Kan vi klare 2 børn??!! Mange tanker og hormoner kører rundt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2012

Tona

Maja84 skriver:

Jeg vil lige sige at det er ikke en garanti ang kvalme og uge 12. Jeg havde kvalme og kastede op, til til tid 16-17 første gang og knap så slemt, 2 gang men varede også til uge 16-17

Det er hårdt når man står i det, men hvis barnet er så gammelt at det er i vs eller bh kan man hvile og slappe af mens barnet er afsted

Nej, der er desværre ingen garenti med kvalme, og det irriterer mig grænseløst når der står alle steder at kvalmen holder i uge 12. Da jeg ventede Amanda havde jeg kvalme og kastede op hele vejen igennem og denne gang har jeg stadig kvalme og har også kastet op stadig osv. (Dog indtil videre lidt bedre med kvalmen denne gang end sidst). Så jeg ved desværre kun alt for godt at det ikke nødvendigvis går over. Jeg har hele tiden en pose med mig i tasken når jeg skal ud, for at jeg kan brække mig i den frem for på gulvet i et eller andet supermarked eller bussen osv hvis det pludselig bliver akut

Det som jeg skrev om, og det er en garenti, det er at omkring uge 12 ca der begynder moderkagen at virke og det sker for alle og det betyder at udmattelsen bliver bedre og det vil man kunne mærke senest omkring uge 16, men nok før. Jeg siger ikke, at man man ikke kan være træt stadig self, men den der altædende, hæslige udmattelse den vil blive lindret og så er det hele nemmere at overskue syntes jeg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2012

Kløver

Amandas-mor skriver:

Nej, der er desværre ingen garenti med kvalme, og det irriterer mig grænseløst når der står alle steder at kvalmen holder i uge 12. Da jeg ventede Amanda havde jeg kvalme og kastede op hele vejen igennem og denne gang har jeg stadig kvalme og har også kastet op stadig osv. (Dog indtil videre lidt bedre med kvalmen denne gang end sidst). Så jeg ved desværre kun alt for godt at det ikke nødvendigvis går over. Jeg har hele tiden en pose med mig i tasken når jeg skal ud, for at jeg kan brække mig i den frem for på gulvet i et eller andet supermarked eller bussen osv hvis det pludselig bliver akut

Det som jeg skrev om, og det er en garenti, det er at omkring uge 12 ca der begynder moderkagen at virke og det sker for alle og det betyder at udmattelsen bliver bedre og det vil man kunne mærke senest omkring uge 16, men nok før. Jeg siger ikke, at man man ikke kan være træt stadig self, men den der altædende, hæslige udmattelse den vil blive lindret og så er det hele nemmere at overskue syntes jeg

Griner kommer an på meget ang trætheden, men nu havde jeg også mange faktorer, 2 graviditeter tæt på hinanden, Daniel var 6 mdr da jeg blev gravid, så bære rundt på ham, og han langt fra sov igennem, og samtidig planlagde bryllup, vi blev gift da jeg var 28-29 uger henne, så jeg var nu konstant udmattet men er enig i det plejer at være bedst i 2 trimester når man har det bedre efter de første 3 hårde måneder
Blev noget rodet, er på fra mobil

Anmeld

28. august 2012

Anonym trådstarter

tusind tak for alle  jeres søde svar! det er så dejligt at høre at andre har gået med samme tanker også.... Igår var helt gal og jeg tænkte bare "fuuuuuuuck jeg kan IKKE klare to børn" Idag har så været helt anderledes (trætheden, madlede og kvalme dog det samme!) Men en glad og tilfreds 3-årig dreng Så vi har hygget idag og jeg har haft lidt positive tanker om det at have 2 ;-)

Men ja det kommer nok til at svinge meget de næste 8 mdr - eller næste mange år

Men søskende er jo en gave for livet  Er børn jo også...

Men derfor kan man godt have lidt(meget) ondt af sig selv indimellem jeg kan også tude af udmattelse... har fuldtidsjob så kan ikke bare slappe af mens drengen er i børnehave....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.