Computerkyndige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.322 visninger
22 svar
0 synes godt om
25. august 2012

Pige2009

Hvad er forskellen på Intel pentium i5 og i7??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2012

Jupiter

Så vidt jeg husker er det noget med processoren

Altså jo lavere tallet er, jo langsommere er computeren.

Anmeld

25. august 2012

Pige2009

Jupiter skriver:

Så vidt jeg husker er det noget med processoren

Altså jo lavere tallet er, jo langsommere er computeren.

Ok. Du kan ikke sige noget mere konkret?

Anmeld

25. august 2012

Jupiter

Baagøe skriver:

Ok. Du kan ikke sige noget mere konkret?

Har lige spurgt IT-kæresten herhjemme  Han siger:

intel pentium er det førende mærke indenfor processorer i verden. Der findes tre klasser, i3, i5 og i7.

De tre klasser kan vist bedst sammenlignes med fx bil mærker, altså peugeot har fx 100-noget (ex 107), 200-noget og 300-noget (altså forskellige størrelser/klasser).

Men den bedste 100-model kan jo godt være hurtigere end den dårligste 200-model, dog er det mere undtagelsen end reglen.

Så som udgangspunkt er i5 bedre end i3, og i7 er bedre end i5. Dog skal man sammenligne med de andre oplysninger også, fx GHz, som vist også er noget med hastigheden.

Håber det var en lille hjælp - jeg er ikke ekspert, og har bare prøvet at forklare den forklaring jeg selv fik

Anmeld

25. august 2012

Pige2009

Jupiter skriver:

Har lige spurgt IT-kæresten herhjemme  Han siger:

intel pentium er det førende mærke indenfor processorer i verden. Der findes tre klasser, i3, i5 og i7.

De tre klasser kan vist bedst sammenlignes med fx bil mærker, altså peugeot har fx 100-noget (ex 107), 200-noget og 300-noget (altså forskellige størrelser/klasser).

Men den bedste 100-model kan jo godt være hurtigere end den dårligste 200-model, dog er det mere undtagelsen end reglen.

Så som udgangspunkt er i5 bedre end i3, og i7 er bedre end i5. Dog skal man sammenligne med de andre oplysninger også, fx GHz, som vist også er noget med hastigheden.

Håber det var en lille hjælp - jeg er ikke ekspert, og har bare prøvet at forklare den forklaring jeg selv fik

Tak! Som jeg ser det er den med i5 processor lidt bedre på andre parametre såsom RAM og GB harddisk

Anmeld

26. august 2012

Jupiter

Baagøe skriver:

Tak! Som jeg ser det er den med i5 processor lidt bedre på andre parametre såsom RAM og GB harddisk

Ja, så må man nemlig ind og vurdere ens behov, og hvad man gerne vil have computeren skal kunne

Anmeld

26. august 2012

Dustmuz

Forskellen mellem I5 og I7 er omkring 100mhz pr kerne..
dvs omkring 400mhz totalt.. hvilket ikke et ret meget..

hvis du sidder med store tunge programmer som kræver en del af din CPU. fx 3d programering, så vil jeg foreslå I7..
Hvis du bare skal bruge den til nettet og små spil, så vil jeg faktisk foreslå en I3..

er det til de lidt nyere spil idag, så en I5
Fordelen ved en I7 over en I5 er Hypertreading.. (dvs den kan udregne lidt mere lidt hurtigere)

Anmeld

26. august 2012

Jupiter

Dustmuz skriver:

hvis du sidder med store tunge programmer som kræver en del af din CPU. fx 3d programering, så vil jeg foreslå I7..
Hvis du bare skal bruge den til nettet og små spil, så vil jeg faktisk foreslå en I3..

Fordelen ved en I7 over en I5 er Hypertreading.. (dvs den kan udregne lidt mere lidt hurtigere)

Årh så var der heldigvis én som lige vidste meget mere om det end mig

Anmeld

26. august 2012

Dustmuz

jeg ved nu ikke så meget dybdegående end det Intel selv skriver hehe

men mange gange skal man faktisk ikke spørge i butikkerne, da de gerne vil sælge dig en computer der er meget større og dyrere end det du egentligt har brug for.. hehe..

ved jeg fra da jeg selv købte min skole computer
vidste at den KUN skulle bruges til skole, og ikke spil eller noget..
Så skulle bare have en lille 10 tommer computer..
dælme om han ikke prøvede at overtale mig til at købe en 17 tommer til 9000 istedet for den 10 tommer til 1900..
Jeg har i forvejen en rimelig kraftig stationær computer jeg bruger til at spille på, så har absolut INTET og bruge en bærbar til, ud over skole

Anmeld

26. august 2012

Pige2009

Dustmuz skriver:

Mit behov er mest office programmer og net, men laver engang imellem noget i PhotoShop og InDesign. Tror så måske i5 er bedst. Næste spørgsmål!

Hvad ville du vælge af disse to?

i5 processor

750 GB harddisk

6144 MB DDR 3 ram

Intel HD 3000 grafik

Pris 4444 kr.

Eller

i7 processor

Geforce 610 m grafikkort med 2 GB ram

4 GB ram

500 harddisk 

Pris: 4999 kr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.