Hvad kalder dit barn din nye kæreste?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.474 visninger
19 svar
0 synes godt om
28. august 2012

Anonym trådstarter

Åh, lidt svært at komme med en overskrift på mit 'problem'. Vil lige prøve at forklare det nærmere her.

Jeg har et barn med min eks, som vores fælles barn self. kalder for far. De ses hveranden weekend og har et godt forhold.

Vores fælles barn kalder min kæreste ved fornavn, og har lært det siden dag et, at han hedder 'Thomas'. MEN nu er situationen den, at jeg og min nuværende kæreste venter vores første barn sammen, og vores barn skal jo kalde os mor og far - det er jo kun naturligt, da vi jo er det. MEN MEN MEN, vil det forvirrer mit barn som jeg har med min eks??? Han er jo vant til at mors kæreste hedder 'Thomas' og pludselig bliver han også omtalt som far? Elller skal man måske sige 'Far Thomas' eller 'Thomas Far'? når man snakker om ham med mit barn fra tidligere?? Jeg synes det er svært. Han er over 2 år, når han bliver storebror, men det er jo ikke sikkert han vil forstå.

Åååh, det er noget roderi at forklare det på skrift, men håber nogen kan forstå hvad jeg mener. Ellers må jeg prøve igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2012

serinasmor

hmmm ... 

kender flere der har benyttet sig af far-thomas og far(biofar) eller far-thomas og far-martin(biofar)

og det har fungeret fint uden ungerne er blevet forvirrede over det ...

forvirringen kommer først(tror jeg) hvis det nye forhold skulle gå i stykker og det ville blive til far-thomas(lillebrors far), far-martin(min far) og far-kurt(mors nye mand) 

hvis du kan følge mig  

men så længe det kun er 2 har jeg set det fungere ganske fint

Anmeld

28. august 2012

DitteFisk

Børn er heldigvis meget tilpasningsvenlige og de lærer hurtigt at forstå, at der er forskel på dem Jeg står i det samme, dog er min dreng snart 5, og han kalder også min kæreste ved fornavn. Jeg snakkede med ham om, at min kæreste jo bliver far til den nye baby, og så har de hver sin far - det forstår han jo godt - det er lidt sværer at fortælle en 2-årig self, men jeg er sikker på han finder ud af det og pyt da med at han også kommer til at kalde ham far indimellem i starten, når han bliver ældre, så finder han ud af forskellen

Anmeld

28. august 2012

mulle85

jeg har en dreng på 3 fra et tidligere forhold,og han kalder min kæreste ved navn, vi skal også snart have vores første barn sammen, har gjordt meget i og forklare ham at min nye kæreste er far til baby i mors mave, men at han jo har en anden, indtil videre hardet intet problem været og forklare ham, vil bestemt at min søn stadig kalder min kæreste ved fornavn det har vi talt meget om, han ser sinfar med jævne mellemrum og de har et super forhold!

men ja den er lidt svær!

Anmeld

28. august 2012

Anonym trådstarter

mulle85 skriver:

jeg har en dreng på 3 fra et tidligere forhold,og han kalder min kæreste ved navn, vi skal også snart have vores første barn sammen, har gjordt meget i og forklare ham at min nye kæreste er far til baby i mors mave, men at han jo har en anden, indtil videre hardet intet problem været og forklare ham, vil bestemt at min søn stadig kalder min kæreste ved fornavn det har vi talt meget om, han ser sinfar med jævne mellemrum og de har et super forhold!

men ja den er lidt svær!

Ja, jeg synes det er meget svært! Åh ha! Vil jo heller ikke give ham associationer til sin rigtige far hele tiden, når jeg snakker med den lille baby og siger 'Skal du over til far?'.... Jeg synes simpelthen det er frustrerende - men der er jo nok ikke så meget at gøre, andet end vente og se hvordan han tager det

Men lyder til det nok skal gå

Anmeld

28. august 2012

An&Jo

min dreng kalder min kæreste for Peter i daglig tale, engang imellem kludrer han og siger far, men vi retter ham og fortæller ham at for ham er han altså Peter..

Når så kærestens søn også er der, så kan han godt kludre lidt mere i det, men han ved godt hvem der er hans far og at det ikke er Peter..

Vi har så lige optimeret samværet med kærestens søn til en 7/7 ordning som en prøveordning lige nu, og er sikker på at vi nok skal få forklaret min dreng at han stadig kun er Peter og ikke far for ham..

Anmeld

28. august 2012

mulle85

Anonym skriver:

Ja, jeg synes det er meget svært! Åh ha! Vil jo heller ikke give ham associationer til sin rigtige far hele tiden, når jeg snakker med den lille baby og siger 'Skal du over til far?'.... Jeg synes simpelthen det er frustrerende - men der er jo nok ikke så meget at gøre, andet end vente og se hvordan han tager det

Men lyder til det nok skal gå

min havde også svært ved og forstå den lige i starten, men nu kommer lillebror forhåbenlig om 9 uger og har talt en del med ham om det, så han ved godt de har hver sin far,men ja msn må se om de nu også forstår den når først de små er født og bliver ældre hvor de begynder og kalde dem far osv!

Anmeld

28. august 2012

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

min dreng kalder min kæreste for Peter i daglig tale, engang imellem kludrer han og siger far, men vi retter ham og fortæller ham at for ham er han altså Peter..

Når så kærestens søn også er der, så kan han godt kludre lidt mere i det, men han ved godt hvem der er hans far og at det ikke er Peter..

Vi har så lige optimeret samværet med kærestens søn til en 7/7 ordning som en prøveordning lige nu, og er sikker på at vi nok skal få forklaret min dreng at han stadig kun er Peter og ikke far for ham..

Hvor gammel er din søn?

Anmeld

28. august 2012

Anonym trådstarter

mulle85 skriver:

min havde også svært ved og forstå den lige i starten, men nu kommer lillebror forhåbenlig om 9 uger og har talt en del med ham om det, så han ved godt de har hver sin far,men ja msn må se om de nu også forstår den når først de små er født og bliver ældre hvor de begynder og kalde dem far osv!

Ja, man må jo bare vente at se. Din søn er dog ældre end mit barn, som kun lige når at blive to år, inden jeg skal føde. Men nu ser vi. Han er heldigvis langt fremme sprogligt, og er dygtig til at snakke allerede og forstå. det hjælper jo lidt

Anmeld

28. august 2012

mulle85

Anonym skriver:

Ja, man må jo bare vente at se. Din søn er dog ældre end mit barn, som kun lige når at blive to år, inden jeg skal føde. Men nu ser vi. Han er heldigvis langt fremme sprogligt, og er dygtig til at snakke allerede og forstå. det hjælper jo lidt

jah ellers må man jo bare blive ved og forklare det!!

hvor langt er du så hen med baby i maven?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.