dagpleje og overstimulering HJÆLPPPPP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.621 visninger
15 svar
0 synes godt om
28. august 2012

Ønskeønskeønskebarn

Hej skønne kvinder...

jeg har sådan behov for jeres hjælp.. Vores søn på ni måneder er startet i dagpleje i sidste uge... Han har det meget svært når mor ellr far ikke er der og har aldrig været passet ude indtil nu. 

Han har været en meget syg lille dreng og været igennem alt alt fror meget i dt korte liv. Da han var spæd havde han MEGET svært ved stimulering, og blev enormt hurtig overstimuleret:-( 

Nu har han så været afsted i dagpleje med en ngenlunde mild opstart, og var der så igår indtil næsten luk da dp moderen mente det var det rette. Da jeg henter ham er han glad og frisk og glad for at se sin mor. De havde lavet en masse igår og lød til de rigtig havde hygget sig. 

Men så starter showet da vi kommer hjem... MEGET træt, urolig osv. Han havde meget svært ved at falde i søvn og sov bare SÅ dårligt natten igennem.... tror jeg var derinde 5-6 gange for at trøste ham og berolige ham... desuden er han begyndt at drømme vidt meget og skriger i søvne...

Han var bundhamrende ulykkelig så snart vi kom ind til dp i dag og var grådkvalt da jeg gik... moderen var det samme da jeg nåede bilen - jeg havde lyst til at tage ham med hjem igen:-)

Jeg tænker han har været overstimuleret og jeg snakkede md dpmoderen om det men hun ville ikke rigtig lytte

Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, jeg ved selvfølgelig godt han ikke har været afsted så længe men tingene har jo gået nogenlunde lige indtil nu efter en yderst dårlig nat.... hvad hvis han bliver overstimuleret så hurtigt?? hvad gør de så? jeg er gravid igen og går hjemme men har mange ømme plukveer, derfor han kommer afsted...

Det skal siges at han skal skifte dp mor i oktober igen:-( det er jeg godt nok ked af når det er å hrdt for ham... han når jo nærmest kun at komme i en rytme så bliver den lavet om:-(

hvad gør jeg og hvad mener i om den her situation..?? har behov for erfaringer, råd og vejledning

hilsen en meget ked af det mor 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2012

Bellas Mor

Som regel så er de små pus altid "urolige" den første tid efter DP-start. De har en masse ting der skal bearbejdes når de kommer hjem, og om natten.

Det bedste du kan gøre er at være der for dit barn, være forstående - selvom det kan være frustrerende..

Men hvis din DP-mor ikke vil lytte, så tag evt. kontakt til sundhedsplej. og få en god snak med hende.

Håber han snart vænner sig til dagplejen og at I har det godt

Anmeld

28. august 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det er meget normalt, at når de starter i dp/vs, at de er rigtig trætte når de kommer hjem og kun vil hænge på armen. Mine kan stadigvæk være det nogen dage og de går begge i bh.

Jeg gjorde det, at hvis de var kede af det når jeg gik, så ringede jeg 5 min efter og så var der ingenting og de hyggede sig.

Det er selvfølgelig ikke sjovt, men det går over. Det er rigtig ærgeligt, at din søn allerede skal skiftet dp igen til oktober og skal ind i en ny indkøring. Men håber I får det bedste ud af det.

Anmeld

28. august 2012

Ønskeønskeønskebarn

Tak for jeres svar, det giver lidt mere ro i maven... håber virkelig det går... det kører i tankerne om jeg bare skal sende ham afsted på halv tid eller om jeg helt skal holde ham hjemm til oktober, selvom jeg ved det er sundt for ham med andr3e omgivelser end sin mor

Anmeld

28. august 2012

Tulle28

Har du ikke mulighed for at give ham nogle korte dage, når nu du selv går hjemme? Men det ER hårdt i starten og han er jo ikke så gammel... Så der er meget der skal bearbejdes når dagen er omme, plus han savner dig jo.

Anmeld

28. august 2012

Ønskeønskeønskebarn

Tulle28 skriver:

Har du ikke mulighed for at give ham nogle korte dage, når nu du selv går hjemme? Men det ER hårdt i starten og han er jo ikke så gammel... Så der er meget der skal bearbejdes når dagen er omme, plus han savner dig jo.

jo det har jeg nemlig og tænker osse det skal være sådan... i har valgt at følge det dp moderen siger, men efterhånden virker det ikke så rigtigt!!! hvis han skal have korte dage, hvordan vil man typisk gøre det så??

Anmeld

28. august 2012

Klematis

Husk også at han kun er 9 måneder. Han er RET lille, og omkring 8-10 måneder kommer de ind i en generhvervelsesfase af mor( morsyge!)
Hvis det var mig: ville jeg holde ham hjemme og vente med at starte ham op i den nye dagpleje til oktober. Han bruger uendeligt meget energi. På at være uden dig, og bliver tryg ved en anden, og om en måned skal han starte forfra.
ELLER: giv ham korte dage, og fri om onsdagen. Der er ingen grund til lange dage for sådan en lille mand, når det ikke er nødvendigt.
OG: husk at ting tager tid. Det er normalt at børn er 14 dage til 1 måned om at acceptere deres nye liv.
OG TIL SIDST: husk at gråd er hans sprog. Han kan ikke sige: jeg synes det ville være bedre hvis jeg ikke skulle afsted, eller du kom efter mig kl 15.

Jeg har været vuggestuepædagog i mange år.
Hans reaktionsmønster er helt normalt

Anmeld

28. august 2012

Ønskeønskeønskebarn

Klematis skriver:

Husk også at han kun er 9 måneder. Han er RET lille, og omkring 8-10 måneder kommer de ind i en generhvervelsesfase af mor( morsyge!)
Hvis det var mig: ville jeg holde ham hjemme og vente med at starte ham op i den nye dagpleje til oktober. Han bruger uendeligt meget energi. På at være uden dig, og bliver tryg ved en anden, og om en måned skal han starte forfra.
ELLER: giv ham korte dage, og fri om onsdagen. Der er ingen grund til lange dage for sådan en lille mand, når det ikke er nødvendigt.
OG: husk at ting tager tid. Det er normalt at børn er 14 dage til 1 måned om at acceptere deres nye liv.
OG TIL SIDST: husk at gråd er hans sprog. Han kan ikke sige: jeg synes det ville være bedre hvis jeg ikke skulle afsted, eller du kom efter mig kl 15.

Jeg har været vuggestuepædagog i mange år.
Hans reaktionsmønster er helt normalt

Det lyder fantastisk... hvad er korte dage?? åhh er så dårlig til at tale fra mig og sige hvordan jeg gerne vil hve det, men jeg kan heller ikke rumme det skal være sådan...

Anmeld

28. august 2012

Klematis

Korte dage kommer jo an på hans sovetider: evt aftal af DP ringer når han er vågnet, og så kommer du med det samme.
Og nogle dage henter du ham inden 2. Lur, og gerne fri onsdag.
Menhvis du har overskud til det: er mit bedste råd vil være at hente ham hjem og vente til oktober. Du starter forfra om en måned. Han vil kende til det med at blive afleveret og henret, men ALT andet er nyt for ham. Det er ikke for pattebørn at starte med at blive passet, det er vildt hårdt for sådan nogle små mennesker.

Anmeld

28. august 2012

HeXeri

Ønskeønskeønskebarn skriver:

Hej skønne kvinder...

jeg har sådan behov for jeres hjælp.. Vores søn på ni måneder er startet i dagpleje i sidste uge... Han har det meget svært når mor ellr far ikke er der og har aldrig været passet ude indtil nu. 

Han har været en meget syg lille dreng og været igennem alt alt fror meget i dt korte liv. Da han var spæd havde han MEGET svært ved stimulering, og blev enormt hurtig overstimuleret:-( 

Nu har han så været afsted i dagpleje med en ngenlunde mild opstart, og var der så igår indtil næsten luk da dp moderen mente det var det rette. Da jeg henter ham er han glad og frisk og glad for at se sin mor. De havde lavet en masse igår og lød til de rigtig havde hygget sig. 

Men så starter showet da vi kommer hjem... MEGET træt, urolig osv. Han havde meget svært ved at falde i søvn og sov bare SÅ dårligt natten igennem.... tror jeg var derinde 5-6 gange for at trøste ham og berolige ham... desuden er han begyndt at drømme vidt meget og skriger i søvne...

Han var bundhamrende ulykkelig så snart vi kom ind til dp i dag og var grådkvalt da jeg gik... moderen var det samme da jeg nåede bilen - jeg havde lyst til at tage ham med hjem igen:-)

Jeg tænker han har været overstimuleret og jeg snakkede md dpmoderen om det men hun ville ikke rigtig lytte

Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, jeg ved selvfølgelig godt han ikke har været afsted så længe men tingene har jo gået nogenlunde lige indtil nu efter en yderst dårlig nat.... hvad hvis han bliver overstimuleret så hurtigt?? hvad gør de så? jeg er gravid igen og går hjemme men har mange ømme plukveer, derfor han kommer afsted...

Det skal siges at han skal skifte dp mor i oktober igen:-( det er jeg godt nok ked af når det er å hrdt for ham... han når jo nærmest kun at komme i en rytme så bliver den lavet om:-(

hvad gør jeg og hvad mener i om den her situation..?? har behov for erfaringer, råd og vejledning

hilsen en meget ked af det mor 

Min venindes sensitive søn afstresser de ved at lave det samme hver eneste eftermiddag: en halv time i sofaen med Postmand Per/Timmy Tid, bamsen og dynen sammen med mor eller far.
Jeg ved også de spiser tidligt, for at have rigtig god tid til at han kan sidde med det selv, nusse mor eller fars hånd lidt.
Han får et langt lunt bad og en historie inden han puttes..

Men vores egen dreng, der er alt andet end følsom, kommer også med en reaktion ved opstart af dp. Både da han begyndte for et år siden og efter de lange ferier, det er meget normalt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.