Har en dreng på 11 år som går i 5 klasse. Der var sidste år en del problemer i klasse pga de var meget hårde ved hinanden. Vi som forældre blev kaldt ind til møde, hvor skole psykologen var der også. Hun havde igennem en periode observeret børnene. Min dreng havde en periode sidste efterår, hvor han ofte kom grædende hjem, fordi nogle stykker fra klassen var efter ham verbalt. Der kom akt lærer på, og det så ud til at hjælpe.
Iår er der lavet nye klasser ( de 2 gamle er blandet til 2 nye ) men de 4 som var efter ham sidste år er selvfølgelig havnet i samme klasse med ham. Og nu er den så galt igen. Små episoder som jeg er i tvivl om tipper på vippen til mobning ( er meget i tvivl )
1) håndarbejde sidder de sammen 4 ved 2 borde som er sat sammen. Da læreren første gang fortæller hvem de skal sidde med ( selvfølgelig kommer han til at sidde med lige de 4 som er efter ham ) udbryder de 2 drenge - Åh nej ikke bip ( min søns navn )
Idag havde de 4 ( de sidder 5 ved deres bord ) sat sig ved det ene bord og han sad så alene ved det andet.
2) de har 2 copmuter i klassen som de må bruge i frikvarteret, min dreng sidder ved den ene og M kommer hen og spørg om han lige må låne den i 2 sek. Min dreng siger, ja og låner ham den. Det 2 sek bliver til mange og frikvarteret lakker mod enden. Min dreng siger han skal lokke af, og K kommer hen og siger det skal han ( min dreng ) da ikke bestemme. Han forklare så at M er lokket på computeren med hans bruger & derefter lokket ind på sin egen facebookside. K smælder & smælder min dreng ud.
Dette er bare så episoder som sker ofte, de er konstant verbalt efter min dreng ( han kan nu godt svare igen ) men han bliver jo alligevel påvirket af det. Og syntes det er så ærgeligt de opføre sig sådan.
Skal jeg lade det gå slages gang ? og lade dem ordne det selv ? eller hvad stiller jeg op ? Vil jo nødig have en dreng som kommer grædende hjem hver dag som sidste efterår.
Anmeld