Jeg er chokeret over at det kan gå så galt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.927 visninger
22 svar
0 synes godt om
30. august 2012

kesuh

Chokerende billeder: Lille dreng overfaldet og skambidt i vuggestue

Læs mere:  http://rudersdal.lokalavisen.dk/chokerende-billeder-lille-dreng-overfaldet-og-skambidt-i-vuggestue-/20120825/artikler/308249988/1165#ixzz250jQc5Xl

Jeg er chokeret!! 

Jeg blev helt underlig indeni da jeg læste den artikel. Det er godt nok uhyggeligt! Godt nok har min egen søn( på 18måneder) fået et par bid på kinden fra andre børn, men pædagogerne altid grebet ind.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2012

MorDk

Ja det er frygteligt. Der er allerede et par debatter/tråde om dette...

Anmeld

30. august 2012

Musen5

kesuh skriver:

Chokerende billeder: Lille dreng overfaldet og skambidt i vuggestue

Læs mere:  http://rudersdal.lokalavisen.dk/chokerende-billeder-lille-dreng-overfaldet-og-skambidt-i-vuggestue-/20120825/artikler/308249988/1165#ixzz250jQc5Xl

Jeg er chokeret!! 

Jeg blev helt underlig indeni da jeg læste den artikel. Det er godt nok uhyggeligt! Godt nok har min egen søn( på 18måneder) fået et par bid på kinden fra andre børn, men pædagogerne altid grebet ind.

Min søn har været udsat for noget i stil med det der står i artiklen.

Drengen der bed overfaldt ALLE også pædagogerne. I mit tilfælde fik jeg at vide at jeg måtte leve med det eller flytte min søn, da institutionen allerede var obs på drengen der bed og da de ikke kunne "smide ham ud".

Jeg valgte IKKE at leve med det og endte med at flytte min søn fra en institution som han ellers elskede at være i.

Det jeg ikke kan forstå i sådanne tilfælde er at man stort set ALTID lader problembarnet blive i institutionen og så må alle andre flytte.

Hvordan pokker kan det være rigtig???? Her kan man oxo se at det er ham der er blevet overfaldet der er blevet flyttet og ikke drengen der bed. Hvis han som min søn var glad for sin vuggestue hvorfor skal han så straffes mere ved at blive sendt et andet sted hen?

Selvfølgelig kan jeg forstå hvis moren har ønsket det, da hun sikker og helt forståelig ikke stoler på de ansatte længere, men det burde være sådan at børn allerede i den alder kan blive smidt ud.

Men det er så bare min mening. (glæder mig til at se hvor mange høvl jeg skal ha for det her indlæg)

/Mette

Anmeld

30. august 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Musen5 skriver:

Drengen der bed overfaldt ALLE også pædagogerne. I mit tilfælde fik jeg at vide at jeg måtte leve med det eller flytte min søn, da institutionen allerede var obs på drengen der bed og da de ikke kunne "smide ham ud".

Jeg valgte IKKE at leve med det og endte med at flytte min søn fra en institution som han ellers elskede at være i.

Det jeg ikke kan forstå i sådanne tilfælde er at man stort set ALTID lader problembarnet blive i institutionen og så må alle andre flytte.

Hvordan pokker kan det være rigtig???? Her kan man oxo se at det er ham der er blevet overfaldet der er blevet flyttet og ikke drengen der bed. Hvis han som min søn var glad for sin vuggestue hvorfor skal han så straffes mere ved at blive sendt et andet sted hen?

Selvfølgelig kan jeg forstå hvis moren har ønsket det, da hun sikker og helt forståelig ikke stoler på de ansatte længere, men det burde være sådan at børn allerede i den alder kan blive smidt ud.

Men det er så bare min mening. (glæder mig til at se hvor mange høvl jeg skal ha for det her indlæg)

/Mette

Hvor har du bare ret i det du skriver!!!!! Jeg synes også det er problem barnet der skal flyttes. 

Anmeld

30. august 2012

132319

Musen5 skriver:

/Mette

I det nævnte tilfælde, var det jo fordi der havde været så ringe opsyn at moderen ikke længere følte sig tryg ved at have sit barn det pågældende sted.

Jeg kan godt forstå din ærgelse men jeg tror ikke bare sådan lige man kan flytte et barn fordi det bider. Hvis det er voldsomt som i ovenstående tilfælde så skal det barn i den grad have noget hjælp, for i sådan en situation må der ligge noget mere bag.

Anmeld

30. august 2012

Laulund87

132319 skriver:

I det nævnte tilfælde, var det jo fordi der havde været så ringe opsyn at moderen ikke længere følte sig tryg ved at have sit barn det pågældende sted.

Jeg kan godt forstå din ærgelse men jeg tror ikke bare sådan lige man kan flytte et barn fordi det bider. Hvis det er voldsomt som i ovenstående tilfælde så skal det barn i den grad have noget hjælp, for i sådan en situation må der ligge noget mere bag.

Enig.

Og hvis "problembarnet" bare bliver flyttet, sker det samme nok for børnene i den nye institution. Synd for alle parter

Anmeld

30. august 2012

Musen5

132319 skriver:

Kan oxo sagtens forstå hvorfor moren i dette her tilfælde har valgt at flytte sin søn.

I mit tilfælde havde samtlige forældre i insitutionen skrevet under på at nok måtte være nok og at problemdrengen måtte ud...

Det svar vi fik var at de ikke måtte "smide ham ud" for kommunen og at hvis vi havde nogle problemer med det så måtte VI flytte vores børn.

Det resulterede i at jeg flyttede Benjamin og ca halvdelen af de andre børn ( 12 ud 38) flyttede væk.

Jeg kan ikke forstå hvordan kommunerne kan retfærdiggøre det? Hvorfor skal så mange ellers glade og velfungerende børn flyttes fra deres elskede institution fordi en lille (undskyld mig mange gange) snotunge ikk kan opføre sig ordentligt. Det er forældrenes ansvar at de kan opføre sig ordentligt, derfor mener jeg oxo at når det var så slemt som i min søns inst burde inst og kommune gå ind og forklare forældrene at der skal gøres noget drastisk inden han kommer tilbage og der ud over gå ind og støtte op om at drengen får dem hjælp han skal have.

/Mette

Anmeld

30. august 2012

lassemor07

Musen5 skriver:

/Mette

Det er skrækligt det der er sket ingen tvilv i det og det må bare ikke ske
Kan godt følge dig i af det ikke kan være rigtig af det er det udsatte barn der skal flyttes lige som det er oftes mobbe ofre der bliver flytte og ikke selve problemet men jeg tror ikke det nytter noget af kaste problemet vidre man skal tage fat i problemet og løse det istedet for bare sende det vidre for vis "bide-barnet" bliver sendt til en anden vuggestue så står de bare med problemet og der må jo være en årsag til af et barn på 15 mrd regagere på den måde
Tag fat i problemet i stedet for af sende det vidre

Anmeld

30. august 2012

lassemor07

Musen5 skriver:

Kan oxo sagtens forstå hvorfor moren i dette her tilfælde har valgt at flytte sin søn.

I mit tilfælde havde samtlige forældre i insitutionen skrevet under på at nok måtte være nok og at problemdrengen måtte ud...

Det svar vi fik var at de ikke måtte "smide ham ud" for kommunen og at hvis vi havde nogle problemer med det så måtte VI flytte vores børn.

Det resulterede i at jeg flyttede Benjamin og ca halvdelen af de andre børn ( 12 ud 38) flyttede væk.

Jeg kan ikke forstå hvordan kommunerne kan retfærdiggøre det? Hvorfor skal så mange ellers glade og velfungerende børn flyttes fra deres elskede institution fordi en lille (undskyld mig mange gange) snotunge ikk kan opføre sig ordentligt. Det er forældrenes ansvar at de kan opføre sig ordentligt, derfor mener jeg oxo at når det var så slemt som i min søns inst burde inst og kommune gå ind og forklare forældrene at der skal gøres noget drastisk inden han kommer tilbage og der ud over gå ind og støtte op om at drengen får dem hjælp han skal have.

/Mette

Kan godt forstå de holdning men vis du sender barnet vidre til en anden vuggestue så har du jo bare sendt problemet vidre til andre i stedet for der bliver tage hånd om problemet... Der er jo en grund til af barnet reagere på den måde og både barnet og forældrene har jo helt klart brug for hjælp og stødte men af det er forældrenes ansvar ja tildels for forældrene kan stadig ikke gøre det store når barnet er i ins... For det er jo slet ikke sikkert af barnet reagere sådan når det er hjemme..
Min søn havde nogle problemer i børnehaven som pædagoerne også prøvet af fortælle af det var vores ansvar af lære ham af det måtte han ikke men det er svære af gøre så meget når han slet ikke var sådan her hjemme, det er svært af forælle et lile barn af det må du ikke når tingene er sket for flere timer siden så må pædagogerne gå ind og fortælle det i stedet for det hele skal lægges over på forældrene ikke sagt af det ikke er forældrens ansvar også men det er et fælles ansvar

Anmeld

30. august 2012

Bebsesmoar

Musen5 skriver:

/Mette

Du får ingen høvl herfra!! Problembarnet der bider mangler tydeligvis noget pædagogerne ikke er i stand til at håndtere og derfor bør de børn flyttes til en specielgruppe med personale der er uddannet til at håndtere den slags børn!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.