Hvordan griber jeg det bedst an ? SKOLE

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.129 visninger
16 svar
0 synes godt om
28. august 2012

Anonym trådstarter

Har en dreng på 11 år som går i 5 klasse. Der var sidste år en del problemer i klasse pga de var meget hårde ved hinanden. Vi som forældre blev kaldt ind til møde, hvor skole psykologen var der også. Hun havde igennem en periode observeret børnene. Min dreng havde en periode sidste efterår, hvor han ofte kom grædende hjem, fordi nogle stykker fra klassen var efter ham verbalt. Der kom akt lærer på, og det så ud til at hjælpe.

Iår er der lavet nye klasser ( de 2 gamle er blandet til 2 nye ) men de 4 som var efter ham sidste år er selvfølgelig havnet i samme klasse med ham. Og nu er den så galt igen. Små episoder som jeg er i tvivl om tipper på vippen til mobning ( er meget i tvivl )

1) håndarbejde sidder de sammen 4 ved 2 borde som er sat sammen. Da læreren første gang fortæller hvem de skal sidde med ( selvfølgelig kommer han til at sidde med lige de 4 som er efter ham ) udbryder de 2 drenge - Åh nej ikke bip ( min søns navn )

Idag havde de 4 ( de sidder 5 ved deres bord ) sat sig ved det ene bord og han sad så alene ved det andet.

2) de har 2 copmuter i klassen som de må bruge i frikvarteret, min dreng sidder ved den ene og M kommer hen og spørg om han lige må låne den i 2 sek. Min dreng siger, ja og låner ham den. Det 2 sek bliver til mange og frikvarteret lakker mod enden. Min dreng siger han skal lokke af, og K kommer hen og siger det skal han ( min dreng ) da ikke bestemme. Han forklare så at M er lokket på computeren med hans bruger & derefter lokket ind på sin egen facebookside. K smælder & smælder min dreng ud.

Dette er bare så episoder som sker ofte, de er konstant verbalt efter min dreng ( han kan nu godt svare igen ) men han bliver jo alligevel påvirket af det. Og syntes det er så ærgeligt de opføre sig sådan.

Skal jeg lade det gå slages gang ? og lade dem ordne det selv ? eller hvad stiller jeg op ? Vil jo nødig have en dreng som kommer grædende hjem hver dag som sidste efterår.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2012

Anonym trådstarter

Ikke 1 som har et svar

Anmeld

28. august 2012

wamse

Jeg ville ringe til klasselæreren, og gøre denne opmærksom på at problemet er der igen, og gør det inden det vokser sig endnu større 

Anmeld

28. august 2012

Muffin_girl

wamse skriver:

Jeg ville ringe til klasselæreren, og gøre denne opmærksom på at problemet er der igen, og gør det inden det vokser sig endnu større 

Anmeld

28. august 2012

Anonym trådstarter

wamse skriver:

De har fået nye lærer iår, og ved ikke om de kender til problemet fra sidste år. Føler mig som en høne mor.

Anmeld

28. august 2012

Mariajny

Synes du skal kontakte skolen.. Synes bestemt ikke du lyder som en hønemor. Men alle børn skal gå i folkeskole i mange år, og skal ikke være kede af at komme der, da de bruger mange timer der om dagen. Jeg havde i hvert fald kontaktet skolen( min søn går på friskole ) og ved de ville handle med det samme

Anmeld

28. august 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Anonym skriver:

De har fået nye lærer iår, og ved ikke om de kender til problemet fra sidste år. Føler mig som en høne mor.

Du er ikke nogen hønemor du er en løvemor der vil beskytte dit barn. Synes du skal kontakte deres lære så hun allerede nu kan tage hånd om 'problemet' 

Anmeld

28. august 2012

10aps

jeg havde det præcis på samme måde i folkeskoelen, bare med de ældre børn og min mor gjorde alt hvad hun kunne for at få skolen til at forstå hvad der skete, men intet skete og jeg blev mere agrresiv end ked og det gjorde bare de syntes det var endnu sjovere, og til sidst endte det med at jeg selv tog telefonen og ringede til drengenes mor, og forklarede dem hvordan jeg havde det, det skal lige siges jeg har været 12 år måske, og efter jeg gjorde det hørte jeg ikke en lyd fra dem, og vi har et rigtig godt venskab den dag idag. :-) 

ikke at jeg siger at din søn skal ringe til forældrene, men hvis du prøvede at kontakte forældrene, uden børnene var der og så forklarede dem hvordan din søn har det med deres børn, på en ikke angribene måde, så de ligesom forstår at det sker i skolen, og at de meget gerne må gøre noget ved det derhjemme, ved evt at snakke med dem om det :-) 

Anmeld

28. august 2012

Anonym trådstarter

Mariajny skriver:

Synes du skal kontakte skolen.. Synes bestemt ikke du lyder som en hønemor. Men alle børn skal gå i folkeskole i mange år, og skal ikke være kede af at komme der, da de bruger mange timer der om dagen. Jeg havde i hvert fald kontaktet skolen( min søn går på friskole ) og ved de ville handle med det samme

Det er også sådan jeg tænker det. Og der er jo kun gået knap 3 uger. heldigvis kommer han endnu ikke grædende hjem, men dagen er bare ikke god. Og det syntes jeg er trælst.

Ville ønske vi havde andre muligheder for skole men der er kun den ene. Har snakket med privatskolen 10 km herfra men der er ikke plads.

Vores skole har desværre ikke et super ry  ved der er flere klasser med problemer. Så trist

Anmeld

28. august 2012

Anonym trådstarter

Aisha skriver:

Du er ikke nogen hønemor du er en løvemor der vil beskytte dit barn. Synes du skal kontakte deres lære så hun allerede nu kan tage hånd om 'problemet' 

Tak man høre bare så meget om forældre der mener deres egne unger er verdens navle Men ønsker jo blot mit barn skal være glad for at komme i skole. Og er en smule træt af 4 stk ødelægger det for ham. De rotter sig jo sammen om det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.