hvor længe??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.173 visninger
34 svar
0 synes godt om
27. august 2012

Eliza

Har baby brug for det sure lunkne yversele mælk?? 

Jeg GIDER simpelthen snart ikke amme, men jeg skylder sku Mallen at hænge i så længe det er nødvendigt 

han bliver flint hamrede hys og tror jeg forsøger at kvæle ham, hvis jeg brøver at liste en flaske over hans læber.. og egentlig sys jeg pgså at det er fjollet at jeg giver flaske, når jeg nu stadig har mælk i  de lange gardiner.. 

vi snakkede om det i min mødregruppe og der var en der sagde at de sku ha enten yvs eller mme helt frem til de er 1 år ?? 

ahh er det nu os sandt?? eller hvor længe SKAL de ha mælk?? 

Jeg tror nemlig lige nu at det Mallen har brug for, er ikke så meget mælken, som det er at ligge med en sut og bare ligge tæt op af mig.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2012

Tulle28

Sundhedsstyrelsen anbefaler fuldamning til 6 mdr og delvis til mindst 1 år. Men... Hvorfor i alverden tror du at MME, så kunstigt som det overhovedet kan blive, er bedre for dit barn end din egen mælk?

Anmeld

28. august 2012

Koen.

Du er modig at skrive du snart ikke GIDER amme mere, det skal nok få nogle op af stolen

Men fuldamning til 6 mdr og suplerende til 1 år, men synes du skal gøre det så længe du lyster, selv skal min manse starte dagpleje når han bliver 7 mdr så der vil jeg stoppe inden

Anmeld

28. august 2012

HeXeri

Eliza skriver:

Jeg GIDER simpelthen snart ikke amme, men jeg skylder sku Mallen at hænge i så længe det er nødvendigt 

han bliver flint hamrede hys og tror jeg forsøger at kvæle ham, hvis jeg brøver at liste en flaske over hans læber.. og egentlig sys jeg pgså at det er fjollet at jeg giver flaske, når jeg nu stadig har mælk i  de lange gardiner.. 

vi snakkede om det i min mødregruppe og der var en der sagde at de sku ha enten yvs eller mme helt frem til de er 1 år ?? 

Jeg tror nemlig lige nu at det Mallen har brug for, er ikke så meget mælken, som det er at ligge med en sut og bare ligge tæt op af mig.. 

4 måneder så har du beskyttet ham mod allergier. Alt efter det er bare luksus...

Hold ud, jeg ved alt om hvor meget det kan vende sig i en. Men hold ud i 4 måneder - det bliver du glad for

Anmeld

28. august 2012

Musen5

Eliza skriver:

ALT RESPEKT TIL DIG for din udmelding om at du ikke GIDER!

Jeg havde det på nøjagtig samme måde. Jeg tænkte lidt i stil om at nu måtte det sku være nok da Leah var de der ca 6 mdr. Hun bed mig, hun hyssede og hun hang på mig konstant.

Jeg kom i forbifarten til at nævne for mig familie og sundhedssandalen at jeg ikke GAD amme mere, da jeg ikke sys det var besværet værd (Da var hun 6 mdr)

Dette sku jeg aldrig ha gjort.. Blev tudet ørerne fulde om at jeg ikk var god nok hvis jeg ikke ammede videre osv osv osv.. Det endte dog med at jeg ammede hende (kun om aftenen til sidst) til hun var 10½ mdr. Ikke af lyst, men fordi tøsen NÆGTEDE alt hvad der mindede om MME.

Jeg kunne sagtens have undværet de sidste 4 mdr og alle de gange hvor hun har været hys og har bidt med alle sine dejlige mange tænder.

Så vil sige... har du ammet i 6 mdr og GIDER du ikke mere. Så stop. Der er ingen der skal komme og fortælle dig at du skal. Hvis det er med hyl skrig og skrål hver gang og det ikke er en hyggestund så vil jeg mene at det skader mere end det gavner.

/Mette

Anmeld

28. august 2012

Klematis

Du skal ikke være med, til noget du ikke har lyst til.
Der findes masser af børn derude, der ALDRIG er blevet ammet, eller hvor amningen er stoppet/opgiver før 6 måneder.
Lad ikke andre diktere hvad du skal eller bør gøre, det er kun dig selv der er dommer over dine babser

Anmeld

28. august 2012

Eliza

Tulle28 skriver:

Sundhedsstyrelsen anbefaler fuldamning til 6 mdr og delvis til mindst 1 år. Men... Hvorfor i alverden tror du at MME, så kunstigt som det overhovedet kan blive, er bedre for dit barn end din egen mælk?

Hvor siger jeg at jeg tror mme er bedre end yvs??

Jeg har forsøgt at give ham kamille-the i flaske engang, derfor ved jeg han ikke vil ha flaske 

Jeg skriver jo os at jeg skylder ham at amme så længe der er et reelt behov så selvfølgelig fortsætter jeg selvom jeg egentlig ikke har så meget lyst længere. Han er immervæk over 6 mdr.  Nu. 

Jeg er bare itvivl om hvor gamle der er før de helt kan undvære mælk/mme??

Anmeld

28. august 2012

Eliza

tanja. skriver:

Du er modig at skrive du snart ikke GIDER amme mere, det skal nok få nogle op af stolen

Men fuldamning til 6 mdr og suplerende til 1 år, men synes du skal gøre det så længe du lyster, selv skal min manse starte dagpleje når han bliver 7 mdr så der vil jeg stoppe inden

Tak. 

Hvis jeg stopper nu skal jeg så på mme?? 

I så fald fortsætter jeg amningen. 

Han er forresten over de 6 mdr. 

Anmeld

28. august 2012

Carina:-)

HeXeri skriver:

4 måneder så har du beskyttet ham mod allergier. Alt efter det er bare luksus...

Hold ud, jeg ved alt om hvor meget det kan vende sig i en. Men hold ud i 4 måneder - det bliver du glad for

Luksus.?

http://www.sst.dk/Sundhed%20og%20forebyggelse/Ernaering/Amning.aspx

Anmeld

28. august 2012

Eliza

tanja. skriver:

Og forresten..... 

Så må de bare komme op af stolen. 

Der er ingen grund til at pakke det ind. Jeg har ammet over 6 mdr, hygget og nydt det, men nu gider jeg simpelthen bare ikke mere. 

Men igen... Er det noget hanBoldsen brug for ( ud over hygge) så fortsætter jeg. 

Noget har bare ændret sig. Han roeder rundt og har rigtig svært ved at finde ro til det, med mindre vi går i rum for os selv, kan ligge ned og uden noget som helst larm. 

Så det er svært hvis vi ikke er hjemme. 

Derud over ødelæhger det min nattesøvn at hanskal mæske sig i babserne om natten  Så nat amningen SKAL ihvertfald væk!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.