Kan vi klare 2 børn??!! Mange tanker og hormoner kører rundt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.814 visninger
12 svar
0 synes godt om
27. august 2012

Anonym trådstarter

Hej Piger

Jeg er snart 7 uger henne i min anden graviditet, har kvalme, er dødtræt og føler jeg har influenza.... Synes det er DRØN hårdt!! Med fuldtidsarbejde og barn på 3 år der lige er startet i børnehave oveni...

Mine tanker flyver virkelig rundt.... Kan vi klare endnu et barn? vores store dreng på 3 fylder enormt meget. Han er en meget temperamentsfuld dreng, og ja vi har nok forkælet ham for meget.... Han er lige startet i børnehave og det kan virkelig godt mærkes, hans lunte er meget kort herhjemme (det samme er min jo! ) og vi ender alt for ofte i konflikter - og idag råbte jeg også af ham at han "skulle styre sig" og ja jeg råbte.... for han sparkede mig lige i maven fordi han ikke ville have nattøj påJeg brød grædende sammen bagefter og vi begge græd.... heldigvis kom farmand og tog over og jeg har lige puttet ham, undskyldt og vi hyggede med at læse bog... men øv min samvittighed er dårlig

Kan vi klare et barn mere når jeg føler jeg dårligt kan klare ham vi har nu??? Eller er det mine hormoner der taler?

Jeg vil jo VILDT gerne give ham en søskende.... men jo ikke hvis hans mor bliver et monster af at være gravid?!!?

Åhhh hvor jeg håber I vil komme med jeres tanker...... HVordan oplevde I det selv da I ventede nummer 2 ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2012

Ciss

Det er virkelig hårdt at have to.

Men på en del områder er det enklere end at have en.

Børnene vil en del af tiden være optaget med hinanden og dermed får mor og far lige lidt mere luft i hverdagen.

Og en del ting går gerne lettere med nr to end det gjorde med nr en. Man har lidt erfaring at bygge på, en del af rutinerne kan man uden at skulle bruge så mange kræfter på det. At vaske bordet efter to børn, som har spist, er ikke mere arbejde end at vaske det efter et barn. Og ofte så lærer nr to meget af at se på nr en. Mange ting bliver selvfølgeligt for nr 2,fordi nr 1 allerede gør det.

Jeg var også nervøs,før vi fik nr to - men for mig var graviditeten den vanskeligste periode. Hvis du kan få din mand til at aflaste dig lidt ekstra denne gang vil det sikkert være en god ting.

Anmeld

27. august 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Tror det er dine homoner, der driller!! 

Vi har lige fået nr 2 for 7 uger siden og har thea som bliver 4 år her i sep. I starten af min graviditet, havde jeg også influensa symptomer de første 5-6 uger, var mega træt ( var jeg gennem hele graviditeten ) volsom halsbrand, fik bækkenløsning osv. Det var hårdt i forhold til min første graviditet. 

Ka kun sige at nu bagefter, har jeg fået alt min energi og tålmodighed tilbage, og baby nr 2 er det bedste valg vi nogensinde har taget!! Vh stine

Anmeld

27. august 2012

Ciss

Og jeg har ikke fortrudt et sekund efter at vi fik Lillebror.

Jeg ser, hvor meget glæde børnene har af hinanden, og det opvejer rigeligt, at det er lidt hårdt i perioder.

Anmeld

27. august 2012

Tulle28

Jeg er 40+0 med nr. 2, har en datter i forvejen på 2,5 år... Så jeg kan ikke sige dig hvordan det bliver når nr. 2 kommer, men jeg kan sige dig at jeg havde det lige sådan da jeg var ca. lige så langt som dig. De første 3 mdr. er jo som regel også der hvor man er allermest træt, forkvalmet osv. og jeg havde intet overskud til min datter, der på det tidspunkt var godt 21 mdr. og en mundfuld uden lige. Men jeg synes at det harændret sig væsentligt gennem graviditeten, og nu glæder jeg mig til at give hende den gave det er at få en søster og se vores familie vokse. Når der lige falder ro over din dreng og hans nye liv som børnehavebarn og du er kommet dig over de her dumme første måneder, er jeg sikker på du vil glæde dig over din graviditet også. Kram Tulle

Anmeld

27. august 2012

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres svar! Er særlig dejligt at høre at andre har gået med samme tanker som mig...!

For øv jeg synes det hele er hårdt lige nu

Nu har jeg lige bestilt en uges ferie til et danland I jylland, så nu tager vi afsted om 14 dage, skøøøønt!!!!!!!! Trænger vi virkelig til

Anmeld

27. august 2012

Alexander&Lærke

Lige det der indlæg kunne jeg selv have skrevet da jeg ventede mig eller sågar også nu, jeg har 2 børn på 5 og 1, Alexander var også 3 år da jeg ventede lillesøster og vi har ofte konflikter og ikke mindst da jeg ventede mig. Havde også mange tanker om jeg kunne klare 2 når han er lidt svært at have med at gøre. Vi tog chancen, da jeg tror vi ellers vil fortryde om nogle år når det måske er for sent. Vi er heldigvi gode til at hjælpe hinanden når der opstår konflikter, så kommer den anden og enten hjælper til eller taget over hvis man lige har brug for en pause... Lidt ligesom du beskriver i har gjort til aften.... Vores søn kræver stor tålmodighed og den er sometider svært at finde når man selv er træt om aftnen.  Vi har ikke fortrudt at vi har fået en til og får det til at hænge sammen, og det tror jeg da også i nok skal gøre.... Jeg synets faktisk ikke det er meget hårdere at have 2 end 1. Men nu er vores 2 også meget nem og en helt andet type end Alexander.  Du skal være velkommen til at skrive hvis der er noget du vil spørge nærmere om....

Anmeld

28. august 2012

Tona

Anonym skriver:

Hej Piger

Jeg er snart 7 uger henne i min anden graviditet, har kvalme, er dødtræt og føler jeg har influenza.... Synes det er DRØN hårdt!! Med fuldtidsarbejde og barn på 3 år der lige er startet i børnehave oveni...

Mine tanker flyver virkelig rundt.... Kan vi klare endnu et barn? vores store dreng på 3 fylder enormt meget. Han er en meget temperamentsfuld dreng, og ja vi har nok forkælet ham for meget.... Han er lige startet i børnehave og det kan virkelig godt mærkes, hans lunte er meget kort herhjemme (det samme er min jo! ) og vi ender alt for ofte i konflikter - og idag råbte jeg også af ham at han "skulle styre sig" og ja jeg råbte.... for han sparkede mig lige i maven fordi han ikke ville have nattøj påJeg brød grædende sammen bagefter og vi begge græd.... heldigvis kom farmand og tog over og jeg har lige puttet ham, undskyldt og vi hyggede med at læse bog... men øv min samvittighed er dårlig

Kan vi klare et barn mere når jeg føler jeg dårligt kan klare ham vi har nu??? Eller er det mine hormoner der taler?

Jeg vil jo VILDT gerne give ham en søskende.... men jo ikke hvis hans mor bliver et monster af at være gravid?!!?

Åhhh hvor jeg håber I vil komme med jeres tanker...... HVordan oplevde I det selv da I ventede nummer 2 ?

Åh jeg føler med dig

Jeg er gravid i uge 12 med mit andet barn og jeg kan nikke genkendene til den der følelse af at "fuck hvor er jeg dårlig og det her er alt for hårdt!"

Jeg syntes at det er vildt meget hårdere at være gravid her nu når man har en lille en i forvejen og i højere grad skal have en hverdag til at fungere end sidst. I de sidste 12 uger har jeg været så syg at jeg tit har tudet dagligt at bar udmattelse og mangel på kræfter og den der influenza-agtige fornemmelse som du beskriver. MEN du skal huske på en ting. Når du når omkring uge 12 så vil trætheden fortage sig og det vil den uanset hvilken en graviditet du ellers har og hvordan du er skruet sammen. Det er pga at der begynder moderkagen at fungere har jeg læst og det gør den for alle. Prøv at fat mod og tro på hver gang det bliver overvældende at ligemeget hvad der sker, så letter trætheden i alt fald omkring uge 12. Alle de  hormoner i kroppen gør også at man let bliver ked af det og bekymret og tænker at det hele er umuligt, men jeg syntes i alt fald at det hele er blevet nemmere at overskue nu hvor trætheden er lettet lidt. Det sker fra den ene dag til den anden nærmest og det kan ske allerede fra uge 11 hvis du er max heldig. Så hæng på lige nu og tyg dig igennem det dag for dag

Anmeld

28. august 2012

Kløver

Der er 14 mdr mellem mine og synes det var rigtig hårdt, især da den store ikke kunne gå, han tog de første skridt 2 uger før lillesøster kom til. Det er hårdt men også rigtig givende, og storebror er meget glad for lillepigen, sikker på jeres dreng vil få meget glæde ud af at få en søster eller bror.
Under graviditet, er det hårdt, og vil din søn kunne mærke, så i form af din lunte er kortere bliver hans det Også da han vil prøve flere grænser af. Mit råd er nok at få far til at hjælpe og aflaste, og så godt som muligt hænge fast og prøve at undgå at vise din frustration

Ønsker alt det bedste, tillykke med spiren, og du er velkommen til at skrive privat hvis du har brug for det

Ps, Er kvalme og træthed slemt, kan man få piller mod kvalme ved lægen, og havde selv god glæde af kräuterblut (staves) I stedet for jernpiller

Anmeld

28. august 2012

Kløver

Amandas-mor skriver:

Åh jeg føler med dig

Jeg er gravid i uge 12 med mit andet barn og jeg kan nikke genkendene til den der følelse af at "fuck hvor er jeg dårlig og det her er alt for hårdt!"

Jeg syntes at det er vildt meget hårdere at være gravid her nu når man har en lille en i forvejen og i højere grad skal have en hverdag til at fungere end sidst. I de sidste 12 uger har jeg været så syg at jeg tit har tudet dagligt at bar udmattelse og mangel på kræfter og den der influenza-agtige fornemmelse som du beskriver. MEN du skal huske på en ting. Når du når omkring uge 12 så vil trætheden fortage sig og det vil den uanset hvilken en graviditet du ellers har og hvordan du er skruet sammen. Det er pga at der begynder moderkagen at fungere har jeg læst og det gør den for alle. Prøv at fat mod og tro på hver gang det bliver overvældende at ligemeget hvad der sker, så letter trætheden i alt fald omkring uge 12. Alle de  hormoner i kroppen gør også at man let bliver ked af det og bekymret og tænker at det hele er umuligt, men jeg syntes i alt fald at det hele er blevet nemmere at overskue nu hvor trætheden er lettet lidt. Det sker fra den ene dag til den anden nærmest og det kan ske allerede fra uge 11 hvis du er max heldig. Så hæng på lige nu og tyg dig igennem det dag for dag

Jeg vil lige sige at det er ikke en garanti ang kvalme og uge 12. Jeg havde kvalme og kastede op, til til tid 16-17 første gang og knap så slemt, 2 gang men varede også til uge 16-17

Det er hårdt når man står i det, men hvis barnet er så gammelt at det er i vs eller bh kan man hvile og slappe af mens barnet er afsted

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.