Hej
Min mand og jeg skal starte på barnløshedsbehandling i september/oktober, efter at have ventet 8 mdr på diverse undersøgelser/svar. Puhha endelig.
Min chef er ikke klar over at vi har "problemer" med at blive gravide, heller ikke at vi forsøger. Men han har ofte omtalt "når du bliver gravid" osv. så han er jo klar over at jeg bliver det en dag. Også fordi jeg er 25 år, og har været i et fast forhold længe, så alderen/situationen er også med, hvis man kan sige det sådan. Det har indtil videre, kunne passe med at jeg har kunnet få en eftermiddagstid på klinikken - men så vidt som jeg forstår det, har man nok behov for en afslappende dag de dage man har fået taget æg ud, og lagt op.
Nå, men den her virksomhed jeg arbejder i, er det kun mig, en anden ansat og min chef - så vi kommer hinanden ved (også med chefens familie). Jeg har arbejdet for ham i godt og vel 2 år, og vi har et godt forhold til hinanden.
Idét det er en lille virksomhed, er det ikke lige muligt at lægge sig syg ved ægudredning og oplægning, uden at give forklaring hvorfor - da vi jo som sagt kommer hinanden godt ved. Så skulle jeg i hvert fald lyve temmelig meget, og det har jeg det ikke godt med.
Men nu til mit spørgsmål, hvis jeg fortæller min chef at jeg skal starte i barnløshedsbehandling og derfor vil få brug for ca. 2 syge/fridage om måneden og at vi kan benytte paragraf ??, så jeg kan få dagpenge de dage osv.
Men efter at have fortalt ham dette - KAN han så godt fyre mig "uden grund" eller er det ligesom at være gravid og det vil være ulovligt??
Og hvad har i andre af erfaringer/oplevelser, med at fortælle jeres chef at i skulle starte i behandling?
Anmeld