Jer med rødhåret børn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.835 visninger
15 svar
0 synes godt om
26. august 2012

Guldimaven

Min søn har et meget lille skær af rødt i hans hår, og han har ikke ret meget hår.  Men jeg er spændt på om han måske bliver rødhåret. Så må jeg se et billede af jeres rødhåret barn da det var omkring de 3 mdr? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2012

Tanjadamgaard

Guldimaven skriver:

Min søn har et meget lille skær af rødt i hans hår, og han har ikke ret meget hår.  Men jeg er spændt på om han måske bliver rødhåret. Så må jeg se et billede af jeres rødhåret barn da det var omkring de 3 mdr? 

Har du / din mand rødt hår ?  

Jeg er nemlig også spændt på at se hvordan prinsessen's hår kommer til at se ud, hendes far er blond ( men får skæg, med et rødt skær) og jeg er mørk håret. Så jeg krydser fingre for at mit mørke hår er det dominante 

Anmeld

26. august 2012

VØS

Min søn har et lille skær af rødt også, og her har faren brunt hår og jeg har noget hen ad kastaniefarvet
Men min morfar, så altså min søns oldefar havde rødt hår, før det blev helt hvidt, her på hans ældre dage
Men Frederik (min søn) har lyst brunt med et lille skær af rødt, når lyser falder rigtigt. Jeg synes det klæder ham, ikke at være hvidhåret, som stortset alle mine venners børn er
Er du "bange" for han bliver rødhåret?

Anmeld

26. august 2012

2babygirls

Guldimaven skriver:

Min nevø var fuldstændig gulerods farvet som nyfødt, og er idag blondt.
Min får er rødhåret og det er kun mine brødre der har rødt hår i deres skæg. Ellers har vi alle kedeligt brunt hår

Anmeld

26. august 2012

M&N

Sorry et sidespor men er nysgerrig - hvad er chancen for at barnet bliver rødhåret?

Jeg er og hele min familie er mørkhåret. Min kæreste er rødhåret og har altid været det! Hans mor er rødhåret og hans far VAR brunhåret (nu gråhåret ) ...

Bliver vores barn så med stor sansynlighed rødhåret? (ikke fordi det gør mig noget, men det gør det med manden min )

Anmeld

26. august 2012

hansen1

BabyWish2012 <3 skriver:

Sorry et sidespor men er nysgerrig - hvad er chancen for at barnet bliver rødhåret?

Jeg er og hele min familie er mørkhåret. Min kæreste er rødhåret og har altid været det! Hans mor er rødhåret og hans far VAR brunhåret (nu gråhåret ) ...

Bliver vores barn så med stor sansynlighed rødhåret? (ikke fordi det gør mig noget, men det gør det med manden min )

Den følger jeg lige med på.. Det er fuldstændigt på samme måde her. Det er bare mig der er rødhåret her hos os..

Anmeld

26. august 2012

M&N

hansen1 skriver:

Den følger jeg lige med på.. Det er fuldstændigt på samme måde her. Det er bare mig der er rødhåret her hos os..

Håber vi kan få svar.

For hvis vores barn "arver" ligesom manden min gjorde med sine forældre, jamen så bliver barnet her mørkhåret (netop fordi han arvede sin mors hårfarve) og så kommer barnet til at ligne kæresten

Men vi får at se om 5 måneder.

Anmeld

26. august 2012

Holbæktrunten

Guldimaven skriver:

Fargen hos menneske skyldes fargestoffet melanin som fins i flere varianter. I hår er det to (tre) typer: eumelanin (som igjen fins i to typer: brunt og svart) og phaeomelanin som er rødt (alle har visstnok bittelitt av dette fargestoffet).
Det er minst to genpar som styrer hårfargen: ett genpar, la oss kalle dem B, som gir brunt (svart) og er dominant, og b som er vikende og gir blondt hår. Foreldre som har brunt/svart hår, men er heterozygote Bb kan da få blonde barn. I tillegg er det ett genpar som vi kan kalle IR og ir hvor IR gir ikke-rødt og er dominant, mens ir er recessivt og gir rødt hår. Det røde vil da kun bli uttrykt hos de som er homozygote ir/ir. I tillegg vil det bli nyanser av det røde avhengig av B og b.

Hvis pappa har svart må han være heterozygot Bb (siden barna er blonde) og også ha minst ett allel IR. Mamma må være homozygot ir/ir for å få rødt, og hun må også ha minst ett allel b (hun kan være B/b eller b/b) for at barna skal bli blonde. Barna er dermed b/b Ir/ir.

Anmeld

26. august 2012

CarinaSB

Guldimaven skriver:

noah var en smule rødhåret da han var de 3-10 mdr .. Men så blev det lysebrunt efter hans far .. jeg er rødhåret ..

Vedhæfter lige 2 billeder så du kan se forskellen

Billede 1. Er han lige blevet 4 mdr

Billede 2. er han 11 mdr 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

26. august 2012

Guldimaven

Tanjadamgaard skriver:

Har du / din mand rødt hår ?  

Jeg er nemlig også spændt på at se hvordan prinsessen's hår kommer til at se ud, hendes far er blond ( men får skæg, med et rødt skær) og jeg er mørk håret. Så jeg krydser fingre for at mit mørke hår er det dominante 

Jamen sådan er det her hjemme, det røde skær kommer fra min kærestes skæg. Ingen af os er rødhåret. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.