Anmeldelse til kommunen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2012

H+S Skjolgborg.

Det jeg ved er af problem er af de må ikke bare få ham hjem og bo hos dem jo i max 3 mdr men efter 3 mdr så skal de berettes af kommunen om de er plejefamilies berette.Det ville sig en kommer ud over nogle gange og ser deres hjem, boligpladsen, og dem som en familie osv osv også tager de det op  til kommunen også blever det taget op om de er berette til af have ham der over f.eks 1-2 år eller mere.

Min datter boede 4½ mdr hos sin far mor som lille endelig efter de 3 mdr skulle kommuen tag det op og se om hun var berette til af have hende der.

Tros man er familie kan man ikke bare tag sine søskens børn hjem af bo uden man blever kontakte af kommunen.Desværre.

men ja det ville være dejligt let nok hvis han bare kunne bo hos dem og se sin mor hveraden uge eller hveranden weekend eller forlænge weekend hvis man måtte det til hun have dte bedre men 3 mdr er jo hurtigt overstået også skal han flytte hjem igen hvis de ikke blever berette eller på et skolehjem eller familiepleje der er berette til børn som ham f.eks.

Men jeg håber det bedste for ham.

Mvh Henriette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2012

H+S Skjolgborg.

Anonym skriver:

Tak for svar. Vi må have en snak med hende ja.. for sønnens skyld.

Så vidt det er mulig syntes jeg i skal tag den med hende eller hende og evt sammen med hendes konsulent  .

Før i ringer til kommunen.

Ville jeg gør.

Håber det bedste for jer og drengen især.

Hvor gammel er han endleig ?????

Henriette

Anmeld

30. august 2012

Ina33

Anonym skriver:

Hej

Har brug for lidt råd.

Min mands søster har været syg med struma og rigtig langt ude. Hendes forrige lejlighed lignede en svinesti og det var bogstaveligt talt. I februar valgte hun at lade den yngste søn bo fast ved sin far og har nu kun den store boende (bliver 11). Hun hænger fast i et eller andet og kommer ikke videre. Heller ikke selv om vi siger at vi vil hjælpe med alt. Hun sørger ikke for at drengen kom ordentlig tid i seng, ej heller at han kommer i skole, 2 gange nu har hun sovet over sig ( på 3 skoledage), nu er vi gået med til at ringe til hende om morgen, men i morges var den gal igen og manden måtte køre hjem til hende, og først da han var 200 m fra hendes hjem ringede hun tilbage med undskyldninger.
Så havde vi ikke ringet var han heller ikke kommet i skole i dag. Det er nr. 2 klasse han skal gå om og han har virkelig brug for struktur og støtte.
Hun kan bare ikke selv se det eller vil ikke eller er ligeglad og det gør mig så ked af det i mit mor hjerte at hun ikke vil gøre alt hvad der skal til for i det mindste at hjælpe ham videre.

Manden og jeg står lidt i stampe med hensyn til hvad vi kan gøre. Hvis vi kunne og fik lov ville vi tage drengen til os med det samme, men det er jo ikke så ligetil desværre..

Skal jeg anmelde til kommunen hvad jeg oplever (hun får intet gjort derhjemme heller, hun sidder ved computeren hele dagen)...
Hun har en hjemme hos konsulent, men hun kommer på planlagt besøg 2 gange om måneden og det virker slet ikke..

Vi tror heller ikke hun tager sin medicin mod forhøjet stofskifte, for så bliver hun jo "rask" og sendt i arbejde...

Hvad kan jeg gøre i sådan en situation??

Jeg har før anmeldt familiemedlemmer til kommunen for omsorgssvigt. Jeg har gjort det anonym, og det kan i jo også gøre.

Anmeld

30. august 2012

Anonym trådstarter

H+S Skjolgborg. skriver:

Så vidt det er mulig syntes jeg i skal tag den med hende eller hende og evt sammen med hendes konsulent  .

Før i ringer til kommunen.

Ville jeg gør.

Håber det bedste for jer og drengen især.

Hvor gammel er han endleig ?????

Henriette

Han bliver 11 til december... Problemet er nok bare at hun ikke ser problemet sådan som vi gør...

Og så stejler hun og vil ingenting. Men Ja vi må prøve at tage en snak med hende omkring det...

Anmeld

30. august 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hej

Har brug for lidt råd.

Min mands søster har været syg med struma og rigtig langt ude. Hendes forrige lejlighed lignede en svinesti og det var bogstaveligt talt. I februar valgte hun at lade den yngste søn bo fast ved sin far og har nu kun den store boende (bliver 11). Hun hænger fast i et eller andet og kommer ikke videre. Heller ikke selv om vi siger at vi vil hjælpe med alt. Hun sørger ikke for at drengen kom ordentlig tid i seng, ej heller at han kommer i skole, 2 gange nu har hun sovet over sig ( på 3 skoledage), nu er vi gået med til at ringe til hende om morgen, men i morges var den gal igen og manden måtte køre hjem til hende, og først da han var 200 m fra hendes hjem ringede hun tilbage med undskyldninger.
Så havde vi ikke ringet var han heller ikke kommet i skole i dag. Det er nr. 2 klasse han skal gå om og han har virkelig brug for struktur og støtte.
Hun kan bare ikke selv se det eller vil ikke eller er ligeglad og det gør mig så ked af det i mit mor hjerte at hun ikke vil gøre alt hvad der skal til for i det mindste at hjælpe ham videre.

Manden og jeg står lidt i stampe med hensyn til hvad vi kan gøre. Hvis vi kunne og fik lov ville vi tage drengen til os med det samme, men det er jo ikke så ligetil desværre..

Skal jeg anmelde til kommunen hvad jeg oplever (hun får intet gjort derhjemme heller, hun sidder ved computeren hele dagen)...
Hun har en hjemme hos konsulent, men hun kommer på planlagt besøg 2 gange om måneden og det virker slet ikke..

Vi tror heller ikke hun tager sin medicin mod forhøjet stofskifte, for så bliver hun jo "rask" og sendt i arbejde...

Jeg går da ud fra, at kommunen i den grad er involveret allerede - og jeg forstår faktisk slet ikke, at det kan komme så vidt, at drengen skal gå en klasse om for ANDEN gang?? Det sker så godt som aldrig, at børn går en klasse om, og TO gange lyder helt vanvittigt. Det har jeg aldrig oplevet eller hørt om. Hvad har begrundelsen været? Man går jo ikke om, fordi man er bagud på det faglige område pga. fravær. Det kan da kun gøre drengen mere opgivende.

PPR må være inde over i forvejen, og så kan man undre sig over, der ikke sker mere. I har selvfølgelig ikke krav på at vide, hvad der bliver gjort og drøftet omkring hans situation, men i jeres sted ville jeg nok alligevel kontakte kommunen med den viden, I sidder inde med. Jeg fatter bare ikke, at der ikke er skredet til drastiske handlinger for længst.

Anmeld

30. august 2012

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Jeg går da ud fra, at kommunen i den grad er involveret allerede - og jeg forstår faktisk slet ikke, at det kan komme så vidt, at drengen skal gå en klasse om for ANDEN gang?? Det sker så godt som aldrig, at børn går en klasse om, og TO gange lyder helt vanvittigt. Det har jeg aldrig oplevet eller hørt om. Hvad har begrundelsen været? Man går jo ikke om, fordi man er bagud på det faglige område pga. fravær. Det kan da kun gøre drengen mere opgivende.

PPR må være inde over i forvejen, og så kan man undre sig over, der ikke sker mere. I har selvfølgelig ikke krav på at vide, hvad der bliver gjort og drøftet omkring hans situation, men i jeres sted ville jeg nok alligevel kontakte kommunen med den viden, I sidder inde med. Jeg fatter bare ikke, at der ikke er skredet til drastiske handlinger for længst.

Altså han har gået 3. Klasse om og går nu 4 klasse om...
Jeg ved jo heller ikke hvor meget fokus der er nu men jeg håber da det er en hel del...
Vil ikke lade det gå for længe på denne måde inden vi griber ind...

Anmeld

30. august 2012

Sophie90

Anonym skriver:

Hej

Har brug for lidt råd.

Jeg syntes helt sikkert du skal snakke med kommunen.. Jo tidligere den dreng får hjælp jo bedre.. Hvis hun ikke engang kan passe sig selv, så kan hun sgu heller ikke passe en 11 årig dreng.. Selvfølgelig er det hårdt for drengen at blive taget fra sin mor, men på den her måde bliver han jo omsorgssvigtet og vi ved allesammen hvad der kommer ud af det :/ Jeg ville snakke med kommunen helt sikkert.. Hun har jo også brug for hjælp i større udstrækning lyder det som om.. Og (desværre) med kommunen skal man jo være (meget) efter dem hvis man ønsker hjælp..

håber virkelig i finder ud af det og synes det er rigtig godt at i hjælper dem så meget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.