Computerkyndige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2012

Skouboe

Baagøe skriver:

Mit behov er mest office programmer og net, men laver engang imellem noget i PhotoShop og InDesign. Tror så måske i5 er bedst. Næste spørgsmål!

Hvad ville du vælge af disse to?

i5 processor

750 GB harddisk

6144 MB DDR 3 ram

Intel HD 3000 grafik

Pris 4444 kr.

Eller

i7 processor

Geforce 610 m grafikkort med 2 GB ram

4 GB ram

500 harddisk 

Pris: 4999 kr.

Den første - du har ikke brug for den ekstra processor kraft, men den ekstra RAM kan betyde lidt. Hvis du ikke skal spille spil mv, har du ikke brug for et grafikkort med dedikeret RAM.

Brug de 500 du sparer på at forkæle dig selv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2012

Pige2009

Skouboe skriver:

Den første - du har ikke brug for den ekstra processor kraft, men den ekstra RAM kan betyde lidt. Hvis du ikke skal spille spil mv, har du ikke brug for et grafikkort med dedikeret RAM.

Brug de 500 du sparer på at forkæle dig selv

Oki doki! Også selvom jeg har PhotoShop og InDesign liggende, som jeg bruger lidt?

Anmeld

26. august 2012

Dustmuz

Baagøe skriver:

Mit behov er mest office programmer og net, men laver engang imellem noget i PhotoShop og InDesign. Tror så måske i5 er bedst. Næste spørgsmål!

Hvad ville du vælge af disse to?

i5 processor

750 GB harddisk

6144 MB DDR 3 ram

Intel HD 3000 grafik

Pris 4444 kr.

Eller

i7 processor

Geforce 610 m grafikkort med 2 GB ram

4 GB ram

500 harddisk 

Pris: 4999 kr.

Hvis jeg skal være 100% ærlig.. så ville jeg bare købe en bette tablet til net og så købe en stationær pc til photoshop og indesign hehe..

men det er jo bare mig.. men ellers ville jeg umiddelbart vælge I5

Anmeld

26. august 2012

Skouboe

Baagøe skriver:

Oki doki! Også selvom jeg har PhotoShop og InDesign liggende, som jeg bruger lidt?

Ja, det er kun ved meget grafiktunge ting som fx spil at du har brug for dedikerede RAM.

Anmeld

26. august 2012

Pige2009

Hvis jeg skal være 100% ærlig.. så ville jeg bare købe en bette tablet til net og så købe en stationær pc til photoshop og indesign hehe..

men det er jo bare mig.. men ellers ville jeg umiddelbart vælge I5

Har den nye iPad men har brug for en ny computer til at tage med -sidder sjældent hjemme og arbejder med det, så en stationær er no go til mit behov

Anmeld

26. august 2012

Pige2009

Ja, det er kun ved meget grafiktunge ting som fx spil at du har brug for dedikerede RAM.

Man kan få en anden comp. med i3 processor og ellers har den nøjagtig de samme specifikationer som i5, men den er 1000 kr. billigere. Vil det ikke også være ok? Hælder faktisk mest til den, da den kun koster 3490 kr.

Anmeld

26. august 2012

Dustmuz

Baagøe skriver:

Man kan få en anden comp. med i3 processor og eller har den nøjagtig de samme specifikationer som i5, men den er 1000 kr. billigere. Vil det ikke også være ok?

Det kan du godt, hvis den I3 du får fingrene i er 4 kernet (quadcore)
ellers vil den ikke kunne hamle op med en I5 når det kommer til at bearbejde store og tunge billeder i photoshop eller indesign

Anmeld

26. august 2012

Pige2009

Dustmuz skriver:

Det kan du godt, hvis den I3 du får fingrene i er 4 kernet (quadcore)
ellers vil den ikke kunne hamle op med en I5 når det kommer til at bearbejde store og tunge billeder i photoshop eller indesign

Super! Må lige høre om den er Dual eller Quad! Tror måske kun i3 er Dual 

Anmeld

26. august 2012

Dustmuz

Baagøe skriver:

Super! Må lige høre om den er Dual eller Quad! Tror måske kun i3 er Dual 

en i3 kan være begge dele high-end i3 er quadcore

hvor i5 er det som standart.. en i7 kan faktisk være hexacore (6 kerner)

Anmeld

26. august 2012

Dustmuz

selv sidder jeg med en octa core (8 kerner) i min stationære computer og 8gb DDR3 ram..
skal dog ud og have nyt grafikkort, da jeg kun sidder med et bette ATI HD 3600 med 1gb ram..
Vil gerne op på en noget større model, da de største af mine spil er begyndt og halte lidt hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.