Billigt mad - akut brug for hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2012

Team Putte

Anonym skriver:

Jeg er så flov at det ikke kan beskrives! Derfor har jeg valgt at være anonym..

Vi har brug ALT for mange penge i denne måned. Vi har bla. været på mini ferie og benzin alene har kostet os 5000 kr i denne måned!

Vi har 300 kr tilbage til d. 1.

Og fra d. 1 september frem til 1 oktober har vi 2000 kr at leve for.
2 voksne mennesker - til mad!

Derfor har vi brug for råd:

Hvor er det billigst at handle.

Hvad er billigt at lave.

Gerne retter, hvor fx. salat, kødsovs eller lign. kan bruges dagen efter også.

Hjælp...

Kog en kylling og brug vandet til suppe og kyllingen til f.eks. kylling i karry.. Suppen kan du ihvertfald godt få til at strække til 2 dage og det samme med en gang kylling i karry med ris Det er 4 dages mad i en kylling, og grønt til suppen

Når du laver lasagne så spæd sovsen op med revet gulerødder og revet squash, på den måde får jeg 500 g. kød til at give lasagne til 2 mennesker i 4 dage!

Nu skal maden ik stå i køleskabet i 4 dage, men det kan fryses ned i portioner så der er nem mad nogle dage man har travlt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2012

N1

Anonym skriver:

Tusind tusind tak for hjælpen! 

Hvor er det fantastisk der findes mennesker som dig, der tar sig tid til at hjælpe på den måde.. <3

Og selvfølgelig også jer andre! <3 

Det var så lidt  Håber det kan bruges!

Anmeld

28. august 2012

Deaktiveret profil

Anonym skriver:

Vi har brug ALT for mange penge i denne måned. Vi har bla. været på mini ferie og benzin alene har kostet os 5000 kr i denne måned!

Hvad er billigt at lave.

Hjælp...

Puha.. Jeg kender det godt.. 

Jeg vil råde jer til at købe ind i Netto, rema, eller andet billigt sted. Køb ind til gryderetter, en masse småkød som kylling, skinke, oksekød osv, lav nogle gryderetter gerne lav meget, så kan i fryse det ned, og bruge det igen og igen..

Og hvis i vil lave salat, gemme det nogen dage, så er det godt at putte  en smule citronsaft i det, så holder det længere.. 

Anmeld

28. august 2012

hannetheis

henh01 skriver:

Vi handler altid i netto det er billigt og godt

Spagettig kødsovs, lasagne osv er billige retter. Du kan også lave fallafel, suppe, rugbrød, grøntsagslasagne, fisk, kyllinge retter (du kan i netto få en pose med frost kylling 1,8 kg for 100 kr), æggekage, hjemmelavet burger den ene dag og pita dagen efter så du kan genbruge det grønne.

vil gerne høre hvordan du laver fallafel og hvad du spiser til det

Anmeld

28. august 2012

Muffinmus

Anonym skriver:

Ja, jeg ved godt det snart er den første.. Heldigvis!

Men når man tænker på at vi normalt bruger 3500-4000 kr på mad om måneden - så er 2000 kr virkelig ikke meget!

Man kan sagtens leve for det, men vi skal virkelig ændre vores madvaner..

2000 kr til to voksne burde ikke være det store problem:-)Vi bruger 3000 til 5 mennesker og spiser fint med bøffer osv.

Men f.eks kan du købe en kæmpe pakke hakket oksekød, æg salat, tomat, agurker osv, tacoskaller og pitabrød, evt finde en MEGET nem opskrift på pitabrød du selv kan lave....

Af det kan du lave lasagne med salat til, pitabrød, og tacoskaller, æggekage, alt sammen med mange af de samme ingridienser.

Bag nogle lækre flutes, også rigtigt nemt når først du har fundet opskriften. Flutes kan bruges både til lasagnen men også som frokost baguette jo:-)

En stor pakke kylinge filletter kan også bruges til div, kyllinge lagne, pita, sammenkogt medf.eks fløde og champignons og hvidløg osv osv.

Anmeld

28. august 2012

helle85

Lenchick skriver:

Det kan sagtens lade sig gøre at leve for 2.000 kr til mad når I kun er to voksne

Vi er to voksne og to børn (en sulten teenager, som bor næsten i køleskabet og en på 14 måneder) og vi kan sagtens nøjes med 3.000 kr til mad. Vi køber en del økologisk, dog ikke kød og vi laver alt mad fra bunden. Jeg bager selv rugbrød.

Rema 1000 har mange gode opskrifter og vi laver en fast madplan og handler kun 1 gang om ugen. Vi handler i Netto, Rema og Kiwi (her får jeg rabat på økoligiske varer).

Der er en rigtig god bog, hvor jeg henter inspirationen til 2. dages retter og god udnyttelse af resterne Den hedder "Køkkenkræs og kloge kontanter" af Birgitte Escherich. Måske kan du låne den på biblioteket?

må jeg spører om du har en god opskrift på rugbrød du vil dele??

Anmeld

28. august 2012

IT-nørd

helle85 skriver:

må jeg spører om du har en god opskrift på rugbrød du vil dele??

Jeg bager med surdej, som jeg altid har i køleskabet. Den skal jo enten opstartes eller fås hos en du kender . Jeg fik min af en kollega for 3 år siden. 

Jeg ved ikke om du er interesseret - jeg har kun opskriften hvor surdejen indgår. Hvis ja, skriver jeg gerne opskriften

Anmeld

28. august 2012

helle85

Lenchick skriver:

Jeg bager med surdej, som jeg altid har i køleskabet. Den skal jo enten opstartes eller fås hos en du kender . Jeg fik min af en kollega for 3 år siden. 

Jeg ved ikke om du er interesseret - jeg har kun opskriften hvor surdejen indgår. Hvis ja, skriver jeg gerne opskriften

åh okay jeg er ikke god til det der med surdej

Anmeld

28. august 2012

IT-nørd

helle85 skriver:

åh okay jeg er ikke god til det der med surdej

Det er altså ikke så svært, men klart det nemmeste at få lidt surdej udefra da den er svær at starte selv. Bagefter er det bare tage 200 ml fra den færdige dej brød før du bager og gemme i køleskabet. Den bruges som surdej til det næste brød. Det er bare træls at glemme at tage fra 

Anmeld

28. august 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Hvad er billigt at lave.

Hjælp...

300 kr. til den første er da et helt pænt beløb Jeg bruger 300 kr. om ugen til kost til min datter og jeg Idag har vi f.eks. Spist for 45 kr. Vi har fået laks, stuvet spinat og kartofler

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.