Der er vel forskel på ADHD og at være aktiv??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2012

TeamRocket

Helt enig! Ej men jeg får spat af at hvis ens børn ikke kan sidde passivt i flere timer som en hjernedød zombie så har de nok damp... Øh nej ? Mærkelig tendens. Hvorfor skal man absolut have en undskyldning for at være aktiv, man ser jo også forældre undskylde over deres børn danser derud af eller leger ta fat på stranden- altså du skal da ikke undskylde for at dit barn har et sundt og aktivt liv..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2012

grinny

DAMP er blevet et "skældsord" og det er nemt bare at smide barnet under den kategori.

Men ADHD (kan jeg bedst lidt at sige) og energi er langt fra det samme.

Mange ved ikke hvad ADHD er, men de tror at det er hvor barnet eller den voksne ikke kan være stille og hele tiden danser rundt, dette er dog langt fra altid rigtigt.

Min kæreste har ADHD, men han danser overhovedet ikke rundt. Hans problem er hans koncentration hvis han skal lytte til noget der ikke interessere ham, eller hvis der sker for mange ting omkring ham. Sidder han f.eks. foran sin computer kan han sidde stille i op til flere timer, men skal han have dansk i skolen kan han ikke sidde stille. Han skal have noget arbejde han kan fordybe sig i. 

At dine børn heller vil være ude og lege end at se fjernsyn hele dagen er jo bare super godt! Dejlig røde kinder

Anmeld

27. august 2012

EnGodMor

Hvem? skriver:

Hvorfor er det, at så snart ens drenge ikke kan sidde på deres mås i 1/2 time, så har de damp?

Jeg syntes den sætning efterhånden er blevet slynget i mit fjæs mange gange, nej mine børn har ikke adhd, damp - kald det hvad du vil - mine drenge er bare ikke vant til at sidde inde foran fjernsynet - vi er udemennesker, der er aktive, mine børn er ikke opdraget med fjernsyn, ipad eller andet skrammel der kræver at de sidder stille, de er opdraget med en frisk gåtur i skoven, lege ude i haven eller gå i stalden ovre ved hestene og tumle rundt i det løse halm, mens mor muger ud...

Nu er jeg så også pludselig i mine midt 20'er blevet "damp-barn", men nej, jeg har ikke damp - jeg kan bare ikke holde ud og sidde på min røv dagen lang og ikke lave noget - jeg skal gerne have noget at lave hele tiden og gerne alle dage - jeg er planlægningsmennske så det gør noget, jeg elsker at vide hvad jeg skal hvornår, således at drengene kan blive i deres rytme, fordi jeg fiser rundt er netop for at få det hele til at gå op i en højre enhed - er det nu pludselig damp?

Fordi man gerne vil lave noget istedet for at sidde i sofaen??

Så godt skrevet

Mine unger har os krudt bagi, men her er vi os ude mennesker, og mine børn gider heller ikke se tv og tlf, de ELSKER udelivet DIT INDLÆG ER SÅ GODT SKREVET

Anmeld

27. august 2012

Hvem?

engodmor skriver:

Så godt skrevet

Mine unger har os krudt bagi, men her er vi os ude mennesker, og mine børn gider heller ikke se tv og tlf, de ELSKER udelivet DIT INDLÆG ER SÅ GODT SKREVET

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.