Anonym skriver:
Kære alle,
Håber I vil dele jeres tanker med mig - er lige anonym, da PB er hemmeligt, indtil det lykkes for os.
Sagen er den, at min kæreste og jeg rigtig gerne vil være forældre snart. Vi er begge sunde og unge, så jeg håber selvfølgelig på, at der ikke vil gå lang tid fra vi smidder præventionen, til vi står med en fin positiv test. Ved godt, at det ikke er sikkert, det lykkes så hurtigt, men man ved jo aldrig..
Mit spørgsmål går så på, om det vil være usmart at gå aktivt i gang med projektet, således at termin ligger 3 uger efter endt uddannelse eller om det er alt for tidligt ift. om man overhovedet kan holde ud at gå til eksamener som højgravid, og om man tør tage chancen ift. for tidlig fødsel? Jeg kommer til at have læseferie 2 måneder inden termin og bor lige ved siden af mit uddannelsessted, så transport bliver heller ikke noget problem. Er det realistisk eller er det bedre at vente endnu en måned?
Gode råd og erfaringer modtages med kyshånd
Jeg tror, ejg ville skyde det en måned mere. Jeg havde selv termin d. 13/1 og havde sidste eksamen d. 5/1. Jeg endte med et planlagt kejsersnit d. 5/1 og måtte således udskyde min eksamen.
Noget helt andet er, at graviditeten bare fyldte rigtig, rigtig meget i mit hoved til sidst, og jeg derfor slet ikke kunne koncentrere mig om at læse til eksamen. Desuden var maven stor og i vejen, og jeg kunne ikke holde til at sidde ned i så mange timer som eksamenslæsningen krævede. Men når det så er sagt, så ville jeg måske have kunnet planlægge mig ud af det ved at være startet på læsningen lidt før.
Men jeg ville da gerne have haft de der sidste uger til at gå og nyde ventetiden i, til at forberede det sidste osv.
Så ... hvis jeg skulle vælge igen, havde jeg nok valgt at vente lige en måned, men når det så er sagt, så ved man jo aldrig hvornår der er gevinst, og i virkeligheden må man bare tage den derfra hvor man er, når de to streger viser sig