Hvilke hæklenåle bruger I, og hvad er godt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2012

Karla

Dinna88 skriver:

Har du prøvet de andre nåle? Jeg tænker, at inden du begiver dig ud i at købe andre, så kan du jo overveje om at kan holde på andre måder

Den måde de fleste holder på at lidt i retning af sådan som man holder på en blyant. Det kan jeg SLET ikke, så får jeg super ondt efter kort tid. Så jeg holder på den, som et lille barn ville holde på en ske (beskriver det nok bedst!)  det ser totalt underligt ud, og min mor griner ofte af mig... Men min mormor holder altså på samme måde

Ligeledes kan jeg ikke hækle uden at få ondt hvis IKKE jeg har garnet viklet om ringefingerne - de tyndeste garntyper også om lillefingeren!

Det var bare lidt lidt om mig og mine erfaringer - så du måske kan prøve at undersøge om det er dine hænder du kan gøre noget med - så du måske kunne spare nogle penge

Nej har ikke prøvet de andre nåle

Haha okay, jeg holder på samme måde som på en blyant. nogenlunde i hvert fald Men har meget hypermobile fingre, så de er lide underlige, og bruger mange "kræfter" i fingrene på at holde ordentlig fast i den hækkelnål jeg bruger nu. Men det er lidt svært lige at vide, om de andre vil fungere til mig, men tænker at jeg må prøve at købe en enkelt til at starte med, så kan jeg jo se, hvordan de er at arbejde med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2012

Dinna88

Karla skriver:

Nej har ikke prøvet de andre nåle

Haha okay, jeg holder på samme måde som på en blyant. nogenlunde i hvert fald Men har meget hypermobile fingre, så de er lide underlige, og bruger mange "kræfter" i fingrene på at holde ordentlig fast i den hækkelnål jeg bruger nu. Men det er lidt svært lige at vide, om de andre vil fungere til mig, men tænker at jeg må prøve at købe en enkelt til at starte med, så kan jeg jo se, hvordan de er at arbejde med

Jeg tænker virkelig at du skal prøve at holde anderledes på nålen! Fordi jeg kan ikke holde ordentligt fast i den, når det er som hvis den var en blyant! men der er ingen problemer på den anden måde - men HVIS du ikke vil, så er det jo bare sådan det er Men hvis du vil give det en chance, så kan jeg godt taget et billede af det til dig?

Anmeld

29. august 2012

Karla

Dinna88 skriver:

Jeg tænker virkelig at du skal prøve at holde anderledes på nålen! Fordi jeg kan ikke holde ordentligt fast i den, når det er som hvis den var en blyant! men der er ingen problemer på den anden måde - men HVIS du ikke vil, så er det jo bare sådan det er Men hvis du vil give det en chance, så kan jeg godt taget et billede af det til dig?

Ja, vil da gerne forsøge at gøre det anderledes, men ved bare ikke om jeg kan ændre den måde jeg gør det på, men det skal da prøves du må meget gerne prøve at tage et billede af det, så jeg lige kan lure lidt, hvad det helt præcist er du mener

Anmeld

30. august 2012

mariamiss6

Karla skriver:

Ja, vil da gerne forsøge at gøre det anderledes, men ved bare ikke om jeg kan ændre den måde jeg gør det på, men det skal da prøves du må meget gerne prøve at tage et billede af det, så jeg lige kan lure lidt, hvad det helt præcist er du mener

Ellers så prøv at købe en pakke fimo ler, eller cernit ler, og lav et håndtag på hæklenålen, som passer præcis sådan som du holder... Ofte hjælper det at håndtaget bare er tykkere, end det jo er på de der stålnåle... 

og stålnålene kan sagtens tåle en tur i ovnen  

Anmeld

30. august 2012

Dinna88

Karla skriver:

Okay, jeg ser lige på om jeg kan nå det en dag.. er sådan RET travl lige pt

Anmeld

30. august 2012

Karla

mariamiss6 skriver:

Ellers så prøv at købe en pakke fimo ler, eller cernit ler, og lav et håndtag på hæklenålen, som passer præcis sådan som du holder... Ofte hjælper det at håndtaget bare er tykkere, end det jo er på de der stålnåle... 

og stålnålene kan sagtens tåle en tur i ovnen  

Okay, det var også en mulighed tak

Anmeld

30. august 2012

Karla

Dinna88 skriver:

Okay, jeg ser lige på om jeg kan nå det en dag.. er sådan RET travl lige pt

Det er bare helt iorden det er heller ikke noget der haster.

Anmeld

30. august 2012

mariamiss6

Karla skriver:

Det er bare helt iorden det er heller ikke noget der haster.

Jeg tror bare Dinna holder hæklenålen ligesom i en "knytnæve", med tommelfingeren pegende mod højre...

Sådan at din hånd er oven på, i stedet for neden under...

som de nederste billeder i det her link tror jeg... Jeg holder som de øverste   http://www.wikihow.com/Hold-a-Crochet-Hook

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.