Anonym skriver:
Jeg har normalt den gladeste dejligste mest smilende lille pige, men lige for tiden er hun meget pylret og ked. Min barsel stopper om en uge og hun har derfor været i dagpleje denne uge + lidt af sidste.
Når hun kommer hjem er hun helt vild og så glad for at se mig, men så går der ikke længe før hun bliver lettere irriteret og meget pylret/jamrende, hvilket gør mig meget ked af det, da jeg så gerne vil have det bedst eud af de timer vi nu har sammen når jeg ikke længere skal se hende hele dagen.
Tror i det er meget normalt, fordi hun lige skal vænne sig til hele denne ændring i hendes hverdag? Kan det blot være nogle tænder der er på vej? Eller tror i der er andet galt (evt at hun er ved at være ældre, og nu prøver mig af og derfor bliver hidsig når hun får et nej) ???
Håber i kan hjælpe mig 
Hun reagerer bare. Det er sundt og normalt. Hun er lige startet i et, for hende, helt unaturligt og fremmed sted. Måske var det ok de første par dage, men så blev det hverdag, og det gør ondt på hende at i ikke skal være sammen hele tiden mere. Husk at alt hun kender, er at gå hjemme med dig. Pludselig ændrer du hele hendes liv, og hun forstår det ikke.
Det bliver bedre igen, når hun er tryg ved at hun bliver hentet igen HVER dag, og hun bliver tryg ved DP.
Selfølgelig reagerer hun når hun er kommet hjem. Nu har hun savnet dig hele dagen, og ud kommer det bare, savnet og trætheden og udmattelsen over at bruge så mange kræfter på at lære så meget nyt at kende.
Jeg er pædagog, jeg lover dig: det bliver godt igen

når hun er ordentlig tryg og har forstået konceptet med at blive passet, så går det fremad igen.
Anmeld