Træt og ked datter på 10 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2012

Moar2011

Anonym skriver:

Åh ja det sårer en mor, som bare gerne vil have de bedste timer med sit barn. Vi må håbe det er en periode så de snart er smilende og glade igen

Jaah meeget !!
Ja, det må vi håbe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2012

HeXeri

Det er helt normalt, herhjemme gør drengen stadig knuder når vi har været på lange ferier osv. Vi tager det bare som et tegn på at det er hårdt at komme igang igen.. Han er 2.

Herhjemme hjalp det at lave det samme hver eftermiddag. Det har så udviklet sig til vores halve time, når vi alle 3 er landet, så sidder vi og ser Dr1 fjernsyn for de mindste mellem 16 og 17. Han har som regel fået nok hygge efter 20 minutters tid og henter så selv et eller andet projekt at sidde med indtil vi har fået lavet aftensmad..

Og de, nu meget sjældne, eftermiddage hvor han er totalt umulig, så hænger han og vi spiser en rugbrød til aftensmad

Anmeld

30. august 2012

modesty

Anonym skriver:

Jeg har normalt den gladeste dejligste mest smilende lille pige, men lige for tiden er hun meget pylret og ked. Min barsel stopper om en uge og hun har derfor været i dagpleje denne uge + lidt af sidste.

Når hun kommer hjem er hun helt vild og så glad for at se mig, men så går der ikke længe før hun bliver lettere irriteret og meget pylret/jamrende, hvilket gør mig meget ked af det, da jeg så gerne vil have det bedst eud af de timer vi nu har sammen når jeg ikke længere skal se hende hele dagen.

Tror i det er meget normalt, fordi hun lige skal vænne sig til hele denne ændring i hendes hverdag? Kan det blot være nogle tænder der er på vej? Eller tror i der er andet galt (evt at hun er ved at være ældre, og nu prøver mig af og derfor bliver hidsig når hun får et nej) ???

Håber i kan hjælpe mig

Min dreng blev kørt ind i vuggestue i sidste uge og har haft 6-timers dage siden mandag.

Det er præcis det samme herhjemme. Han er træt fordi der er så mange indtryk - og sikkert også fordi det er svært at være væk fra forældrene meget mere end han plejer.

Vi har løst det ved at give ham en ekstra lur ved 16-tiden. Så sover han en halv time og det hjælper helt klart.

Men derudover har der også herhjemme den sidste måneds tid været en ændring i temperamentet. Han er begyndt at blive hidsig og brokke sig når han ikke får det som han vil have det. Jeg tror helt klart at det hænger sammen med at han er blevet enormt mobil fordi han kravler så meget rundt. Han er blevet bevidst om verden og om hvad han vil og ikke vil. Og når man så samtidig ikke kan sætte ord på sine følelser, så kommer de til udtryk i brok.

Faktisk meget rart at læse at der er andre der har det på samme måde. 

Anmeld

31. august 2012

Anonym trådstarter

Klematis skriver:

Hun reagerer bare. Det er sundt og normalt. Hun er lige startet i et, for hende, helt unaturligt og fremmed sted. Måske var det ok de første par dage, men så blev det hverdag, og det gør ondt på hende at i ikke skal være sammen hele tiden mere. Husk at alt hun kender, er at gå hjemme med dig. Pludselig ændrer du hele hendes liv, og hun forstår det ikke.
Det bliver bedre igen, når hun er tryg ved at hun bliver hentet igen HVER dag, og hun bliver tryg ved DP.
Selfølgelig reagerer hun når hun er kommet hjem. Nu har hun savnet dig hele dagen, og ud kommer det bare, savnet og trætheden og udmattelsen over at bruge så mange kræfter på at lære så meget nyt at kende.
Jeg er pædagog, jeg lover dig: det bliver godt igen når hun er ordentlig tryg og har forstået konceptet med at blive passet, så går det fremad igen.

Det giver rigtig godd mening, men puha det gør også ondt at læse, for jeg føler jo næsten at jeg svigter hende. Jeg er så bange for hun føler jeg ikke gider gå hjemme med hende mere, selvom jeg udmærket godt ved at hun ikke kan tænke sådan.

Hun er startet hos hendes farmor i "dp" så det er ikke en rigtig dp, og hun kender jo hendes farmor rigtig godt og burde ikke føle sig utryg på nogen måde, men det er vel stadig en stor omvæltning når hun er vant til det bare er hende og mig det meste af dagen :-)

Anmeld

31. august 2012

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Min dreng blev kørt ind i vuggestue i sidste uge og har haft 6-timers dage siden mandag.

Det er præcis det samme herhjemme. Han er træt fordi der er så mange indtryk - og sikkert også fordi det er svært at være væk fra forældrene meget mere end han plejer.

Vi har løst det ved at give ham en ekstra lur ved 16-tiden. Så sover han en halv time og det hjælper helt klart.

Men derudover har der også herhjemme den sidste måneds tid været en ændring i temperamentet. Han er begyndt at blive hidsig og brokke sig når han ikke får det som han vil have det. Jeg tror helt klart at det hænger sammen med at han er blevet enormt mobil fordi han kravler så meget rundt. Han er blevet bevidst om verden og om hvad han vil og ikke vil. Og når man så samtidig ikke kan sætte ord på sine følelser, så kommer de til udtryk i brok.

Faktisk meget rart at læse at der er andre der har det på samme måde. 

ja man kan jo blive helt fortvivlet ellers :-)

Men du har nok også ret i at det også er en kombi af, at de er ved at være mere selvstændige og så kan de alligevel ikke alle de ting som de gerne vil. Min datter vil så gerne gå og det frustrerer hende, at hun ikke kan endnu :-)

Anmeld

31. august 2012

Anonym trådstarter

HeXeri skriver:

Det er helt normalt, herhjemme gør drengen stadig knuder når vi har været på lange ferier osv. Vi tager det bare som et tegn på at det er hårdt at komme igang igen.. Han er 2.

Herhjemme hjalp det at lave det samme hver eftermiddag. Det har så udviklet sig til vores halve time, når vi alle 3 er landet, så sidder vi og ser Dr1 fjernsyn for de mindste mellem 16 og 17. Han har som regel fået nok hygge efter 20 minutters tid og henter så selv et eller andet projekt at sidde med indtil vi har fået lavet aftensmad..

Og de, nu meget sjældne, eftermiddage hvor han er totalt umulig, så hænger han og vi spiser en rugbrød til aftensmad

Det var da en god ide, at gøre det samme hver eftermiddag, i hvert fald indtil de har vænnet sig til den nye situation. Det skaber tryghed :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.