeg kan se nogle tænder. Håber i hvert fald det snart går over, det er jo synd for de små pus 

Anmeld

31. august 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
LykkeB skriver:

Ja, det kunne selvfølgelig også være tænder. Gummerne klør i hverfald, men synes ikke rigtigt at jeg kan se nogle tænder. Håber i hvert fald det snart går over, det er jo synd for de små pus 

De første tænder kan godt tage meget lang tid at komme igennem.
Min datter havde gener i 3 eller 4 mdr, før de første to brød igennem

Når han vågner så ofte om natten, får han så nok at spise i løbet af dagen? Er du begyndt på at give ham lidt grød/mos?
For det kunne også være sult

Anmeld

31. august 2012

modesty

Mit bud er: Ikke tænder, ikke sult, men ja - tryghed. Det at han ikke vil sove igen og først falder til ro når han kommer ind til jer, er meget kendetegnende, også for den periode med separationsangst der typisk starter ved 7-8 mdrs. alderen.

Så jeg vil skyde på at det enten er et tigerspring eller en tidlig separationsangst.

Anmeld

31. august 2012

LykkeB

PT skriver:

De første tænder kan godt tage meget lang tid at komme igennem.
Min datter havde gener i 3 eller 4 mdr, før de første to brød igennem

Når han vågner så ofte om natten, får han så nok at spise i løbet af dagen? Er du begyndt på at give ham lidt grød/mos?
For det kunne også være sult

Puha, det var godt nok lang tid at have gener  Altså, han får grød til middagsmad og mos til aftensmad. Jeg har selv haft tanker omkring han fik for lidt. Derfor startede jeg også for nogle dage siden, med at give ham morgenmad også. Så lige nu får han faktisk 3 måltider + mælk fra mig. Det burde altså være nok..

Anmeld

31. august 2012

Mussen2

Tiger! Det lyder så bekendt og passer med tigersprings teorien. For vores vedkomne var dette tiger spring det værste og længste. De andre var ret nemme og korte sammenlignet med.

Anmeld

31. august 2012

Team Putte

LykkeB skriver:

Der ligger et tigerspring i den alder og et af tegnene er netop rodet nattesøvn og stort tryghedsbehov

Anmeld

31. august 2012

Team Putte

Der ligger et tigerspring i den alder og et af tegnene er netop rodet nattesøvn og stort tryghedsbehov

Han er lige nu ved at finde ud af at i er 2 forskellige personer og at du kan gå fra ham.. Det lyder helt normalt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.