Hvad syntes I om Cecilie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2012

Anonym trådstarter

Camilla30 skriver:

Jeg er vild med Cecilie men kender også to fantastisk søde piger der hedder det - en ulempe kan være, at pigen let kan få kælenavnet 'Sille', det bliver begge piger jeg kender i hvert fald kaldt, men det er nu også sødt efter min mening .

Åh, ja. Det er rigtigt. Det bliver meget nemt til Sille. Jeg syntes nu også det er okay som "kælenavn".

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2012

Anonym trådstarter

FruK skriver:

Vi overvejer Cecilie til vores. 

Såeh, jeg kan altså godt lide det. Jeg bryder mig dog heller om div forkortelser, så det skal være fordi vi vil bruge det fulde navn hver dag - ligesom med storebror.

Åh ja, du har ret. Det bliver meget nemt til Sille. Det syntes jeg også er okay som kælenavn. Men vi bør nok lige tænke en ekstra gang over som forældre, at vi ikke selv kommer til at forkorte.

Anmeld

25. august 2012

FruK

Anonym skriver:

Åh ja, du har ret. Det bliver meget nemt til Sille. Det syntes jeg også er okay som kælenavn. Men vi bør nok lige tænke en ekstra gang over som forældre, at vi ikke selv kommer til at forkorte.

Ja, jeg vil i hvert fald gerne have et navn, som vi selv bruger hver dag. Min søns navn er ca samme længde, og der bruger jeg hans navn - det havde jeg bestemt migræne fra starten. Og det ville jeg også gøre med Cecilie. 

At min søn så bliver kaldt kælenavne af kammeraterne i skolen og til fodbold - det synes jeg er fint nok. Men herhjemme hedder han sit rigtige navn. 

Anmeld

25. august 2012

Tullepigen90

Jeg synes at det er super sødt og feminint, den eneste ulempe er at det er meget brugt..

Anmeld

25. august 2012

Anonym trådstarter

Tullepigen90 skriver:

Jeg synes at det er super sødt og feminint, den eneste ulempe er at det er meget brugt..

Hmm. Har slet ikke tænkt over at det er meget brugt. Jeg har kun en enkelt i min meget perifere omgangskreds der hedder Cecilie.

Anmeld

25. august 2012

Anonym trådstarter

FruK skriver:

Ja, jeg vil i hvert fald gerne have et navn, som vi selv bruger hver dag. Min søns navn er ca samme længde, og der bruger jeg hans navn - det havde jeg bestemt migræne fra starten. Og det ville jeg også gøre med Cecilie. 

At min søn så bliver kaldt kælenavne af kammeraterne i skolen og til fodbold - det synes jeg er fint nok. Men herhjemme hedder han sit rigtige navn. 

Helt enig.

Anmeld

25. august 2012

Kløver

Faith skriver:

Kan godt li navnet Cecilie, men synes bare tit det bliver til Cille (Sille), og det navn bryder jeg mig slet ikke om.

sådan har jeg det også, cecilie super fint, sille/cille som kælenavn ikke fint

Anmeld

25. august 2012

Pigent

Anonym skriver:

Undskyld anonymiteten, men navnet på vores barn er ikke officielt endnu.

Siden jeg blev gravid har vi talt om at vores pige skulle hedde Cecilie. Men nu har jeg så gået i næsten 9 mnd og tænkt på det navn. Og bliver pludselig i tvivl. Ved faktisk ikke hvorfor. Måske bebsen bare ikke ligner en Cecilie

Hvad syntes I om navnet?

Eneste ulempe jeg lige kan komme på er, at det måske ikke er så internationalt.

Jeg synes Cecilie er et flot navn

Anmeld

25. august 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Det var med på vores top 2, men da alberte blev født lignede hun ik nogen af de 2 navne kærsten havde valgt. Kiggede på hende i et par dage og endte så med et helt 3 navn, nemlig alberte. Vh stine

Anmeld

25. august 2012

BabyMus

Anonym skriver:

Undskyld anonymiteten, men navnet på vores barn er ikke officielt endnu.

Siden jeg blev gravid har vi talt om at vores pige skulle hedde Cecilie. Men nu har jeg så gået i næsten 9 mnd og tænkt på det navn. Og bliver pludselig i tvivl. Ved faktisk ikke hvorfor. Måske bebsen bare ikke ligner en Cecilie

Hvad syntes I om navnet?

Eneste ulempe jeg lige kan komme på er, at det måske ikke er så internationalt.

Jeg synes som sådan at det er et fint navn, men som flere andre siger, så er det meget brugt og altid kælenavn Cille. Derfor ville jeg nok ikke selv vælge det. Et alternativ kunne være Cecilia, det synes jeg ikke man hører nær så meget. Min nabo har lige fået en datter der hedder Cecilia. (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.