Når mor flytter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2012

PiaMorTil2

Jeg ville læse lidt på statsforvaltningens side..

Men du kan altid søge om bopæls ændring og så tage den i statsforvaltningen og vil han så stadig ikke så i retten... 

http://statsforvaltning.dk/site.aspx?p=4557

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2012

kesuh

Taget fra mødrehjælpens side af -->  https://www.moedrehjaelpen.dk/default.aspx?func=article.view&id=17056

Enighed om bopælen
Bopælen fastlægges efter aftale, afgørelse eller de faktiske forhold.

I kan selv aftale, hvor jeres barn skal bo, og aftalen skal ikke anmeldes til Statsforvaltningen. I skal dog selv sørge for at give meddelelse til folkeregistret om barnets bopæl.

I skal være opmærksomme på, at den, der flytter fra den fælles bolig, ikke bare kan tage barnet med og melde ny folkeregisteradresse. Det kræver en accept fra den anden forælder.

Hvis den ene af jer flytter fra det fælles hjem, og den anden af jer bliver boende med barnet, vil den forælder, der bliver boende anses som bopælsforælder, og den der flytter som samværsforælder.

Anmeld

30. august 2012

Kamilla-m

louise8723 skriver:

Nej det er jo klart nu du er bopælsforældre.. Men når man bor sammen og har fælles kan moderen sagtens flytte med barnet.. Faderen kan i og for sig gøre det samme.. Hvis den anden part ikke godtaget det kører det gennem retten hvor de enten giver medhold til den forældre der er flyttet eller omvendt

Det er ikke rigtig.
Barnet skal bo hvor adressen er, indtil andet er afgjort

Anmeld

30. august 2012

Kamilla-m

louise8723 skriver:

Nej det er jo klart nu du er bopælsforældre.. Men når man bor sammen og har fælles kan moderen sagtens flytte med barnet.. Faderen kan i og for sig gøre det samme.. Hvis den anden part ikke godtaget det kører det gennem retten hvor de enten giver medhold til den forældre der er flyttet eller omvendt

Det er ikke rigtig.
Barnet skal bo hvor adressen er, indtil andet er afgjort

Anmeld

30. august 2012

Kamilla-m

jeg ville personligt ikke flytte før der var en aftale.
Vis mor vælger at flytte adressen kan retten se det somom man ikke er inteserret i adressen og derfor har man svære ved at vinde den tilbage igen..
Jeg var igennem det sidste år, og amtet sagde at det dummeste man ku gøre var at flytte adressen før der var en afgørelse..

Anmeld

30. august 2012

Anonym trådstarter

MortilMogL skriver:

jeg ville personligt ikke flytte før der var en aftale.
Vis mor vælger at flytte adressen kan retten se det somom man ikke er inteserret i adressen og derfor har man svære ved at vinde den tilbage igen..
Jeg var igennem det sidste år, og amtet sagde at det dummeste man ku gøre var at flytte adressen før der var en afgørelse..

Jeg takker mange gange for dit gode og brugbare svar .

Jeg vil give oplysningen videre .

Anmeld

30. august 2012

kesuh

Anonym skriver:

Jeg takker mange gange for dit gode og brugbare svar .

Jeg vil give oplysningen videre .

kig mit indlæg også, men et godt råd. VENT med at flytte indtil i har papir på hvem der skal have bopæl osv! bare et godt råd

Anmeld

30. august 2012

Anonym trådstarter

kesuh skriver:

kig mit indlæg også, men et godt råd. VENT med at flytte indtil i har papir på hvem der skal have bopæl osv! bare et godt råd

Har læst dit indlæg og jeg kan bruge det til rigtig meget , tusind tak for din tid du har brugt på at svare . Er utrolig glad for der er sådan nogen dejlige piger til her inde

Anmeld

30. august 2012

kesuh

Hahaha okay den vil jeg ikke stå ved da  Kig på min profil. Jeg tror der står jeg er en mand og det vil jeg holde fast i lidt endnu

Anmeld

31. august 2012

Anonym trådstarter

kesuh skriver:

Hahaha okay den vil jeg ikke stå ved da  Kig på min profil. Jeg tror der står jeg er en mand og det vil jeg holde fast i lidt endnu

Haha det beklager jeg så meget .
Jeg har ikke lige tjekket din profil men undskylder meget . Og så er der os mange søde mænd .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.