Hvornår passer baby ind i ens liv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2012

Anonym trådstarter

Det er virkelig dejligt at høre alle jeres tanker, for kan ikke rigtig finde ud af, hvilket ben jeg skal stå på, og om det mon bare er min skrukhed, der styrer fornuften eller om det egentlig er en okay plan..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2012

Anonym trådstarter

Tak, fordi I tog jer tid til at dele jeres tanker 

Anmeld

29. august 2012

5timesacharm..right?

Efter min mening, er der aldrig et perfekt tidspunkt!
Der kan altid ske noget uventet ..
Min kæreste og jeg vil forsøge fra februar, og jeg er færdig som butikselev til juli, men om man bliver hurtigt gravid eller ej, er jo ik til at sige!

Held og lykke med PB

Anmeld

29. august 2012

tarkoflen

Jeg tror jeg ville skubbe pb lige en måned eller to, så sandsynligheden for at jeg ville kunne afslutte mine eksamen var større, og jeg måske var knap så besværet... Men som andre skriver, så aner man jo ikke hvilken slags graviditet man får!

Kan du måske tale med din mor om, hvordan hendes graviditeter har været? Ved ikke om det er arveligt om man får det skidt, men så er man måske lidt forberedt på, hvordan ens krop kunne reagere

Rigitg meget held og lykke med pb

Anmeld

29. august 2012

Mathilde

Jeg var selv højgravid, da jeg gik til eksamen. Jeg fødte 3 uger efter den sidste eksamen. Det var ikke et problem for mig Jeg gik også i skole med en som fødte tidligere og hun tog bare barnet med til den sidste eksamen.

Så det kan godt lade sig gøre, men omvendt sker der vel ikke noget ved at vente en måned. Selvom det kan være meget svært at vente

Anmeld

29. august 2012

Mathilde

Og mht hvornår det passer ind i ens liv.... Der er altid et eller andet der kan komme i vejen, så for mig er det vigtigste, at man har et godt og stærkt parforhold, tag over hovedet, ok økonomi samt lyst og overskud til et barn

Anmeld

29. august 2012

Mettefpigen

Jeg synes det ville være bedre at vente.. Du ved jo heller ikk hvornår du vil føde.. Jeg fødte 2 uger før termin...

Anmeld

29. august 2012

Mor til Ella

Anonym skriver:

Kære alle, 

Håber I vil dele jeres tanker med mig - er lige anonym, da PB er hemmeligt, indtil det lykkes for os.

Sagen er den, at min kæreste og jeg rigtig gerne vil være forældre snart. Vi er begge sunde og unge, så jeg håber selvfølgelig på, at der ikke vil gå lang tid fra vi smidder præventionen, til vi står med en fin positiv test. Ved godt, at det ikke er sikkert, det lykkes så hurtigt, men man ved jo aldrig..

Mit spørgsmål går så på, om det vil være usmart at gå aktivt i gang med projektet, således at termin ligger 3 uger efter endt uddannelse eller om det er alt for tidligt ift. om man overhovedet kan holde ud at gå til eksamener som højgravid, og om man tør tage chancen ift. for tidlig fødsel? Jeg kommer til at have læseferie 2 måneder inden termin og bor lige ved siden af mit uddannelsessted, så transport bliver heller ikke noget problem. Er det realistisk eller er det bedre at vente endnu en måned? 

Gode råd og erfaringer modtages med kyshånd  

Altså hvis det kun er en måned det kræver i venter ville jeg da klart gøre det.

Men jeg arbejdede som selvstændig frisør med stående arbejde indtil 10 dage før forventet fødsel, og det var fandme hårdt, men ikke noget problem

Så vil sige det burde kunne fungere.

Anmeld

29. august 2012

Frk-Lotusblomst

Anonym skriver:

Kære alle, 

Håber I vil dele jeres tanker med mig - er lige anonym, da PB er hemmeligt, indtil det lykkes for os.

Sagen er den, at min kæreste og jeg rigtig gerne vil være forældre snart. Vi er begge sunde og unge, så jeg håber selvfølgelig på, at der ikke vil gå lang tid fra vi smidder præventionen, til vi står med en fin positiv test. Ved godt, at det ikke er sikkert, det lykkes så hurtigt, men man ved jo aldrig..

Mit spørgsmål går så på, om det vil være usmart at gå aktivt i gang med projektet, således at termin ligger 3 uger efter endt uddannelse eller om det er alt for tidligt ift. om man overhovedet kan holde ud at gå til eksamener som højgravid, og om man tør tage chancen ift. for tidlig fødsel? Jeg kommer til at have læseferie 2 måneder inden termin og bor lige ved siden af mit uddannelsessted, så transport bliver heller ikke noget problem. Er det realistisk eller er det bedre at vente endnu en måned? 

Der er aldrig et perfekt/rigtig tidspunkt..

Da vi bragte PB på banen snakkede vi om at starte sommer 2011, men vi ville gerne have jeg var lidt længere med min uddannelse og derfor ville vi vente til sommeren 2012.. Da min mormor så døde i juni 2011 besluttede vi os for at livet var for kort og at vi ville gå i gang med det samme. Smed p-pillerne 30. juni.. Vi regnede med at det mindst ville tage 6 måneder at blive gravid..Det tog så 2! måneder. Jeg mistede desværre.. Så gik der 3 måneder og så var jeg gravid igen.. Desværre mistede jeg igen! Så holdte vi lige 2 måneders pause fordi jeg var ulykkelig. :/ Vi startede op igen og BANG jeg blev gravid i første forsøg.. Nu er jeg i uge 17. <3 Og selvom vi startede for "længe siden", og selvom vi havde nemt ved at blive gravid endte det alligevel med at tage 11 måneder. Så jeg fortryder på INGEN måde at vi valgte at starte med det samme..

Jeg har nu termin 2 uger efter jeg stopper i fuldtidspraktik + jeg har studiejob 12 timer om ugen, stopper der 4 uger før termin som barselsreglerne foreskriver . Det bliver hårdt men sådan er det.. Det er det hele værd og det skal prøves. Skulle jeg blive sygemeldt fra studiejobbet so be it. Skal jeg gå praktikken om, ja so be it!

Man ved aldrig hvor længe det vil tage at blive gravid, eller hvor mange bump på vejen man skal igennem.. Derfor ville jeg ikke lade noget stå i vejen for at opnå vores største drøm..

Men jeg tænker, at hvis du får en rimelig graviditet er der ikke noget i vejen for at gå op til eksamen tre uger før termin! - Det ville ihvertfald ikke få mig til at udskyde PB!

Anmeld

29. august 2012

Mettemus

Anonym skriver:

Kære alle, 

Jeg tror, ejg ville skyde det en måned mere. Jeg havde selv termin d. 13/1 og havde sidste eksamen d. 5/1. Jeg endte med et planlagt kejsersnit d. 5/1 og måtte således udskyde min eksamen.

Noget helt andet er, at graviditeten bare fyldte rigtig, rigtig meget i mit hoved til sidst, og jeg derfor slet ikke kunne koncentrere mig om at læse til eksamen. Desuden var maven stor og i vejen, og jeg kunne ikke holde til at sidde ned i så mange timer som eksamenslæsningen krævede. Men når det så er sagt, så ville jeg måske have kunnet planlægge mig ud af det ved at være startet på læsningen lidt før.

Men jeg ville da gerne have haft de der sidste uger til at gå og nyde ventetiden i, til at forberede det sidste osv.

Så ... hvis jeg skulle vælge igen, havde jeg nok valgt at vente lige en måned, men når det så er sagt, så ved man jo aldrig hvornår der er gevinst, og i virkeligheden må man bare tage den derfra hvor man er, når de to streger viser sig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.