Anmeldelse til kommunen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.366 visninger
16 svar
0 synes godt om
30. august 2012

Anonym trådstarter

Hej

Har brug for lidt råd.

Min mands søster har været syg med struma og rigtig langt ude. Hendes forrige lejlighed lignede en svinesti og det var bogstaveligt talt. I februar valgte hun at lade den yngste søn bo fast ved sin far og har nu kun den store boende (bliver 11). Hun hænger fast i et eller andet og kommer ikke videre. Heller ikke selv om vi siger at vi vil hjælpe med alt. Hun sørger ikke for at drengen kom ordentlig tid i seng, ej heller at han kommer i skole, 2 gange nu har hun sovet over sig ( på 3 skoledage), nu er vi gået med til at ringe til hende om morgen, men i morges var den gal igen og manden måtte køre hjem til hende, og først da han var 200 m fra hendes hjem ringede hun tilbage med undskyldninger.
Så havde vi ikke ringet var han heller ikke kommet i skole i dag. Det er nr. 2 klasse han skal gå om og han har virkelig brug for struktur og støtte.
Hun kan bare ikke selv se det eller vil ikke eller er ligeglad og det gør mig så ked af det i mit mor hjerte at hun ikke vil gøre alt hvad der skal til for i det mindste at hjælpe ham videre.

Manden og jeg står lidt i stampe med hensyn til hvad vi kan gøre. Hvis vi kunne og fik lov ville vi tage drengen til os med det samme, men det er jo ikke så ligetil desværre..

Skal jeg anmelde til kommunen hvad jeg oplever (hun får intet gjort derhjemme heller, hun sidder ved computeren hele dagen)...
Hun har en hjemme hos konsulent, men hun kommer på planlagt besøg 2 gange om måneden og det virker slet ikke..

Vi tror heller ikke hun tager sin medicin mod forhøjet stofskifte, for så bliver hun jo "rask" og sendt i arbejde...

Hvad kan jeg gøre i sådan en situation??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2012

B&J

du kan jo sende en anonym anmeldelse til kommunen og forklar hvad det er du oplever og sker. og om de evt kan få en ud til hende uden hun ved det.... for det er jo slet ikke sundt for drengen han bliver alt for hurtig voksen fordi der er mange ting han selv skal tage stilling til da moren ikke er der for ham

Anmeld

30. august 2012

Anonym trådstarter

B&J skriver:

du kan jo sende en anonym anmeldelse til kommunen og forklar hvad det er du oplever og sker. og om de evt kan få en ud til hende uden hun ved det.... for det er jo slet ikke sundt for drengen han bliver alt for hurtig voksen fordi der er mange ting han selv skal tage stilling til da moren ikke er der for ham

Ja det er jo præcis det der sker.. og er sket...

Men det er jo så svært når det er familie det drejer sig om.. et dilemma...

Anmeld

30. august 2012

B&J

Anonym skriver:

Ja det er jo præcis det der sker.. og er sket...

Men det er jo så svært når det er familie det drejer sig om.. et dilemma...

ja det er rigtigt, men du hjælper jo bare den dreng når moren ikke er voksen nok til at passe på sig selv kan hun jo heller ikke passe sin søn.

Anmeld

30. august 2012

Anonym trådstarter

B&J skriver:

ja det er rigtigt, men du hjælper jo bare den dreng når moren ikke er voksen nok til at passe på sig selv kan hun jo heller ikke passe sin søn.

Helt rigtigt.

Anmeld

30. august 2012

H+S Skjolgborg.

Hvis du er meget bekymmert ville jeg ringe til kommunen men kun hvis du mener det ville hjælp.

Har i overvejet af snakke sammen alle sammen og med hendes konsulent.Det som jeg kalder en hjemme hos sig person i det jeg har haft en igellem 4 år men slutte i jan i år.

Måske hun har brug for mere i pr mdr men en to gang om ugen eller ligne.

Hun blever nødtil af vågne op hvis hun ikke ville midste sin stor søn også.

Jeg har selv været der dog ikke med rode hjem og børn der ikke kom afsted da min mand og min svigermor var en stor hjælp + min kontaktperson(hjemme hos sig) i en tid kan det måske være en god ide den person kommer 2 gang om ugen kan jeg ikke sig eller der skal mere til ind dette.I det hun har midste den mindste kan også gør hun er flade mere ned. Jeg har været der selv nemlig dog  valgt jeg selv hun flytte til sin far(vi bytte sammevær osv) ind kommunen tog hende eller ligne fra mig.Så så jeg hende måske kun 1 gang om mdr eller ligne.

Jeg ville få en aftale om i alle sammen taler sammen og finder en løsningen.Måske i kunne få søn i aflastningen hos jer eller ligne.

Håber i kan løse det uden om kommunen.Hvis ikke må i jo ringe derop.Men det er ikke rart.

Håber det bedste.

Mvh Henriette

Anmeld

30. august 2012

Anonym trådstarter

H+S Skjolgborg. skriver:

Hvis du er meget bekymmert ville jeg ringe til kommunen men kun hvis du mener det ville hjælp.

Har i overvejet af snakke sammen alle sammen og med hendes konsulent.Det som jeg kalder en hjemme hos sig person i det jeg har haft en igellem 4 år men slutte i jan i år.

Måske hun har brug for mere i pr mdr men en to gang om ugen eller ligne.

Hun blever nødtil af vågne op hvis hun ikke ville midste sin stor søn også.

Jeg har selv været der dog ikke med rode hjem og børn der ikke kom afsted da manen og min svigermor var en stor hjælp + min kontaktperson(hjemme hos sig) i en tid kan det måske være en god ide den person kommer 2 gang om ugen kan jeg ikke sig eller der skal mere til ind dette.I det hun har midste den mindste kan også gør hun er flade mere ned. Jeg har været der selv nemlig dog  valgt jeg selv hun flytte til sin far(vi bytte sammevær osv) ind kommunen tog hende eller ligne fra mig.Så så jeg hende måske kun 1 gang om mdr eller ligne.

Jeg ville få en aftale om i alle sammen taler sammen og finder en løsningen.Måske i kunne få søn i aflastningen hos jer eller ligne.

Håber i kan løse det uden om kommunen.Hvis ikke må i jo ringe derop.Men det er ikke rart.

Håber det bedste.

Mvh Henriette

Hun har ikke mistet ham. Hun valgte at lade ham bo ved sin far.

Men ja, hun gik ned på det dengang. Og der hvor hun boede på det tidspunkt, måtte hun ikke tage den store dreng med hjem og overnatte da det var så beskidt!!

Vi har prøvet at snakke med hende om det og det er altid sludder for en sladder eller også bliver hun bare pisse sur og vil stoppe al kontakt.

Hun er ikke modtagelig og mener hun gør det bedste hun kan. Vi synes bare udefra ikke det er godt nok.

Hjemme hos har været der hver uge i 1 måned og nu er det skåret ned til 2 gange om måneden. Så i deres optik går det nok fint.. men det synes vi absolut ikke det gør..

Tænker om vi skal tage en snak med hende om vores bekymringer og hvad vi overvejer at gøre hvis ikke vi ser en reel indsats fra hendes side.

Anmeld

30. august 2012

H+S Skjolgborg.

Anonym skriver:

Hun har ikke mistet ham. Hun valgte at lade ham bo ved sin far.

Men ja, hun gik ned på det dengang. Og der hvor hun boede på det tidspunkt, måtte hun ikke tage den store dreng med hjem og overnatte da det var så beskidt!!

Vi har prøvet at snakke med hende om det og det er altid sludder for en sladder eller også bliver hun bare pisse sur og vil stoppe al kontakt.

Hun er ikke modtagelig og mener hun gør det bedste hun kan. Vi synes bare udefra ikke det er godt nok.

Hjemme hos har været der hver uge i 1 måned og nu er det skåret ned til 2 gange om måneden. Så i deres optik går det nok fint.. men det synes vi absolut ikke det gør..

Tænker om vi skal tage en snak med hende om vores bekymringer og hvad vi overvejer at gøre hvis ikke vi ser en reel indsats fra hendes side.

Ok ej mente heller ikkke midste den yngste men af lade ham bo hos sin far er flot ind kommen tog ham så.Men det er hårdt jeg syntes det stadig tros min datter har boede 2 år hos i far nu.Man midster en del af sig selv og troen på om man er god nok.Men jeg holder hovede oppe og siger til mig selv jeg er en god mor for ellers have jeg ikke lade hende flytte osv.

Jeg ville se om i ikke kan snakke med hende igen og evt også med hendes konsulent. eller evt snakke med drengens sagsbehandler evt et møde med jer alle sammen.det er ikke sikkert konsulent kender til det i ser men ser andet når person ikke er der mere ind 2 gange om mdr.Nu ved jeg ikke hvor gammel drengen er.

For nået må kunne gøres.

Mvh

Henriette

Anmeld

30. august 2012

Anonym trådstarter

H+S Skjolgborg. skriver:

Ok ej mente heller ikkke midste den yngste men af lade ham bo hos sin far er flot ind kommen tog ham så.Men det er hårdt jeg syntes det stadig tros min datter har boede 2 år hos i far nu.Man midster en del af sig selv og troen på om man er god nok.Men jeg holder hovede oppe og siger til mig selv jeg er en god mor for ellers have jeg ikke lade hende flytte osv.

Jeg ville se om i ikke kan snakke med hende igen og evt også med hendes konsulent. eller evt snakke med drengens sagsbehandler evt et møde med jer alle sammen.det er ikke sikkert konsulent kender til det i ser men ser andet når person ikke er der mere ind 2 gange om mdr.Nu ved jeg ikke hvor gammel drengen er.

For nået må kunne gøres.

Mvh

Henriette

Tak for svar. Vi må have en snak med hende ja.. for sønnens skyld.

Anmeld

30. august 2012

aarhusmor

Jeg synes du skal prøve at tage en snak med hende om det evt. ville hjælpe hvis hendes barn boede hos jer i en periode.

Jeg tænker at børn er dyrbare og man skal passe godt på dem, men hvis man nu kan finde en fælles løsning hvor han stadig ser hans mor hver weekend eller hver 2. dag eller noget og I har ham boede, er det så ikke at foretrække? I stedet for at han kommer ud til fremmede og måske kan risikere at komme på et hjem eller rundt til forskellige plejefamilier. ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.