Hvordan gør i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.660 visninger
12 svar
0 synes godt om
30. august 2012

MyLove E

Da jeg starter på arbejder fra mandag af. Ja så skal vi til at i gang med Madplan men også med en handle plan.
Det er ikke noget vi sådan rigtig har gjort før. Så har tænkt lidt, hvordan gør i med at handle?

Handler i alt ind til hele ugen? Eller handler i bare til de første par dage og så igen onsdag ca.?

Køber i stort ind af kød og kommer i fryseren også tager op??

Jeg er helt på bar bund i hvad jeg skal gøre for at det er billigst og nemmest..

Kom gerne med ideer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2012

TR

Tauf skriver:

Da jeg starter på arbejder fra mandag af. Ja så skal vi til at i gang med Madplan men også med en handle plan.
Det er ikke noget vi sådan rigtig har gjort før. Så har tænkt lidt, hvordan gør i med at handle?

Handler i alt ind til hele ugen? Eller handler i bare til de første par dage og så igen onsdag ca.?

Jeg er helt på bar bund i hvad jeg skal gøre for at det er billigst og nemmest..

Kom gerne med ideer

Det for skelligt hva vi gør  

- men mest til et par dage

Anmeld

31. august 2012

MyLove E

Tak for svar:-):-):-)

Anmeld

31. august 2012

Troldemommi

Vi laver madplan Søndag aften og køber ind mandag, der køber vi til mandag, tirsdag, onsdag og torsdag, torsdag aften laver vi madplan til weekenden og køber ind fredag :-)

Monica

Anmeld

31. august 2012

Holbæktrunten

Tauf skriver:

Kom gerne med ideer

Den første i måneden tager jeg ud og køber alle basisvarer til hele mdr: Toiletpapir, køkkenrulle, bleer, klude/vådservietter, konserves, ris og pasta osv.
Shampoo, balsam, barbergrej, creme, tandpasta osv købes når der er tilbud - ligeså med drikkevarer som øl, vin og vand.

Kød køber jeg også ofte på tilbud og fryser ned i passende størrelser.

Jeg er virkelig dårlig til at planlægge hvad vi skal spise fx 14 dage ud i fremtiden - jeg ved jo ikke om jeg har lyst til frikadeller på onsdag i næste uge. Der er det godt at have fryseren, så kan jeg tage op hvad jeg har lyst til aftenen i forvejen, eller om morgnen.
Jeg handler ind 1-2 gange om ugen, ting som fx mælk og rugbrød. Bager en del boller selv.

Vi er 2 voksne, 1 barn på 1 år og har ofte gæster som vi gerne vil have har det godt. Så der spises ofte en god bøf eller steg med rødvin/øl/sodavand osv til. Vi bruger ca 4000 om mdr på mad, slik, drikkevarer og husholdning, det kan gøres billigere, men som sagt, vi kan lide at have det godt. (da vi kun var os selv og boede i lejlighed brugte vi omkring 2500, og synes heller ikke vi manglede noget dengang)

Anmeld

31. august 2012

MyLove E

Holbæktrunten skriver:

Den første i måneden tager jeg ud og køber alle basisvarer til hele mdr: Toiletpapir, køkkenrulle, bleer, klude/vådservietter, konserves, ris og pasta osv.
Shampoo, balsam, barbergrej, creme, tandpasta osv købes når der er tilbud - ligeså med drikkevarer som øl, vin og vand.

Kød køber jeg også ofte på tilbud og fryser ned i passende størrelser.

Jeg er virkelig dårlig til at planlægge hvad vi skal spise fx 14 dage ud i fremtiden - jeg ved jo ikke om jeg har lyst til frikadeller på onsdag i næste uge. Der er det godt at have fryseren, så kan jeg tage op hvad jeg har lyst til aftenen i forvejen, eller om morgnen.
Jeg handler ind 1-2 gange om ugen, ting som fx mælk og rugbrød. Bager en del boller selv.

Vi er 2 voksne, 1 barn på 1 år og har ofte gæster som vi gerne vil have har det godt. Så der spises ofte en god bøf eller steg med rødvin/øl/sodavand osv til. Vi bruger ca 4000 om mdr på mad, slik, drikkevarer og husholdning, det kan gøres billigere, men som sagt, vi kan lide at have det godt. (da vi kun var os selv og boede i lejlighed brugte vi omkring 2500, og synes heller ikke vi manglede noget dengang)

Mange tak for dit svar:-):-):-)

Jeg ved også godt med mig selv at jeg ikke er så god til det der med at skal ha frikadeller en gang i næste uge. Det er ikke sikkert jeg jarl lyst til det..

Men tror bare vi er lidt nød til det:-)

Anmeld

31. august 2012

Julemusen

Vi er to voksne og en Bette dreng oghar 2000 til mad og alt det om måneden. Jeg har en stor kalenderside for hele måneden som hænger på køleskabet hvor jeg lavet madplan for hele måneden. Deler så måneden op i 4 indkøbslister og skriver det på som vi skal bruge udfra hvad det står vi skal have at spise og udfra basisvarerne, køkkenrulle, bleer, sæbe mm. :-)
Er lidt et puslespil for indkøbslisten må ikke ende på mere end 500 kr stk, men det plejer at lykkes!

Anmeld

31. august 2012

MorDk

Monica P skriver:

Vi laver madplan Søndag aften og køber ind mandag, der køber vi til mandag, tirsdag, onsdag og torsdag, torsdag aften laver vi madplan til weekenden og køber ind fredag :-)

Monica

Lige for tiden laver vi ik madplaner... men skal igang igen. Og vi gør som du beskriver. Mandag har vi rugbrødsdag da det er den dag vi handler...

Så havde vi i vinterperioden en suppedag og en grøddag.

Anmeld

31. august 2012

MyLove E

Monica P skriver:

Monica

Tak. Det som om det er sådan vi også skal gøre det:-):-)

Anmeld

31. august 2012

Mathilde

Hmm vi er godt nok kommet lidt ud af rytmen, men vi skal snart have strammet op igen, da det er meget nemmere

Men ellers så lavede vi madplan om søndagen for søndag, mandag, tirsdag, onsdag og torsdag og handlede ind søndag.

Fredag og lørdag handler vi efter hvad vi lige har lyst til, da vi af og til forkæler os selv lidt i weekenderne.

Mælk, frugt og grønt handler vi efter behov, da det bare er bedst friskt.

Som basis har vi altid oksefars, svinefars og kyllingbryst i fryseren. Vi køber fars gennem vores nabo, så vi får en del ad gangen og fryser ned i portioner. Kyllingbryst bliver også købt, når der er tilbud på de store pakker.

Med de basis ting i fryseren, kan der handles ret billigt ind til en uge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.