Sidste samtale inden behandlingen startes

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

824 visninger
11 svar
0 synes godt om
30. august 2012

**Ønskebabyen

Så har vi været til sidste møde, inden jeg skal ringe og "melde" mig til behandling.

Vi fik fortalt at der var to behandlingsformer at vælge imellem (vi skal igennem ICSI) den lange eller den korte protokol.
På den klinik vi er tilknyttet køre de et projekt og tilbyder derfor nogle den korte protokol.
Det var umiddelbart også den der tiltalte både kæresten og jeg mest, men men.... Efter vi havde gennemgået dem begge, blev sygeplejersken lige pludselig i tvivl, og vi kunne være med i forsøget med den korte, pga min unge alder (23 år) Hun gik derfor ud og forhørte sig hos lægen, og ak. Vi må ikke deltage i forsøget, dels pga min alder og så fordi de til scanningen kunne se at jeg åbenbart selv danner mange æg. Så ikke nok med at vi skal igennem lang protokol, så skal jeg også kun starte op på ½ dosis medicin for ikke at blive overstimuleret.
I det forsøg de køre med den korte protokol, kan/må de ikke regulere i medicinen, og jeg ville derfor få alt for meget, og chancerne for jeg hurtigt ville blive overstimuleret var stor.

Jeg forventer mens næste gang omkring d. 11/9 så der skal jeg melde mig til og skal så til samtale deroppe inden for 21 dage, da jeg på dag 21 skal starte op på næsespray. Jeg er så spændt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2012

tarkoflen

**Ønskebabyen skriver:

Så har vi været til sidste møde, inden jeg skal ringe og "melde" mig til behandling.

Vi fik fortalt at der var to behandlingsformer at vælge imellem (vi skal igennem ICSI) den lange eller den korte protokol.
På den klinik vi er tilknyttet køre de et projekt og tilbyder derfor nogle den korte protokol.
Det var umiddelbart også den der tiltalte både kæresten og jeg mest, men men.... Efter vi havde gennemgået dem begge, blev sygeplejersken lige pludselig i tvivl, og vi kunne være med i forsøget med den korte, pga min unge alder (23 år) Hun gik derfor ud og forhørte sig hos lægen, og ak. Vi må ikke deltage i forsøget, dels pga min alder og så fordi de til scanningen kunne se at jeg åbenbart selv danner mange æg. Så ikke nok med at vi skal igennem lang protokol, så skal jeg også kun starte op på ½ dosis medicin for ikke at blive overstimuleret.
I det forsøg de køre med den korte protokol, kan/må de ikke regulere i medicinen, og jeg ville derfor få alt for meget, og chancerne for jeg hurtigt ville blive overstimuleret var stor.

Jeg forventer mens næste gang omkring d. 11/9 så der skal jeg melde mig til og skal så til samtale deroppe inden for 21 dage, da jeg på dag 21 skal starte op på næsespray. Jeg er så spændt!

Dejligt samtalen gik godt, og der er lagt en plan

Rigtig meget held og lykke med det hele!

Anmeld

30. august 2012

**Ønskebabyen

tarkoflen skriver:

Dejligt samtalen gik godt, og der er lagt en plan

Rigtig meget held og lykke med det hele!

Tusind tak.

Nu glæder jeg mig bare til at komme igang, så man kan mærke der sker noget. Vi blev jo henvist helt tilbage i februar månede, så det har været et langt forløb indtil nu..

Anmeld

30. august 2012

Viventerjer

**Ønskebabyen skriver:

Skønt at, i skal til og igang.. Jeg venter min menstuation ca. d.9/9 og skal også igennem den lange behandling. Så skal 21 dage efter igang med nedregulering .. Kunne være sjovt og følge dig her inde nu hvor vi ligger så tæt på hinanden rent behandlingsmæssigt

Er også super spændt, tænker efterhånden ikke på andet

Anmeld

30. august 2012

**Ønskebabyen

Viventerdig skriver:

Skønt at, i skal til og igang.. Jeg venter min menstuation ca. d.9/9 og skal også igennem den lange behandling. Så skal 21 dage efter igang med nedregulering .. Kunne være sjovt og følge dig her inde nu hvor vi ligger så tæt på hinanden rent behandlingsmæssigt

Er også super spændt, tænker efterhånden ikke på andet

Ej hvor spændende at vi er så tætte. Du skal være hjertelig velkommen til at søge venskab, så kan vi lidt bedre finde hinanden herinde

Det kunne da være super rart at have en at "følges" med

Hvor kommer du fra og hvor er du i behandling?

Anmeld

30. august 2012

Viventerjer

**Ønskebabyen skriver:

Ej hvor spændende at vi er så tætte. Du skal være hjertelig velkommen til at søge venskab, så kan vi lidt bedre finde hinanden herinde

Det kunne da være super rart at have en at "følges" med

Hvor kommer du fra og hvor er du i behandling?

Ja, studsede jeg også lige over da jeg læste det..

Jeg søger med det samme.. Kunne nemlig være rigtig sjov

Jeg bor i skive og skal i behandling på skive fertilitetsklinik (skive sygehus) .. Hvad med dig/jer ??

Anmeld

30. august 2012

**Ønskebabyen

Viventerdig skriver:

Ja, studsede jeg også lige over da jeg læste det..

Jeg søger med det samme.. Kunne nemlig være rigtig sjov

Jeg bor i skive og skal i behandling på skive fertilitetsklinik (skive sygehus) .. Hvad med dig/jer ??

Okay, jamen det er jo ikke fordi vi bor mega langt fra hinanden. Jeg er tilknyttet fertilitetsklinikken på Dronninglund sygehus, og bor i Aalborg

Hvor lang tid har i prøvet og hvad fejler du/i?

Anmeld

30. august 2012

Viventerjer

**Ønskebabyen skriver:

Okay, jamen det er jo ikke fordi vi bor mega langt fra hinanden. Jeg er tilknyttet fertilitetsklinikken på Dronninglund sygehus, og bor i Aalborg

Hvor lang tid har i prøvet og hvad fejler du/i?

Nej det har du ret i..

Vi har forsøgt selv i 2 år og så fandt man ud af jeg havde væskefyldte og sammenklappede æggeledere, så de skulle fjernes.. Så havde jeg for lavt stofskifte som jeg er kommet i behandling for og så manglede jeg også lige røde hunde vaccinationen.. Så selve forløbet fra vi fandt ud af vi skulle have ivf til nu har varet 10 mdr. Ca...
min kæreste fejler heldigvis intet, han har tvært imod "over gennemsnittet sædceller" hvis man kan kalde det det .. Hehe .. Men der har så også været rigeligt med mig
Hvad med dig/jer ?

Anmeld

30. august 2012

**Ønskebabyen

Viventerdig skriver:

Nej det har du ret i..

Vi har forsøgt selv i 2 år og så fandt man ud af jeg havde væskefyldte og sammenklappede æggeledere, så de skulle fjernes.. Så havde jeg for lavt stofskifte som jeg er kommet i behandling for og så manglede jeg også lige røde hunde vaccinationen.. Så selve forløbet fra vi fandt ud af vi skulle have ivf til nu har varet 10 mdr. Ca...
min kæreste fejler heldigvis intet, han har tvært imod "over gennemsnittet sædceller" hvis man kan kalde det det .. Hehe .. Men der har så også været rigeligt med mig
Hvad med dig/jer ?

Det var da også en del du har været igennem.

Jeg fejler intet, alt er som det skal være. Men min kærestes sæd er ikke alt for god de sædceller der så er, ligger heldigvis nr to i deres hurtighed/bevægelse, så det er super. Men det er derfor vi skal direkte i ICSI og ikke bare alm. IVF..

Vi blev henvist af egen læge den 1. Februar så her har det taget 8 mdr. Men det har været fordi vi først fik tid til første samtale og undersøgelse den 20. April og klinikken ville have to sædprøver og der skal åbenbart gå 3 mdr imellem og så rendte vi ind i at de holdte ferielukket i 3 uger, og da de åbnede op igen rejste vi på ferie i 3 uger..
så jeg synes det har været et langt forløb, da der har været meget ventetid..

Anmeld

3. september 2012

Viventerjer

**Ønskebabyen skriver:

Det var da også en del du har været igennem.

Jeg fejler intet, alt er som det skal være. Men min kærestes sæd er ikke alt for god de sædceller der så er, ligger heldigvis nr to i deres hurtighed/bevægelse, så det er super. Men det er derfor vi skal direkte i ICSI og ikke bare alm. IVF..

Vi blev henvist af egen læge den 1. Februar så her har det taget 8 mdr. Men det har været fordi vi først fik tid til første samtale og undersøgelse den 20. April og klinikken ville have to sædprøver og der skal åbenbart gå 3 mdr imellem og så rendte vi ind i at de holdte ferielukket i 3 uger, og da de åbnede op igen rejste vi på ferie i 3 uger..
så jeg synes det har været et langt forløb, da der har været meget ventetid..

Ja det har og er en mundfuld, men nu begynder det og nærme sig ..

Okay, så er det jo super godt at, muligheden for icsi er der for at, optimere chancerne hvis man kan kalde det det

Har det på nøjagtig samme måde med udredningsforløbet .. Det har været langt og drænene og set tilbage forstår jeg slet ikke hvordan vi er kommet igennem uden flere "ar" på sjælen.. Men tanken om adskillige forsøg som ikke lykkedes skræmmer mig.. Fordi det har været alt nok det vi har været igennem nu.. Så skal vi ikke bare satse på at, det lykkedes for os begge i første forsøg og der bliver et par babyer ud af det humor hjælper altid lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.