Hvornår passer baby ind i ens liv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.617 visninger
25 svar
0 synes godt om
28. august 2012

Anonym trådstarter

Kære alle, 

Håber I vil dele jeres tanker med mig - er lige anonym, da PB er hemmeligt, indtil det lykkes for os.

Sagen er den, at min kæreste og jeg rigtig gerne vil være forældre snart. Vi er begge sunde og unge, så jeg håber selvfølgelig på, at der ikke vil gå lang tid fra vi smidder præventionen, til vi står med en fin positiv test. Ved godt, at det ikke er sikkert, det lykkes så hurtigt, men man ved jo aldrig..

Mit spørgsmål går så på, om det vil være usmart at gå aktivt i gang med projektet, således at termin ligger 3 uger efter endt uddannelse eller om det er alt for tidligt ift. om man overhovedet kan holde ud at gå til eksamener som højgravid, og om man tør tage chancen ift. for tidlig fødsel? Jeg kommer til at have læseferie 2 måneder inden termin og bor lige ved siden af mit uddannelsessted, så transport bliver heller ikke noget problem. Er det realistisk eller er det bedre at vente endnu en måned? 

Gode råd og erfaringer modtages med kyshånd  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2012

B&J

jeg ville nok vente til eksamerne er overstået mange klare det super flot men der er jo også pres og stres under sådan noget der for syntes jeg man skal vente

Anmeld

28. august 2012

Troldemommi

Jeg havde ingen problemer med at gå til eksamen og være gravid, jeg var til eksamen i Juni og fødte i september så hel højgravid var jeg jo ikke :-)

Monica

Anmeld

28. august 2012

annecatrine88

Jeg har altid fået af vide at der aldrig er et perfekt tidspunkt at få et barn på, for man kan aldrig forberede sig 100 %. Man ved jo ikke hvordan det kommer til at gå.. Men hvis man har lyst til at være mor eller far og man har kærlighed til et barn, så mener jeg at det er det der skal til..

En jeg gik i klasse med blev gravid, så det passede med at hun skulle føde en uge efter den sidste eksamen.. Så synes da bare at I skal gå i gang med projekt Baby..

Anmeld

28. august 2012

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar indtil nu. Men hvad tænker I andre - er det fuldstændig vanvittigt at gå i gang eller skal vi trække det, så der er en ekstra måned at løbe på?

Anmeld

28. august 2012

Ciss

Det kommer lidt an på, hvad slags graviditet du får.

Jeg var frisk som en fisk igennem hele første graviditet og kunne fint have gjort det.

Min veninde fik kraftig bækkenløsning og kvalme i hele graviditeten og kunne absolut ikke have fuldført et studie i den periode.

Personlig ville jeg nok forsøge at time det hellere så eksamen var ca 7 uge før termin end 3 uger før. Den sidste tid kan være meget tung. Det er gerne i 2. trimester, man har det bedst.

Men det er selvfølgelig ikke altid så enkelt at time en graviditet så nøjagtigt...

for at I hurtigt har heldet med jer og får positiv test, når I først går i gang.

Anmeld

28. august 2012

Rikke, Liam & Linus

Jeg gik til eksamen (større skriftlig opgave + muntlig eksamen) i marts og fødte i april. Det var ikke noget problem for mig. Men graviditeter er jo forskellige, så du må bare beslutte om du tør tage chancen.

Held og lykke med projekt baby

Anmeld

28. august 2012

MorDk

Der findes intet perfekt tidspunkt efter min mening!

Anmeld

28. august 2012

Muffinmus

for de fleste er det mest rigtigt bare at springe ud i det:-)

F.eks tog det os 3 år før jeg blev gravid med mit første barn, havde dog en MA inden da...men hvor er jeg GLAD for vi gik i gang i god tid, ellers havde jeg været meget ældre da barn nr 1 kom jo:-)

Anmeld

28. august 2012

SukkerDronning

Det kan jo selvfølgelig blive rigtig hårdt, du kan jo få bækkenløsning, svangerskabsforgifting eller bare rigtig slem kvalme de første 3-4 mdr. og så kan du altså ikke studere i de 3-4 mdr.

Men igen, det kan også være du er en af dem, der bare ikke mærker din graviditet.

Kunne sagtens selv finde på det. Skal jeg være ærlig, syntes jeg det er lidt dårlig planlægning. Men man kan ikke så godt planlægge børn, for der kan ske SÅ meget på de 9mdr.

Meget vaklende svar fra mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.