Så tror jeg sku den er er!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2012

Nettemor

Hvor er den fin! og dejlig dreng

Synes nu pkt 28 giver god mening i den opskrift.. Hvilket i den kan du ikke finde mening i? Så skal jeg se om jeg kan forklare det fra mobilen ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2012

mariamiss6

den med lige op fangede jeg hurtigt.. det er dog gået op for mig at de masker jeg brugte er stang masker  kendte ikke lige navnene..

Ja jeg ville ha haft Nettemor til at kigge på den opskrift for lige netop omg 28 fatter jeg IKKE en meter af 

Men ville være fedt hvis du kan tyde den for mig

jeg tror faktisk jeg har tydet række 28

Den ser sådan her ud nu: 

28. omg: 4 db st, 3 fm, 5 lm - spring en m over, 3 fm, 4 db st.

Men jeg tror det forstås bedre sådan her:

28. omg:  2 STM i 1 x 4, 3 FM, 5 LM/KM (altså 5 du IKKE sætter fast, en kæde), spring næste M over (så skal du hæfte fast i næste igen), 3 FM, 2 STM i 1 x 4....

Forkortelserne vil være:

M - maske
LM - luftmaske
KM - kædemaske
FM -fastmaske
STM - stangmaske

Kan du se det for dig nu?

Hvis man nu tog og skrev alle ned, i rækkefølgen som du skal gøre det, altså for hver fastmaske du skal stikke i ville det se sådan her ud:

2 stm, 2 stm, 2 stm, 2 stm, 1 fm, 1 fm, 1 fm, 1 lm, 1 lm, 1 lm, 1 lm, 1 lm, spring næste over, 1 fm, 1 fm, 1 fm,  2 stm, 2 stm, 2 stm, 2 stm - slut

Så kan jeg vidst ikke skrive det på flere forskellige måder hehe....

Anmeld

27. august 2012

mariamiss6

Nettemor skriver:

Hvor er den fin! og dejlig dreng

Synes nu pkt 28 giver god mening i den opskrift.. Hvilket i den kan du ikke finde mening i? Så skal jeg se om jeg kan forklare det fra mobilen ;-)

jeg tror det skyldes at der blandt andet står 4 dobbelte stangmasker - i stedet for 2 stm i 1 x 4.... 

Og så har Eliza måske ikke vidst at LM skal laves som en kæde der ikke er hæftet, og er måske kommet til at lave 5 LM i samme maske?

Anmeld

27. august 2012

Eliza

mariamiss6 skriver:

jeg tror det skyldes at der blandt andet står 4 dobbelte stangmasker - i stedet for 2 stm i 1 x 4.... 

Og så har Eliza måske ikke vidst at LM skal laves som en kæde der ikke er hæftet, og er måske kommet til at lave 5 LM i samme maske?

ja det gav bedre mening.. JEG tror eliza gik kold på o,g 28 og i,proviserede, simpelthen fordi hun ikke anede hvad  DS var en forkortelse for og måske egentlig fordi hun troede DS var noget ny modens pjat i soveværelset og ikke noget det hørte til i en hækle opskrift 

Anmeld

27. august 2012

Nettemor

mariamiss6 skriver:

Men der er forskel på 2 stm og en 1 db stm. Det er ikke det samme. Når du laver db stm skal du slå om 2 gange i stedet for bare én.. Den bliver noget højere end en almindelig stm...

Anmeld

27. august 2012

Nettemor

Eliza skriver:

ja det gav bedre mening.. JEG tror eliza gik kold på o,g 28 og i,proviserede, simpelthen fordi hun ikke anede hvad  DS var en forkortelse for og måske egentlig fordi hun troede DS var noget ny modens pjat i soveværelset og ikke noget det hørte til i en hækle opskrift 

Læs lige mit svar til Maria så behøver jeg ikke skrive det 2 gange

Anmeld

27. august 2012

Eliza

Nettemor skriver:

Læs lige mit svar til Maria så behøver jeg ikke skrive det 2 gange

for lige et øjeblik at lyde somom "im bk on track" 

1 Jeg har den lykke min nål er igennem

2 Jeg tar det læse garn og køre 2 gange (istedet for 1) rundt om pinden??

3 jeg putter pinden gennem maske, trækker snoren tilbage (så jeg nu har 4 lykker på min hæklekæp??) 

og tar jeg så snor igennem alle 4 af en gang?? 

Anmeld

28. august 2012

Nettemor

Eliza skriver:

for lige et øjeblik at lyde somom "im bk on track" 

1 Jeg har den lykke min nål er igennem

2 Jeg tar det læse garn og køre 2 gange (istedet for 1) rundt om pinden??

3 jeg putter pinden gennem maske, trækker snoren tilbage (så jeg nu har 4 lykker på min hæklekæp??) 

og tar jeg så snor igennem alle 4 af en gang?? 

Næsten rigtig. Du tager ikke igennem 4 masker men igennem 2. Så slår du om igen og igennem 2. Indtil du kun har 1 maske på pinden

Anmeld

28. august 2012

mariamiss6

Eliza skriver:

DS? I soveværelset? Vil jeg høre nærmere om det? hehehhe 

Anmeld

28. august 2012

mariamiss6

Nettemor skriver:

Men der er forskel på 2 stm og en 1 db stm. Det er ikke det samme. Når du laver db stm skal du slå om 2 gange i stedet for bare én.. Den bliver noget højere end en almindelig stm...

Det e rmuligvis også det hun skal... Altså, lave dobbelt stangmaske x 4

I stedet for 2 stangmasker x 4.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.