hvad er rimeligt? Økonomi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2012

henh01

Tulle28 skriver:

Vi bruger 4.-5.000 på mad, bleer, toiletpapir osv. om måneden - vi er 2 voksne, 1 barn på 2,5 og 1 på vej. tøj osv. bruger vi vores egne penge på, medmindre det er større udskrivninger som f.eks. flyverdragt, der tager vi pengene fra børneydelsen... Resten af denne bliver sat ind på en opsparingskonto.

Det kommer jo meget an på, hvordan I lever. Køber du ikke meget økologisk, er du god til at lave madplaner og handle ind, der hvor de gode tilbud er, så kan du jo også klare dig for mindre. Vi er rigtig dårlige til at lave madplaner og køber tit ind, der hvor det er mest bekvemt ift. vores dag - nogen gange er det Fakta og andre gange Irma. Det betyder rigtig meget.

Vi laver madplaner og handler billigt ind, men sundt (hvilket jo ikke altid hænger sammen )

Som vores budget er skruet sammen nu har vi et rådighedsbeløb på 4400 kr til mad, tøj, bleer, fornøjelser, gaver osv. 4400 kr er bare ikke meget til ALT! Der skal ikke komme mange prisstigninger før det hele ramler.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2012

henh01

Valle81 skriver:

Ja det har du helt ret i

Men jeg tror jeg for en familie på jeres str vil sige omkring de 6-8.000 vi kunne godt bruge lidt mere og ud fra vores vil jeg sige det

Men nu ved jeg ikke hvad i har

Som vores budget er skruet sammen på nuværende tidspunkt har vi 4400 kr når alt er betalt. De 4400 kr dækker ALT som mad, bleer, husholdning, gaver, fornøjelser, tøj osv

Anmeld

28. august 2012

mortilnoahogmelina

HVis jeg ville lave et overslag og tage med Så ville jeg nok sige .

3500 kr til mad
1000 kr til tøj gaver fornøjelser osv .

Det er 4500 kr .
Bankerne er desværre ikke ligefrem til at danse med i disse dage , de har desværre den sidste beslutning i sidste ende .
Men Det her ville være realistisk vil jeg sige .

Udover det kommer der jo bp hver 3 måned så må man bruge dem på tøj .

Anmeld

28. august 2012

Valle81

henh01 skriver:

Som vores budget er skruet sammen på nuværende tidspunkt har vi 4400 kr når alt er betalt. De 4400 kr dækker ALT som mad, bleer, husholdning, gaver, fornøjelser, tøj osv

Det svarer jo nok lidt til hvad vi har. Jamen i kan ikke leve for mindre og hvis der er mulighed skulle det nok sættes lidt op

Jeg synes det er lidt opslidende at alt altid skal planlægges og tages holde for osv

Anmeld

28. august 2012

henh01

Valle81 skriver:

Det svarer jo nok lidt til hvad vi har. Jamen i kan ikke leve for mindre og hvis der er mulighed skulle det nok sættes lidt op

Jeg synes det er lidt opslidende at alt altid skal planlægges og tages holde for osv

Det er yderst opslidende.

Jeg har også derfor bedt om et møde med min rådgiver - også mest fordi at renten på mit lån bliver ved at stige og så er der ikke nogen fortjeneste ved at afvikle med så meget.
Blev lovet en rente på 10% da huset blev solgt og nu er renten på 13%. Motivationen for at afvikle så meget forsvinder når man ikke kan se en ende på det.
Jeg vil selvfølgelig meget gerne betale min gæld af, men jeg synes fandme det er uretfærdigt at skulle betale så mange penge i renter grundet dårlig rådgivning ifm huskøb dengang! ØV!

Men jeg vil samtidig også kunne leve ordentlig, eller i hvertfald bare acceptabelt.

Vi vil gerne have et barn mere, og det skal tab på hus ikke hindrer os i! Vil ikke sidde tilbage om 20 år og ærges over det barn jeg ikke havde råd til, de ting jeg aldrig fik oplevet eller det je aldrig fik gjort. Så hellere have gæld længere tid, og leve mens man gør det.
Mistede min svigerfar meget pludseligt for lidt siden, 50 år gammel. Det sætter nogle tanker i gang

Anmeld

28. august 2012

henh01

Mortil2tiloktober skriver:

HVis jeg ville lave et overslag og tage med Så ville jeg nok sige .

3500 kr til mad
1000 kr til tøj gaver fornøjelser osv .

Det er 4500 kr .
Bankerne er desværre ikke ligefrem til at danse med i disse dage , de har desværre den sidste beslutning i sidste ende .
Men Det her ville være realistisk vil jeg sige .

Udover det kommer der jo bp hver 3 måned så må man bruge dem på tøj .

Det er ca hvad vi har nu. Vi laver madplaner, og handler altid netto og alligevel bruger vi i hvert fald de 4000 kr på mad.

Anmeld

28. august 2012

mortilnoahogmelina

henh01 skriver:

Det er ca hvad vi har nu. Vi laver madplaner, og handler altid netto og alligevel bruger vi i hvert fald de 4000 kr på mad.

Jeg kan sagtens sætte mig i din situation , her lever vi os som røv og nøgler altså af meget lidt penge ..

Vi har 2500 kr om måneden til ALT , vi er så 1 barn 2 voksne og en på vej til oktober ..

Vi har selv valgt at få børn ja det er rigtig , men ejg havde da ved gud heller aldrig drømt om at bankerne blev sådan her ..

ved ikk hvad bank du har , men min bank er i hvertfald mildt sagt r.....v ligeglade med om vi får mad på bordet eller købt en pakke bleer ..

Vi er så heldigvis så heldig at min kæreste kan tage overarbejde de fleste dage , og det er nok det som reder os i sidste ende .
Vi bruger 2500 kr på mad ,

Køber tøj for hver en klejne til vores søn når der kommer BP.
Udover det så må vi gang til gang vudere om vi har råd til at deltage i fødselsdage ..

Min søn skal bare ikk mangle hverken tøj, sko mad bleer eller noget andet .. så takker jeg hellere nej til ting ..

Anmeld

28. august 2012

serinasmor

hvor længe skal det strække sig over ? 

jeg ved at vi ville kunne leve for 2000 kr pr måned - men max i 3 mdr .. dette er dog efter transport er betalt 

hvis det skal strække sig i 2 år ville mit bud være 3500-4000

og hvis det er i 5 år eller mere så 4500-5000 ... så vil der nemlig også være mulighed for at evt overskud på fx madbudget vil kunne opspares til konfirmationstiden .. 

Anmeld

28. august 2012

Silas&Mille

henh01 skriver:

Jeg tænker sådan til ALT!

Altså hvormeget man bør have til privat rådighed, mad, tøj osv

Ikke udfra hvordan man lever og prioritere, men mere hvad er rimeligt? Jeg har solgt hus for 3 år siden, med tab - selvfølgelig I banken betaler jeg alt hvad jeg overhovedet kan. Skal holde møde med hende, for at se på mine muligheder, og derfor ville jeg gerne høre hvad der er rimeligt at have tilbage i en sådan familie str.

Hvis du spørger en bank så siger de 14500kr til to voksne og to børn.

Det var i hvert fald hvad vi lige har fået af vide af den bank vi ellers ønskede at skifte til.

Vi har pt 'kun' 7000kr til rådighed, det er regnet ud fra at kæresten får 4 ugers dagpange og jeg får KH, og så er børnefamilieydelsen IKKE regnet med.
Men det var ikke godt nok

Spørger du mig synes jeg 7000kr er et fint beløb, når man så har børnefamilieydelsen som 'lommepenge' oven i hver 3. måned.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.