Anonym skriver:
Jeg har normalt den gladeste dejligste mest smilende lille pige, men lige for tiden er hun meget pylret og ked. Min barsel stopper om en uge og hun har derfor været i dagpleje denne uge + lidt af sidste.
Når hun kommer hjem er hun helt vild og så glad for at se mig, men så går der ikke længe før hun bliver lettere irriteret og meget pylret/jamrende, hvilket gør mig meget ked af det, da jeg så gerne vil have det bedst eud af de timer vi nu har sammen når jeg ikke længere skal se hende hele dagen.
Tror i det er meget normalt, fordi hun lige skal vænne sig til hele denne ændring i hendes hverdag? Kan det blot være nogle tænder der er på vej? Eller tror i der er andet galt (evt at hun er ved at være ældre, og nu prøver mig af og derfor bliver hidsig når hun får et nej) ???
Håber i kan hjælpe mig 
Min dreng blev kørt ind i vuggestue i sidste uge og har haft 6-timers dage siden mandag.
Det er præcis det samme herhjemme. Han er træt fordi der er så mange indtryk - og sikkert også fordi det er svært at være væk fra forældrene meget mere end han plejer.
Vi har løst det ved at give ham en ekstra lur ved 16-tiden. Så sover han en halv time og det hjælper helt klart.
Men derudover har der også herhjemme den sidste måneds tid været en ændring i temperamentet. Han er begyndt at blive hidsig og brokke sig når han ikke får det som han vil have det. Jeg tror helt klart at det hænger sammen med at han er blevet enormt mobil fordi han kravler så meget rundt. Han er blevet bevidst om verden og om hvad han vil og ikke vil. Og når man så samtidig ikke kan sætte ord på sine følelser, så kommer de til udtryk i brok.
Faktisk meget rart at læse at der er andre der har det på samme måde. 
Anmeld