Billigt mad - akut brug for hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.145 visninger
30 svar
0 synes godt om
28. august 2012

Anonym trådstarter

Jeg er så flov at det ikke kan beskrives! Derfor har jeg valgt at være anonym..

Vi har brug ALT for mange penge i denne måned. Vi har bla. været på mini ferie og benzin alene har kostet os 5000 kr i denne måned!

Vi har 300 kr tilbage til d. 1.

Og fra d. 1 september frem til 1 oktober har vi 2000 kr at leve for.
2 voksne mennesker - til mad!

Derfor har vi brug for råd:

Hvor er det billigst at handle.

Hvad er billigt at lave.

Gerne retter, hvor fx. salat, kødsovs eller lign. kan bruges dagen efter også.

Hjælp...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2012

henh01

Vi handler altid i netto det er billigt og godt

Spagettig kødsovs, lasagne osv er billige retter. Du kan også lave fallafel, suppe, rugbrød, grøntsagslasagne, fisk, kyllinge retter (du kan i netto få en pose med frost kylling 1,8 kg for 100 kr), æggekage, hjemmelavet burger den ene dag og pita dagen efter så du kan genbruge det grønne.

Anmeld

28. august 2012

Tulle28

Pasta med bacon og flåede tomater, omelet, toast med skinke og ost... Det er snart d. 1. jo:-)

Anmeld

28. august 2012

Anonym trådstarter

Tulle28 skriver:

Pasta med bacon og flåede tomater, omelet, toast med skinke og ost... Det er snart d. 1. jo:-)

Ja, jeg ved godt det snart er den første.. Heldigvis!

Men når man tænker på at vi normalt bruger 3500-4000 kr på mad om måneden - så er 2000 kr virkelig ikke meget!

Man kan sagtens leve for det, men vi skal virkelig ændre vores madvaner..

Anmeld

28. august 2012

Tulle28

Anonym skriver:

Men når man tænker på at vi normalt bruger 3500-4000 kr på mad om måneden - så er 2000 kr virkelig ikke meget!

Åååh den med næste måned fangede jeg ikke lige - sorry

Nej 2.000 er ikke meget at leve for

Men ja, kødsovs kan man jo lave billigt og bruge i alverdens sammenhænge, pasta, lasagne, tortillas, med kartoffelmos...

Som tidlligere nævnt pasta med bacon og flåede tomater

Ristet rugbrød med tunsalat (tun, mayo, rødløg evt. kapers)

Rugbrødsmadder

Anmeld

28. august 2012

serinasmor

hmmm ... 

handl i rema1000 eller aldi (og ikke andre steder - både fakta og netto er dyre i den sammenhæng .. ) 

lav hjemmelavet pizza med hjemmelavet dej - og kun 2 slags fyld- gerne en ½ pakke hamburgryg så kan du bruge resten på madpakke

(hjemmelavet dej fra bunden koster kun 3 kr -ish)

spis havregryn/havregrød til morgenmad - er du vant til at få brød om morgnen så bag det selv  

køb den billigste rugbrød

lav æggekage

retter med ris (de aller billigste)

pasta og kødsovs 

lav kødløse dage .. kød er dyrt 

madtærte - med hjemmelavet bund m. tilbudsgrøntsager fx

kartofler er forresten nogenlunde billige for tiden .. 

rå kartofler på panden, med tomatsovs til (så behøver man faktisk ikke kød) 

Anmeld

28. august 2012

IT-nørd

Anonym skriver:

Det kan sagtens lade sig gøre at leve for 2.000 kr til mad når I kun er to voksne

Vi er to voksne og to børn (en sulten teenager, som bor næsten i køleskabet og en på 14 måneder) og vi kan sagtens nøjes med 3.000 kr til mad. Vi køber en del økologisk, dog ikke kød og vi laver alt mad fra bunden. Jeg bager selv rugbrød.

Rema 1000 har mange gode opskrifter og vi laver en fast madplan og handler kun 1 gang om ugen. Vi handler i Netto, Rema og Kiwi (her får jeg rabat på økoligiske varer).

Der er en rigtig god bog, hvor jeg henter inspirationen til 2. dages retter og god udnyttelse af resterne Den hedder "Køkkenkræs og kloge kontanter" af Birgitte Escherich. Måske kan du låne den på biblioteket?

Anmeld

28. august 2012

Aprilmor11

Anonym skriver:

Vi har brug ALT for mange penge i denne måned. Vi har bla. været på mini ferie og benzin alene har kostet os 5000 kr i denne måned!

Hvad er billigt at lave.

Hjælp...

Vi er mig og min søn på 16 måneder. Jeg lægger 2500 fra hver måned til mad og der er altid overskud. Køb ind for en uge af gangen. Lav en madplan og lad fantasien hjælpe med maden. Her spiser vi pitabrød med, tun, mayonoise og majs i som bliver blandet sammen, hurtigt ig billigt. Pasta stegt på panden med bacon, tomatpure, pølser og hvad man ellers vil have i. Flade kartofler i ovnen ( de koster 5 kr for 1/2 kg ) Og så find noget kød som er på tilbud. Der er ofte tilbud på kylletter, sådan noget kyllinge noget, osv, til en 10-15 kroner for en pakke. Det er kun fantasien son tæller.  Flødekartofler er der også som er en billig ret og så med en nakkekottelet eller lign. det kan man få til 20-25 kr pr pakke med 4-5 stykker i.

Anmeld

28. august 2012

N1

Anonym skriver:

Hvad er billigt at lave.

Hjælp...

Inden vi fik barn kunne vi LET leve for 2000 kr om måneden - og det var både til toiletpapir osv.

Mit beste bud: Lav mad-plan Lav retter hvor der er mad til 2 dage

Jeg ser lige om jeg kan finde nogle billige opskrifter - så smider jeg dem ind til dig

Og så handel i Rema1000 eller Netto.

Anmeld

28. august 2012

Studerendemor

Anonym skriver:

Hvad er billigt at lave.

Hjælp...

Det skal du ikke være flov over, herhjemme kører vi for tiden også med  low budget.. Vi køber kun lige nøjagtig hvad vi har brug for. Vi får rigtig mange retter ud af, at undvære kød de fleste af dagene, og erstatte det med røde linser, kikærter, kidneybønner osv. En pose rækker længe, og det gør det billigt. Vi er blevet meget glade for Dahl (indisk linsesuppe) og linsedeller. På den måde får vi også proteiner, og endda råd til at købe økologisk, hvilket er vigtigt for os. Ellers laver vi grøntsagssuppe og hjemmelavede osteflutes. Vi bager alt brød selv, både boller og rugbrød. Og så får vi en kasse grøntsager fra Årstiderne, som er økologisk og mere varieret end i feks. Lidl, som jo ellers er billig og ganske udemærket. 

Vi ser denne periode som en god mulighed for, at få renset ud af dårlige og dyre vaner, og roser os selv for at leve så billigt, men sundt.

Håber du kan bruge det til noget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.