Hvilke hæklenåle bruger I, og hvad er godt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.131 visninger
17 svar
0 synes godt om
29. august 2012

Karla

Ja, som overskriften lyder, hvilke hæklenåle bruger I, og hvad vil I anbefale mig at købe?
Jeg bruger bare de helt almindelige grå lige nu, men får noget så skrækkelig ondt i fingrene, når jeg laver noget i længere tid!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2012

Ka+Ma=Be

Ja, som overskriften lyder, hvilke hæklenåle bruger I, og hvad vil I anbefale mig at købe?
Jeg bruger bare de helt almindelige grå lige nu, men får noget så skrækkelig ondt i fingrene, når jeg laver noget i længere tid!

Køb en ordentligt ergonomisk hæklenål! Den er alle pengene værd (og så dyre er de heller ikke). Andet er fjollet og ødelægger dine led 

God hækling

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

29. august 2012

Nettemor

De siger alle sammen at Clover er de bedste

Anmeld

29. august 2012

JulieE

Jeg bruger Clover hæklenåle, som er ergonomiske og suuuuuper lækre at hækle med. De er ldit dyrere end de alm hæklenåle men alle pengene værd 

Anmeld

29. august 2012

Karla

Ka+Ma=Be skriver:

Køb en ordentligt ergonomisk hæklenål! Den er alle pengene værd (og så dyre er de heller ikke). Andet er fjollet og ødelægger dine led 

God hækling

Fedt, tak

Dem må jeg helt sikkert have fundet kan de købes i hobbyforretninger?

Anmeld

29. august 2012

Karla

Nettemor skriver:

De siger alle sammen at Clover er de bedste

Tak for svar dem må jeg have fundet

Anmeld

29. august 2012

Karla

JulieE skriver:

Jeg bruger Clover hæklenåle, som er ergonomiske og suuuuuper lækre at hækle med. De er ldit dyrere end de alm hæklenåle men alle pengene værd 

Tak for svar dem må jeg have fundet

Anmeld

29. august 2012

Dinna88

Jeg holder anderledes på nålen end de fleste, så jeg kan slet ikke bruge dem der er ergonomiske korrekte. Så jeg bruger bare runde pinde

Anmeld

29. august 2012

Karla

Dinna88 skriver:

Jeg holder anderledes på nålen end de fleste, så jeg kan slet ikke bruge dem der er ergonomiske korrekte. Så jeg bruger bare runde pinde

Okay men så er det da dejligt du kan bruge dem jeg kan bare ikke hækle mere end 10 min uden at få ondt med de pinde, så det fungerer ikke

Anmeld

29. august 2012

Dinna88

Karla skriver:

Okay men så er det da dejligt du kan bruge dem jeg kan bare ikke hækle mere end 10 min uden at få ondt med de pinde, så det fungerer ikke

Har du prøvet de andre nåle? Jeg tænker, at inden du begiver dig ud i at købe andre, så kan du jo overveje om at kan holde på andre måder

Den måde de fleste holder på at lidt i retning af sådan som man holder på en blyant. Det kan jeg SLET ikke, så får jeg super ondt efter kort tid. Så jeg holder på den, som et lille barn ville holde på en ske (beskriver det nok bedst!)  det ser totalt underligt ud, og min mor griner ofte af mig... Men min mormor holder altså på samme måde

Ligeledes kan jeg ikke hækle uden at få ondt hvis IKKE jeg har garnet viklet om ringefingerne - de tyndeste garntyper også om lillefingeren!

Det var bare lidt lidt om mig og mine erfaringer - så du måske kan prøve at undersøge om det er dine hænder du kan gøre noget med - så du måske kunne spare nogle penge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.