At blive donor???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

935 visninger
14 svar
0 synes godt om
30. august 2012

**Ønskebabyen

Hej piger

Min kæreste og jeg skal til informationssamtale ang. den behandlingsform vi skal have, idag kl 13.30.

I den folder vi har fået tilsendt fra klinikken står der en masse om selve behandlingen. Der står også at man inden dette møde skal have taget stilling til om man vil være donor.

Altså i vores tilfælde, om jeg vil donoere de æg vi ikke selv skal bruge, hvis der er nok.

Jeg er virkelig i vildrede. Hvad havde DU valgt, og begrund meget gerne dit svar!

Det har sat mig meget i tænkeboks med det donor halløj. Et eller andet sted er det jo totalt egoistisk, ikke at takke ja til at blive doner. Men på den anden side, er jeg bange for, at jeg for altid vil kigge på små børn på gaden, og have en tanke bagerst i baghovedet om at det barn i realiteten kunne være mit

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg synes det er fantatisk de kvinder som gør det. Det er en gave uden lige.

Personligt ville jeg dog aldrig selv kunne gøre det. Tanken om, at der går "en halv" rundt af mig ville være alt for meget i mine tanker.

Anmeld

30. august 2012

HeXeri

Jeg havde afleveret dem videre. Jeg ser det ikke som "mit" mere som en mulighed for andre til at få deres. Og jeg er større tilhænger til ægdonation end adoptioner - i et meget større perspektiv.

Jeg er tilmeldt organdonation, de tager bare hvad de vil bruge når jeg ikke skal bruge det mere. Jeg er ikke bloddoner, desværre, jeg får åndenød bare ved tanken om nåle.

Når de får lavet det sådan at jeg får noget reelt ved at aflevere æg, får de også nogle af mine

Anmeld

30. august 2012

Holbæktrunten

**Ønskebabyen skriver:

Hej piger

Min kæreste og jeg skal til informationssamtale ang. den behandlingsform vi skal have, idag kl 13.30.

I den folder vi har fået tilsendt fra klinikken står der en masse om selve behandlingen. Der står også at man inden dette møde skal have taget stilling til om man vil være donor.

Altså i vores tilfælde, om jeg vil donoere de æg vi ikke selv skal bruge, hvis der er nok.

Jeg er virkelig i vildrede. Hvad havde DU valgt, og begrund meget gerne dit svar!

Det har sat mig meget i tænkeboks med det donor halløj. Et eller andet sted er det jo totalt egoistisk, ikke at takke ja til at blive doner. Men på den anden side, er jeg bange for, at jeg for altid vil kigge på små børn på gaden, og have en tanke bagerst i baghovedet om at det barn i realiteten kunne være mit

Jeg ville donere de æg jeg ikke selv skulle bruge - men det er jo nemt at sige for en der ikke har været i din situation...

Jeg håber i hvert fald at jeg ville gøre det. Det er den største gave man kan give til et andet medmenneske, og der er desværre alt for få der gør det. Hvis jeg alligevel skal have taget æg ud, hvorfor skulle resten af dem så gå til spilde?

Jeg ville ikke spekulere på at mit barn måske gik rundt derude... Ganske enkelt fordi at det IKKE ville være mit barn. Det ville ikke være mig der havde valgt faderen, der havde båret det under mit hjerte, eller opfostret det. Det ville være barnets Mor og/eller Far, der havde ønsket det her barn så grummerligt meget at de ville gå SÅ meget igennem for at få det...

Hvis jeg måtte være donor, så tror jeg at jeg havde gjort det selvom jeg ikke var i behandling for barnløshed.... Men igen, nemt at sige når man ikke kan...

Anmeld

30. august 2012

Frk. K

Jeg ville helt sikkert gøre det!!!

Jeg ville ikke tænke så meget over det, for det må da være en af de største gaver man kan give!!

Anmeld

30. august 2012

LRJ

Jeg ville helt klart os gøre det selvom jeg skulle i behandling
Jeg gør det i forvejen af egen lyst (er ikk i behandling) til at hjælpe andre

Anmeld

30. august 2012

**Ønskebabyen

Tusind tak for alle jeres svar.

Det blev slet ikke nævnt til mødet idag, på klinikken. Så nu har jeg lidt mere betænkningstid

Anmeld

30. august 2012

tarkoflen

**Ønskebabyen skriver:

Hej piger

Vi sagde nej tak af den eneste årsag, at jeg ville være bange for at tænke på, om det nu var de gode æg, vi havde givet væk hvis det var jeg ikke blev gravid... Men jeg ville dog gerne donere efter jeg selv var færdig med behandling og amning

Nu viste det sig så, at jeg ikke producere ret mange æg, så det blev slet ikke en mulighed og mine æg er desværre ikke af god nok kvalitet til at jeg kan bruges som donor men hvis jeg kunne, så havde jeg gjort det bagefter, for jeg blev slet ikke dårlig af hormonerne, dog var det ikke ligefrem rart at få taget æg ud, men gjorde det igen, hvis det kunne hjælpe andre!

Anmeld

30. august 2012

AnneH

**Ønskebabyen skriver:

Hej piger

Da vi var i behandling sagde vi ja, men det blev ikke aktuelt for os da jeg ikke producerede særlig mange æg. Så det er kun hvis du får taget mange gode æg ud, hvis du vælger at donere.

På Skejby blev vi spurgt til det da vi startede på den første behandling, så måske de også gør det der hvor I hører til.

Håber I får et kort forløb.

Anmeld

30. august 2012

sus73

Frk. KP skriver:

Jeg ville helt sikkert gøre det!!!

Jeg ville ikke tænke så meget over det, for det må da være en af de største gaver man kan give!!

Tro mig - det er det. Jeg står i den situation, at jeg netop har brug for at modtage æg fra en anden kvinde, hvis jeg skal være gravid. Hvis der ikke fandtes kvinder derude, som ville donere æg, ville jeg ikke komme til at opleve en graviditet. 

Mange tvinges til udlandet for at modtage æg, fordi der er mangel på ægdonorer herhjemme. Kan derfor kun opfordre kvinder med æg i overskud til i det mindste at tage stilling. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.