Der er vel forskel på ADHD og at være aktiv??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.260 visninger
13 svar
0 synes godt om
27. august 2012

Hvem?

Hvorfor er det, at så snart ens drenge ikke kan sidde på deres mås i 1/2 time, så har de damp?

Jeg syntes den sætning efterhånden er blevet slynget i mit fjæs mange gange, nej mine børn har ikke adhd, damp - kald det hvad du vil - mine drenge er bare ikke vant til at sidde inde foran fjernsynet - vi er udemennesker, der er aktive, mine børn er ikke opdraget med fjernsyn, ipad eller andet skrammel der kræver at de sidder stille, de er opdraget med en frisk gåtur i skoven, lege ude i haven eller gå i stalden ovre ved hestene og tumle rundt i det løse halm, mens mor muger ud...

Nu er jeg så også pludselig i mine midt 20'er blevet "damp-barn", men nej, jeg har ikke damp - jeg kan bare ikke holde ud og sidde på min røv dagen lang og ikke lave noget - jeg skal gerne have noget at lave hele tiden og gerne alle dage - jeg er planlægningsmennske så det gør noget, jeg elsker at vide hvad jeg skal hvornår, således at drengene kan blive i deres rytme, fordi jeg fiser rundt er netop for at få det hele til at gå op i en højre enhed - er det nu pludselig damp?

Fordi man gerne vil lave noget istedet for at sidde i sofaen??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2012

Laulund87

Synes det lyder fantastisk og ikke som ADHD

Efter min mening går det tit for meget op i fjernesyn, computer, ipad og hvad ved jeg. Så  til dig og dine aktive drenge

Min datter får ikke tv på værelset før om maaaange år, hvis det overhovedet sker. Ipads osv får hun slet ikke

Anmeld

27. august 2012

Princesspigen

Hvem? skriver:

Hvorfor er det, at så snart ens drenge ikke kan sidde på deres mås i 1/2 time, så har de damp?

Jeg syntes den sætning efterhånden er blevet slynget i mit fjæs mange gange, nej mine børn har ikke adhd, damp - kald det hvad du vil - mine drenge er bare ikke vant til at sidde inde foran fjernsynet - vi er udemennesker, der er aktive, mine børn er ikke opdraget med fjernsyn, ipad eller andet skrammel der kræver at de sidder stille, de er opdraget med en frisk gåtur i skoven, lege ude i haven eller gå i stalden ovre ved hestene og tumle rundt i det løse halm, mens mor muger ud...

Nu er jeg så også pludselig i mine midt 20'er blevet "damp-barn", men nej, jeg har ikke damp - jeg kan bare ikke holde ud og sidde på min røv dagen lang og ikke lave noget - jeg skal gerne have noget at lave hele tiden og gerne alle dage - jeg er planlægningsmennske så det gør noget, jeg elsker at vide hvad jeg skal hvornår, således at drengene kan blive i deres rytme, fordi jeg fiser rundt er netop for at få det hele til at gå op i en højre enhed - er det nu pludselig damp?

Fordi man gerne vil lave noget istedet for at sidde i sofaen??

der er MEGET stor forskeld på meget energi og på damp..

desvære som du oplever det, så er der rigtig mange der bruger ordet damp forkert, og rigtig mange der ikke forstår hvad adhd er, desværre..

og bliver næsten helt ked når det bliver brugt om sunde raske energiske drenge som dine uden grund..  

dog er der desværre også børn der har det og ikke bliver bliver behandlet hvilke kan ødelægge deres barndom desværre  

Anmeld

27. august 2012

Hvem?

Laulund87 skriver:

Synes det lyder fantastisk og ikke som ADHD

Efter min mening går det tit for meget op i fjernesyn, computer, ipad og hvad ved jeg. Så  til dig og dine aktive drenge

Min datter får ikke tv på værelset før om maaaange år, hvis det overhovedet sker. Ipads osv får hun slet ikke

Fantastisk, der er en der har samme holdning - jeg syntes det er frygteligt hvor meget tv (små) børn ser, i min verden ser må børn slet ik fjernsyn - hvorfor skulle de dog det?

Anmeld

27. august 2012

Laulund87

Hvem? skriver:

Fantastisk, der er en der har samme holdning - jeg syntes det er frygteligt hvor meget tv (små) børn ser, i min verden ser må børn slet ik fjernsyn - hvorfor skulle de dog det?

Det er sjældent på herhjemme og jeg forstår det heller ikke

Min pige er også ultra meget udebarn, hun elsker det

Anmeld

27. august 2012

Hvem?

Princesspigen skriver:

desvære som du oplever det, så er der rigtig mange der bruger ordet damp forkert, og rigtig mange der ikke forstår hvad adhd er, desværre..

og bliver næsten helt ked når det bliver brugt om sunde raske energiske drenge som dine uden grund..  

dog er der desværre også børn der har det og ikke bliver bliver behandlet hvilke kan ødelægge deres barndom desværre  

Præcis, jeg syntes efterhånden at damp er blevet et ord man bruger i det daglige tale, det er ikke længere en sygdom, men en "undskyldning" for hvorfor ens børn nu er som de er - det blir kastet til højre og venstre, og det har slet ikke samme betydning som for bare 5 år siden - og ja, desværre går mange "tabt" fordi det ikke længere eksistere som en sygdom

Anmeld

27. august 2012

Hvem?

Laulund87 skriver:

Det er sjældent på herhjemme og jeg forstår det heller ikke

Min pige er også ultra meget udebarn, hun elsker det

Anmeld

27. august 2012

Princesspigen

Hvem? skriver:

Præcis, jeg syntes efterhånden at damp er blevet et ord man bruger i det daglige tale, det er ikke længere en sygdom, men en "undskyldning" for hvorfor ens børn nu er som de er - det blir kastet til højre og venstre, og det har slet ikke samme betydning som for bare 5 år siden - og ja, desværre går mange "tabt" fordi det ikke længere eksistere som en sygdom

jamen vi er SÅ enige  

Anmeld

27. august 2012

anynom

Hvem? skriver:

Der bliver desværre kastet rundt med (forkerte) diagnoser.. Depression etc..

Min kusine kom på lykkepiller i en alder af 12(!!!!!) fordi '´dét var det hun havde brug for". Først halvandet år senere blev hun grundigere undersøgt hvor det viste sig at hun havde Aspergers syndrom

Anmeld

27. august 2012

Fenja09

Jeg har godt nok også undret mig over, hvordan det kan være at SÅ mange voksne og især børn får konstateret ADHD - synes det er en meget trist retning at gå i. Har meget svært ved at tro på, at alle de børn der får den diagnose i virkeligheden har den. Måske får børnene ikke mulighed for at få fyret noget krudt af i hverdagen - ja, jeg ved det ikke, men er det ikke blevet en "inde-kultur" med alt det elektronik?!

Synes godt nok også at det er noget "hardcore" medicin de børn bliver behandlet med - man bruger det også som smertestillende til kræftpatienter. Jeg tror ikke at jeg ville give mit barn så stærkt medicin, medmindre alt andet kunne udelukkes.

Godt at du ved, at du bare ikke kan sidde stille og gerne vil lave noget og ikke fejler noget

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.