Akut hjælp :( nu snart enlig -økonomi/tilskud mm, hjælp mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.896 visninger
22 svar
0 synes godt om
24. august 2012

Anonym trådstarter

Håber der sidder nogen som kan hjælpe mig

Jeg er ved at få (måske) en lejlighed med 4 rum (3 værelser og sove i)

Til 6400 med varme og det, og har nr 3 på vej,

Den største som går i børnehave , skal nok have adresse hos far og de (snart 2 mindste) skal hos mig, men de skal alle 3 være hos os 7/7 og følges ad og se os forældre samtidig.

Men jeg er på kontanthjælp : 10.000 udbetalt

Hva kan jeg yderligere få ? Alt hjælp søges. Må vide hva jeg har og live for

Og hva med institution til enten et Dp barn og Dp barn, eller er Dp og er bh ?? Hva ville det koste, det er vist billiger som enlig men hvad er prisen ? Og gælder halv pris for den billigste samtidig oven i enlig prisen? Så det er ekstre ekstre billigt ?

Håber i har en masse råd og ved med penge osv, for ved ikke så meget om det og hvor man får det fra.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2012

LMX

Det nemmeste ville være at få en aftale med din sagbehandler. Hun kan fortælle dig præcis hvad du kan søge.

Men boligsikring, friplads, fædrebidrag og ordinært og ekstraordinært børnetilskud er de ting du kan søge om.

Jeg har selv boet alene med 2 børn på kontanthjælp for mange mange år siden og vi led ingen nød.

Havde 100% friplads til begge børn (dvs jeg betalte intet for DP og Bhv)

Fik max i boligsikring hvilket var omkring 3000kr om mdr.

Og det forhøjede børnetilskud var omkring 3500 pr 3. mdr oveni børnechecken. (ca 9-10.000 pr. 3. mdr for 2 små børn)

Nu hvor I deler børnene ved jeg ikke hvordan og hvorledes. Derfor synes jeg du skal spørge din sagsbehandler på kommunen.

Anmeld

24. august 2012

Anonym trådstarter

LMX skriver:

Det nemmeste ville være at få en aftale med din sagbehandler. Hun kan fortælle dig præcis hvad du kan søge.

Men boligsikring, friplads, fædrebidrag og ordinært og ekstraordinært børnetilskud er de ting du kan søge om.

Jeg har selv boet alene med 2 børn på kontanthjælp for mange mange år siden og vi led ingen nød.

Havde 100% friplads til begge børn (dvs jeg betalte intet for DP og Bhv)

Fik max i boligsikring hvilket var omkring 3000kr om mdr.

Og det forhøjede børnetilskud var omkring 3500 pr 3. mdr oveni børnechecken. (ca 9-10.000 pr. 3. mdr for 2 små børn)

Nu hvor I deler børnene ved jeg ikke hvordan og hvorledes. Derfor synes jeg du skal spørge din sagsbehandler på kommunen.

Tak for dit svar
Måske er beløbene og reglerne osv ændret siden, må snakke med min sgsbehandler på et tidspunkt,

Er sådan en, en god hjælp og vil en' det bedste og kender til tingene osv ?

Anmeld

24. august 2012

Anonym trådstarter

Håber der sidder andre med nogle nogen Lunde præcise tal osv evt nogen i samme / næsten samme sted <3

Anmeld

24. august 2012

Anonym trådstarter

24. august 2012

wamse

Vi kan ikke komme med nogle præcise tal i forhold til boligsikring, for det hele afhænger af lejlighedens størrelse, pris, m.m. Du kan nok på din kommunens hjemmeside finde en beregner til boligsikring, og du får "kun" for dig og det ene barn, indtil barn nr 2 (3, men kun nr 2, som skal bo hos dig) bliver født.

Du vil også på hjemmesiden kunne se, din ca pris i institution, men mit bud vil være, at du får friplads

Anmeld

24. august 2012

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Vi kan ikke komme med nogle præcise tal i forhold til boligsikring, for det hele afhænger af lejlighedens størrelse, pris, m.m. Du kan nok på din kommunens hjemmeside finde en beregner til boligsikring, og du får "kun" for dig og det ene barn, indtil barn nr 2 (3, men kun nr 2, som skal bo hos dig) bliver født.

Du vil også på hjemmesiden kunne se, din ca pris i institution, men mit bud vil være, at du får friplads

Altså den er 95,78 kvm og husleje på 5255 men varmen kommer oven i? Den er 1121 fra tidligere lejer.

Anmeld

24. august 2012

LMX

Anonym skriver:

Altså den er 95,78 kvm og husleje på 5255 men varmen kommer oven i? Den er 1121 fra tidligere lejer.

Nu har jeg regnet lidt på det for dig

Men husk at det er vejledende da jeg ikke ved hvor i landet du bor.

boligsikring ville du kunne få ca 3200/mdr når dit barn er født. Det er regnet ud på at du har adressen på 2 af dine børn. Din boligudgift og størrelsen af din bolig samt din indtægt på årsbasis.
Før barnet er født vil du få ca. 2300/mdr.

Mht friplads vil du få 100% økonomisk friplads til dine børn. Når man søger friplads på pladsanvisningen gælder beregningsgrundlaget din årlige indtægt som er ca 164.000 (forsørger på kontanthjælp)
Hvis man tjener mere end 156300 om året kan man kun få delvis friplads MEN da du er eneforsørger har du et fradrag på 54700 som først skal trækkes fra din årsløn. Derfor vil du kunne få 100% friplads.

Børnepenge er pt ca. 0-2årige: 4266/kvartal pr barn
                              3-6årige: 3375/kvartal pr barn
                              7-14årige: 2658/kvartal pr barn

Herudover vil du få Ordinært tilskud: 1276pr barn/kvartal (dvs 2552)

Ekstra tilskud: 1300 ialt/kvartal

Og så ved jeg ikke om der kommer fædrebidrag ind i billedet når nu I deler børnene ligeligt 7/7? Det er noget I skal tage stilling til. Alternativt kunne man sige at du betaler til det barn som bor hos ham og han betaler til de 2 som bor hos dig. Men det mest retfærdige ville nok være at I bare ser bort fra fædrebidrag når nu I har børnene ligemeget begge 2...

Håber du blev klogere?

Anmeld

24. august 2012

LMX

Og din eks kan jo søge de samme ting til det barn som bor hos ham

Anmeld

24. august 2012

LMX

Boligsikring bliver kun regnet ud fra den egentlige husleje. IKKE forbrug som vand, varme og el..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.