hvad er rimeligt? Økonomi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.182 visninger
18 svar
0 synes godt om
28. august 2012

henh01

Hejsa

Hvad er rimeligt for en familie på 2 voksne og 2 børn (8 og 2 år) samt en lille hund at leve for per mdr når udgifterne er betalt.

Altså til mad, tøj, sæsontøj, fornøjelser, gaver osv..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2012

MorDk

Det kommer jo helt an på hvordan man lever sit liv og hvad man prioterer.... så det kan jeg ikke svarer dig på. Men hjerhjemme er vi 2 voksne og 1 barn + en på vej.

Når alt er betalt har vi 2800kr til mad, husholdning, bleer m.m

Hygge ude, gaver, osv. bliver hevet fra vores eget private rådighedsbeløb

Tøj til ungerne trækkes fra familieydelsen.

Anmeld

28. august 2012

henh01

MorDk skriver:

Det kommer jo helt an på hvordan man lever sit liv og hvad man prioterer.... så det kan jeg ikke svarer dig på. Men hjerhjemme er vi 2 voksne og 1 barn + en på vej.

Når alt er betalt har vi 2800kr til mad, husholdning, bleer m.m

Hygge ude, gaver, osv. bliver hevet fra vores eget private rådighedsbeløb

Tøj til ungerne trækkes fra familieydelsen.

Jeg tænker sådan til ALT!

Altså hvormeget man bør have til privat rådighed, mad, tøj osv

Ikke udfra hvordan man lever og prioritere, men mere hvad er rimeligt? Jeg har solgt hus for 3 år siden, med tab - selvfølgelig I banken betaler jeg alt hvad jeg overhovedet kan. Skal holde møde med hende, for at se på mine muligheder, og derfor ville jeg gerne høre hvad der er rimeligt at have tilbage i en sådan familie str.

Anmeld

28. august 2012

Valle81

Hej,

Jeg ved ikke hvad der er rimeligt en bank vil nok sige mellem 10-12.000.

Her er vi 2 voksne og 3 børn og du delebarn, og når alt er betalt så har li mellem 6-8.000 kr til mad og fornøjelser vi mangler ikke noget, men til tider er det stramt

Anmeld

28. august 2012

Den lykkelige

Ja det kommer jo an på hvilke behov man har.. Vi er to voksne og 1 barn.. vi bruger ca 5000 kr på mad, bleer og husholdning.. Og vi bruger 2000 kr på diesel.. også har vi ca 2500 kr til fornøjelser/gaver/uforudsete ting.. Men vi har næsten for 18500 kr gaver pr år.. så det er mange penge

Anmeld

28. august 2012

henh01

Valle81 skriver:

Hej,

Jeg ved ikke hvad der er rimeligt en bank vil nok sige mellem 10-12.000.

Her er vi 2 voksne og 3 børn og du delebarn, og når alt er betalt så har li mellem 6-8.000 kr til mad og fornøjelser vi mangler ikke noget, men til tider er det stramt

haha ja banken siger 10-12000 kr hvis man skal låne penge. Når man skylder mener de jo man kan leve for LANGT mindre

Anmeld

28. august 2012

MorDk

Det må du spørge din bank om. Det kan de regne på og har forstand på.

Anmeld

28. august 2012

henh01

MorDk skriver:

Det må du spørge din bank om. Det kan de regne på og har forstand på.

Ville gerne have et overslag med til hende når jeg skal derop. Det er jo sjovt som man pludselig kan leve for langt mindre når man skylder penge, fremfor når man skal låne penge

Anmeld

28. august 2012

Tulle28

Vi bruger 4.-5.000 på mad, bleer, toiletpapir osv. om måneden - vi er 2 voksne, 1 barn på 2,5 og 1 på vej. tøj osv. bruger vi vores egne penge på, medmindre det er større udskrivninger som f.eks. flyverdragt, der tager vi pengene fra børneydelsen... Resten af denne bliver sat ind på en opsparingskonto.

Det kommer jo meget an på, hvordan I lever. Køber du ikke meget økologisk, er du god til at lave madplaner og handle ind, der hvor de gode tilbud er, så kan du jo også klare dig for mindre. Vi er rigtig dårlige til at lave madplaner og køber tit ind, der hvor det er mest bekvemt ift. vores dag - nogen gange er det Fakta og andre gange Irma. Det betyder rigtig meget.

Anmeld

28. august 2012

Valle81

henh01 skriver:

haha ja banken siger 10-12000 kr hvis man skal låne penge. Når man skylder mener de jo man kan leve for LANGT mindre

Ja det har du helt ret i

Men jeg tror jeg for en familie på jeres str vil sige omkring de 6-8.000 vi kunne godt bruge lidt mere og ud fra vores vil jeg sige det

Men nu ved jeg ikke hvad i har

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.