Akut hjælp :( nu snart enlig -økonomi/tilskud mm, hjælp mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2012

Kofoed.

LMX skriver:

Boligsikring bliver kun regnet ud fra den egentlige husleje. IKKE forbrug som vand, varme og el..

Da du regnende det ud, huskede du så, at det er før skat du skak skrive ind?

Ts: man kan, hvis man har meget gæld for lidt mere i boligstøtte, men det er oftest kroner, ikke hundrede. Dog har hende, jeg har citeret, fået det med jeg kender til og bliver enlig til oktober.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2012

Bonderøvens kone

Kofoed. skriver:

Da du regnende det ud, huskede du så, at det er før skat du skak skrive ind?

Ts: man kan, hvis man har meget gæld for lidt mere i boligstøtte, men det er oftest kroner, ikke hundrede. Dog har hende, jeg har citeret, fået det med jeg kender til og bliver enlig til oktober.

Man kan ikke få mere boligsikring fordi man har meget gæld.

Anmeld

24. august 2012

Kofoed.

Pigen fra landet skriver:

Man kan ikke få mere boligsikring fordi man har meget gæld.

Hvis man har penge, så for man mindre, så har man gæld for man mere

Anmeld

24. august 2012

Bonderøvens kone

Kofoed. skriver:

Hvis man har penge, så for man mindre, så har man gæld for man mere

I boligsikringen af det din indkomst før skat der er med i beregningen - gæld eller andre udgifter (udover huslejen selvfølgelig) tæller ikke med. Der tages heller ikke hensyn til om du har et lille eller et stort fradrag osv.

Anmeld

24. august 2012

LMX

Ja.. Beregningerne er altid før skat og som "Pigen fra landet" skriver kan man ikke få mere fordi man har gæld. Jeg har altid været alene og har altid fået boligsikring.

Anmeld

24. august 2012

Kofoed.

I boligsikringen af det din indkomst før skat der er med i beregningen - gæld eller andre udgifter (udover huslejen selvfølgelig) tæller ikke med. Der tages heller ikke hensyn til om du har et lille eller et stort fradrag osv.

Når du laver beregningerne, kommer der andre udregninger, hvis du ændre på din kapital indkomst og den ændres jo ved renter og renter for man på lån...

Anmeld

24. august 2012

Kofoed.

LMX skriver:

Ja.. Beregningerne er altid før skat og som "Pigen fra landet" skriver kan man ikke få mere fordi man har gæld. Jeg har altid været alene og har altid fået boligsikring.

Se mit sidste svar til hende.

Anmeld

24. august 2012

Bonderøvens kone

Kofoed. skriver:

Ja det er rigtigt at renteudgifter tæller med. Men hun vil tilsydenladende i forvejen være berettiget til max boligsikring, når hendes 3 barn er født - så hun vil ikke kunne få mere.

Men undskyld - jeg misforstod dig i første omgang.

Anmeld

24. august 2012

LMX

Kofoed. skriver:

Ja.. Jeg forstår hvad du mener nu

Anmeld

24. august 2012

Kofoed.

Ja det er rigtigt at renteudgifter tæller med. Men hun vil tilsydenladende i forvejen være berettiget til max boligsikring, når hendes 3 barn er født - så hun vil ikke kunne få mere.

Men undskyld - jeg misforstod dig i første omgang.

Men som jeg også skrev før, så er det kun kroner. Den med maks boligstøtte på 3200 forstår jeg ikke, for min mormor for 3000 og har ingen børn boende hjemme (sjovt nok), men den har undret mig længe.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.