Louisesam skriver:
Hej med jer.
Jeg har passet min søn Mikas hjemme indtil 1/8 - næsten 2 år, hvor han så startede i vuggestue. Det er en integreret institution, og et ret stort sted. Det gik godt i starten, hvor jeg samtidig startede nyt studie, men nu er det ikke godt. Han reagerer nok på det nu. Han er bund ulykkelig derovre, og pædagogen mener, at det ville være bedst med en "ny" indkøring! Men vi kan i forvejen ikke få det til at hænge sammen med skole og arbejde (min kæreste har voldsomt travlt i øjeblikket og jeg er lige startet ny uddannelse). Det er SÅ frustrerende og jeg aner simpelthen ikke, hvad vi skal gøre. Kan slet ikke se, hvordan det her skal kunne lade sig gøre!! 
Nu har jeg så fået tilbudt en dagplejeplads meget tæt på, hvor vi bor (lækkert), da jeg fornemmer, at det er meget voldsomt for ham, at være i så store og vilde omgivelser, når han er vant til at være hjemme i rolige og trygge omgivelser med mor og far! Tror måske det ville være bedre med en blid overgang via dagplejen.... Vi ser det i hvert fald lige an, møder dagplejemoren osv.
Det skal lige tilføjes, at det er meget normalt at så store børn, der starter i vuggestue, får en langt sværere start end mindre børn, da de er langt mere bevidste osv.
Hvad siger du?? Ville du også mene, at det var bedst for ham med dagpleje i stedet for vuggestue?? Ville du beholde ham i vuggestuen og håbe på, at det bare er en lille "fase" der skal overståes, og at han nok vænner sig til det?? Eller hvad tænker du om det i det hele taget?? HJÆLP!!! 
Umiddelbart ville jeg lade ham blive
Selvfølgelig er det hårdt at se sit lille pus være ked, men tror faktisk ligeså meget det er en reaktion på den nye hverdag, hvor han er meget lidt sammen med mor og far, i forhold til hvad han har været vant til
(ud fra det jeg kan læse)
Det ser man jo også med børn der har gået i institution i lang tid, hvor der så sker omvæltninger i hjemmet, såsom f.eks. nyt job osv. hvor tiden med forældrene også bliver mindsket...
Så umiddelbart ville jeg tro at det samme ville opstå efter et par uger hos dp....
Og som en anden også nævner, så i og med det er en integreret institution så vil det fylde meget mindre når han så skal op i bh, da han er mere vant til omgivelserne og dermed "kun" skal flytte stue/hus (afhængig af opbygning)
hvis i vælger dp nu skyder i vel i mine øjne bare problemet i knap 2års tid
Håber i finder det rette valg for jeres familie
Qnuz