Jer med rødhåret børn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2012

Silas&Mille

BabyWish2012 <3 skriver:

Sorry et sidespor men er nysgerrig - hvad er chancen for at barnet bliver rødhåret?

Jeg er og hele min familie er mørkhåret. Min kæreste er rødhåret og har altid været det! Hans mor er rødhåret og hans far VAR brunhåret (nu gråhåret ) ...

Bliver vores barn så med stor sansynlighed rødhåret? (ikke fordi det gør mig noget, men det gør det med manden min )

Jeg er ikke sikker, men synes jeg har hørt en gang at rødt hår er et stærkt gen, så der er en hvis sandsynlighed for at baby får rødt hår hvis bare en af forældrene har rødt hår.

Men jeg er SLET ikke sikker.

Her er der nærmest 100% sikkerhed for rådthår, for både jeg og kæresten har rødt hår

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2012

Silas&Mille

Guldimaven skriver:

Min søn har et meget lille skær af rødt i hans hår, og han har ikke ret meget hår.  Men jeg er spændt på om han måske bliver rødhåret. Så må jeg se et billede af jeres rødhåret barn da det var omkring de 3 mdr? 

Her er et par stykker af vores dreng
Hans hår er helt kobber rødt  

Første billede er han omkring3 måneder gammel.
Andet billede er han knap 18 måneder gammel

Men her har både jeg og faren også rødt hår, sååååååå

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

26. august 2012

TrineMine86

Guldimaven skriver:

Min søn har et meget lille skær af rødt i hans hår, og han har ikke ret meget hår.  Men jeg er spændt på om han måske bliver rødhåret. Så må jeg se et billede af jeres rødhåret barn da det var omkring de 3 mdr? 

jeg var rødhåret som 0-3 år ca. herefter blev det kridhvidt, vores søn var sort håret ved fødsel, herefter blev det rødligt og nu er det allerede ved at blive lyst, dog er der stadig en del rødligt skær i, han er 10½ måned nu..

faren er mørkhåret.

billed 1: fødsel

billed 2: 5 mdr

Billed 3: 10 måneder

Anmeld

26. august 2012

Tanjadamgaard

Silas&Mille skriver:

Jeg er ikke sikker, men synes jeg har hørt en gang at rødt hår er et stærkt gen, så der er en hvis sandsynlighed for at baby får rødt hår hvis bare en af forældrene har rødt hår.

Men jeg er SLET ikke sikker.

Her er der nærmest 100% sikkerhed for rådthår, for både jeg og kæresten har rødt hår

Anmeld

26. august 2012

TrineMine86

TrineMine86 skriver:

jeg var rødhåret som 0-3 år ca. herefter blev det kridhvidt, vores søn var sort håret ved fødsel, herefter blev det rødligt og nu er det allerede ved at blive lyst, dog er der stadig en del rødligt skær i, han er 10½ måned nu..

faren er mørkhåret.

billed 1: fødsel

billed 2: 5 mdr

Billed 3: 10 måneder

det sidste billede snyder lidt i farven - denne farve ligner bedre den han har nu

Anmeld

26. august 2012

dpb

Her er det kun vores mellemste der er rødhåret umiddelbart gætter vi på det er fra mig, da jeg på nogle tidspunkter kan have et rødligt skær... men ved det ikke med sikkerhed

Første billede: ca.4mdr... kunne ikke lige finde et fra da han var 3mdr hvor man kunne se håret og som det ses er der heller ikke meget af det

billede 2: sådan som han ser ud nusom 5årig.

Qnuz

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.