hvor længe??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2012

HeXeri

Carina:-) skriver:

Når du har givet ham i 6 mdr er han godt dækket ind.

Og de fleste børn har brug for skemad slupperet med mm eller mme, efter de 6 mdr-

Efterhånden som du så trapper op med mad og væske fra kop ,trapper du ned med mme eller mm

Men ja dropper du amning,skal han have mme for at få væske og kalorier nok her i starten

Jaja. Der er jo en grund til du vedhæfter link til sst - ikke sandt? Og vi kan vel også blive enige om at grunden nok ikke er, at du er en af dem der mener det burde være op til den enkelte, ikke sandt?

Amme-mafiaen burde forbydes, giv kvinder deres medbestemmelsesret tilbage og erkend: SST er rådgivning, ikke lov.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2012

Carina:-)

HeXeri skriver:

Jaja. Der er jo en grund til du vedhæfter link til sst - ikke sandt? Og vi kan vel også blive enige om at grunden nok ikke er, at du er en af dem der mener det burde være op til den enkelte, ikke sandt?

Amme-mafiaen burde forbydes, giv kvinder deres medbestemmelsesret tilbage og erkend: SST er rådgivning, ikke lov.

Jeg linker fordi du skriver det er luksus at amme mere end 4 mdr.

Du ville have ret i dine påstande hvis jeg linkede til ts startsspørsgsmål-Men nu var det jo til dit indlæg.

Men du må jo have dine gunde til at "overfalde" mig med ammemafia og hvad har vi.

Du aner jo i bund og grund ikke om jeg overhovedet ammer??

Og at det er anbefalinger ,gør jo ikke din påstand til lov vel?

Prøv at lade være med at tage debatten SÅ personligt at du ser spøgelser alle vegne.

Anmeld

28. august 2012

Carina:-)

Og jo jeg mener det er op til den enkelte at bestemme om man vil amme eller ej.

Ligesom det er op til en selv om man ryger,drikker eller æder sig ihjel.

Det er et frit land,men derfor behøver man ikke nogen til at skrive det er luksus at amme.

Anmeld

28. august 2012

vitapigen

Jeg ammede min datter til hun var 9 mdr, for så måtte hun få sødmælk. Hun gad heller ikke mit bryst længere. I den periode jeg trappede ned (tror jeg trappede ned da hun var 7 mdr), proppede jeg MME i hendes grød, så jeg var sikker på at hun fik nok mælk. Hun har nemlig også nægtet flaske.

Tænker at du kan prøve lidt i den dur. For hvis han ikke vil drikke MME, tror jeg du er nød til at hænge i lidt endnu. Kan godt følge dig, men ja man gør jo meget for børnenes skyld

Anmeld

28. august 2012

Eliza

vitapigen skriver:

Jeg ammede min datter til hun var 9 mdr, for så måtte hun få sødmælk. Hun gad heller ikke mit bryst længere. I den periode jeg trappede ned (tror jeg trappede ned da hun var 7 mdr), proppede jeg MME i hendes grød, så jeg var sikker på at hun fik nok mælk. Hun har nemlig også nægtet flaske.

Tænker at du kan prøve lidt i den dur. For hvis han ikke vil drikke MME, tror jeg du er nød til at hænge i lidt endnu. Kan godt følge dig, men ja man gør jo meget for børnenes skyld

de laver om konstant og hele tiden.. så SKAL de sove på maven, året efter SKAL de sove på siden og nu SKAL de sove på ryggen, kan se din datter ikke er sååå meget ældre og nu må de få sødmælk fra de er 6 mdr .. (smagsprøver kalder de det)

Men ja jeg hænger i.. især for hans skyld.. det ville være så fjollet at gå over på MME og flaske nu, når vi er nået så langt og jeg stadig kan.. 

Anmeld

28. august 2012

vitapigen

Eliza skriver:

de laver om konstant og hele tiden.. så SKAL de sove på maven, året efter SKAL de sove på siden og nu SKAL de sove på ryggen, kan se din datter ikke er sååå meget ældre og nu må de få sødmælk fra de er 6 mdr .. (smagsprøver kalder de det)

Men ja jeg hænger i.. især for hans skyld.. det ville være så fjollet at gå over på MME og flaske nu, når vi er nået så langt og jeg stadig kan.. 

hehe ja de laver om hele tiden... Det er ikke til at blive klog på... Mener også at jeg gav min datter sødmælk fra de 9 mdr. Og det var måske også mere end "smagsprøver"

Men jeg tror det handler om, om ens eget barn kan tåle sødmælk før de 9 mdr. Og kan de, er der jo ikke noget i vejen for at give før tid. Børns tarmsystem udvikler sig jo forskelligt

Men gør hvad du selv føler for, og hvordan dit barn reagerer. Alle de regler og anbefalinger gør én SÅ usikker (i hvert fald her)

Anmeld

28. august 2012

Eliza

vitapigen skriver:

hehe ja de laver om hele tiden... Det er ikke til at blive klog på... Mener også at jeg gav min datter sødmælk fra de 9 mdr. Og det var måske også mere end "smagsprøver"

Men jeg tror det handler om, om ens eget barn kan tåle sødmælk før de 9 mdr. Og kan de, er der jo ikke noget i vejen for at give før tid. Børns tarmsystem udvikler sig jo forskelligt

Men gør hvad du selv føler for, og hvordan dit barn reagerer. Alle de regler og anbefalinger gør én SÅ usikker (i hvert fald her)

jep man kan godt blive helt rundforvirret i turbannen og det kan sku gi mange søvnløse nætter 

Anmeld

28. august 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Angående det med de søvnløse nætter, vil jeg kun kunne anbefale dig at sove sammen med den lille, det har hjulpet mig meget herhjemme, jeg vågner ikke om natten for at amme, den lille kan komme til utrolig nemt og det slet ikke besværligt. Ved ikke om det kan bruges, men bare et råd for at gøre det nemmere.

Anmeld

28. august 2012

raca

Eliza skriver:

Har baby brug for det sure lunkne yversele mælk?

Jeg GIDER simpelthen snart ikke amme, men jeg skylder sku Mallen at hænge i så længe det er nødvendigt 

han bliver flint hamrede hys og tror jeg forsøger at kvæle ham, hvis jeg brøver at liste en flaske over hans læber.. og egentlig sys jeg pgså at det er fjollet at jeg giver flaske, når jeg nu stadig har mælk i  de lange gardiner.. 

vi snakkede om det i min mødregruppe og der var en der sagde at de sku ha enten yvs eller mme helt frem til de er 1 år ?? 

ahh er det nu os sandt?? eller hvor længe SKAL de ha mælk?? 

Jeg tror nemlig lige nu at det Mallen har brug for, er ikke så meget mælken, som det er at ligge med en sut og bare ligge tæt op af mig.. 

det hedder modermælk.. og er hverken surt eller klamt..

og ja sundhedstyrelsen anbefaler til 1 år.

med med din holdning til mælken.. bør du nok bare stoppe. hverken dit barn eller dig har jo glæde af at du ammer...

Anmeld

28. august 2012

Eliza

raca skriver:

det hedder modermælk.. og er hverken surt eller klamt..

og ja sundhedstyrelsen anbefaler til 1 år.

med med din holdning til mælken.. bør du nok bare stoppe. hverken dit barn eller dig har jo glæde af at du ammer...

stop dog med at være sådan en snerpe 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.