At blive donor???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Jeg synes at det er utrolig flot gjort og en kæmpe gestus at andre kvinder gør det. Men jeg kunne personligt ikke finde på det. Jeg ville føle at jeg forærer "mine børn" væk selvom det nok lyder mærkeligt.

Men skulderklap til de kvinder der gør det!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2012

Åse

På en måde ville jeg gerne gøre det, for så ville mine æg ikke gå til spilde og det kunne gøre nogle mennesker rigtig glade, jeg ville helt klart være en åben donorer, men på den anden side, ville jeg gå rundt og tænke over de børn der ikke er mine hvordan de har det, og jeg ville også være lidt bange for at hvis min mands og mine børn en dag kom hjem med en kæreste, selvom jeg ved at det er 1 ud af en 1000000 at det kunne være dens søster/bror. Det er godt nOk svært

Anmeld

31. august 2012

Frk. K

sus73 skriver:

Tro mig - det er det. Jeg står i den situation, at jeg netop har brug for at modtage æg fra en anden kvinde, hvis jeg skal være gravid. Hvis der ikke fandtes kvinder derude, som ville donere æg, ville jeg ikke komme til at opleve en graviditet. 

Mange tvinges til udlandet for at modtage æg, fordi der er mangel på ægdonorer herhjemme. Kan derfor kun opfordre kvinder med æg i overskud til i det mindste at tage stilling. 

@ sus73:

Det er mega tabu emne, ellers ville mange flere gøre det! Ønsker dig al mulig held og lykke med pb det skal nok komme!!

Anmeld

31. august 2012

sus73

Frk. KP skriver:

@ sus73:

Det er mega tabu emne, ellers ville mange flere gøre det! Ønsker dig al mulig held og lykke med pb det skal nok komme!!

Tak, har brug for lidt medvind. Har været på klinik i Riga, med ét embryon i dårlig kvalitet til oplægning. Blev ikke gravid (lægen i Riga gav mig også kun 5% chance for at det lykkedes). Nu vil klinikken ikke give mig et nyt frisk forsøg. Skal nu kæmpe for at få mine penge retur . Jeg har ingen at gå til, og får jeg ikke pengene retur, har jeg spildt ca. 40.000 kr på ingen ting. Det er en af de ting, man kastes ud i ved at være tvunget til at bruge klinik i udlandet. Jeg er enlig og kan ikke få hjælp til ægdonation i Danmark.

Anmeld

31. august 2012

Sophie90

Holbæktrunten skriver:

Jeg ville donere de æg jeg ikke selv skulle bruge - men det er jo nemt at sige for en der ikke har været i din situation...

Jeg håber i hvert fald at jeg ville gøre det. Det er den største gave man kan give til et andet medmenneske, og der er desværre alt for få der gør det. Hvis jeg alligevel skal have taget æg ud, hvorfor skulle resten af dem så gå til spilde?

Jeg ville ikke spekulere på at mit barn måske gik rundt derude... Ganske enkelt fordi at det IKKE ville være mit barn. Det ville ikke være mig der havde valgt faderen, der havde båret det under mit hjerte, eller opfostret det. Det ville være barnets Mor og/eller Far, der havde ønsket det her barn så grummerligt meget at de ville gå SÅ meget igennem for at få det...

Hvis jeg måtte være donor, så tror jeg at jeg havde gjort det selvom jeg ikke var i behandling for barnløshed.... Men igen, nemt at sige når man ikke kan...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.