Anonym skriver:
Hej
Har brug for lidt råd.
Min mands søster har været syg med struma og rigtig langt ude. Hendes forrige lejlighed lignede en svinesti og det var bogstaveligt talt. I februar valgte hun at lade den yngste søn bo fast ved sin far og har nu kun den store boende (bliver 11). Hun hænger fast i et eller andet og kommer ikke videre. Heller ikke selv om vi siger at vi vil hjælpe med alt. Hun sørger ikke for at drengen kom ordentlig tid i seng, ej heller at han kommer i skole, 2 gange nu har hun sovet over sig ( på 3 skoledage), nu er vi gået med til at ringe til hende om morgen, men i morges var den gal igen og manden måtte køre hjem til hende, og først da han var 200 m fra hendes hjem ringede hun tilbage med undskyldninger.
Så havde vi ikke ringet var han heller ikke kommet i skole i dag. Det er nr. 2 klasse han skal gå om og han har virkelig brug for struktur og støtte.
Hun kan bare ikke selv se det eller vil ikke eller er ligeglad og det gør mig så ked af det i mit mor hjerte at hun ikke vil gøre alt hvad der skal til for i det mindste at hjælpe ham videre.
Manden og jeg står lidt i stampe med hensyn til hvad vi kan gøre. Hvis vi kunne og fik lov ville vi tage drengen til os med det samme, men det er jo ikke så ligetil desværre..
Skal jeg anmelde til kommunen hvad jeg oplever (hun får intet gjort derhjemme heller, hun sidder ved computeren hele dagen)...
Hun har en hjemme hos konsulent, men hun kommer på planlagt besøg 2 gange om måneden og det virker slet ikke..
Vi tror heller ikke hun tager sin medicin mod forhøjet stofskifte, for så bliver hun jo "rask" og sendt i arbejde...
Hvad kan jeg gøre i sådan en situation??
Jeg går da ud fra, at kommunen i den grad er involveret allerede - og jeg forstår faktisk slet ikke, at det kan komme så vidt, at drengen skal gå en klasse om for ANDEN gang?? Det sker så godt som aldrig, at børn går en klasse om, og TO gange lyder helt vanvittigt. Det har jeg aldrig oplevet eller hørt om. Hvad har begrundelsen været? Man går jo ikke om, fordi man er bagud på det faglige område pga. fravær. Det kan da kun gøre drengen mere opgivende.
PPR må være inde over i forvejen, og så kan man undre sig over, der ikke sker mere. I har selvfølgelig ikke krav på at vide, hvad der bliver gjort og drøftet omkring hans situation, men i jeres sted ville jeg nok alligevel kontakte kommunen med den viden, I sidder inde med. Jeg fatter bare ikke, at der ikke er skredet til drastiske handlinger for længst.
Anmeld