Hjælp - vuggestue/dagpleje!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

654 visninger
10 svar
0 synes godt om
24. august 2012

Louisesam

Hej med jer.

Jeg har passet min søn Mikas hjemme indtil 1/8 - næsten 2 år, hvor han så startede i vuggestue. Det er en integreret institution, og et ret stort sted. Det gik godt i starten, hvor jeg samtidig startede nyt studie, men nu er det ikke godt. Han reagerer nok på det nu. Han er bund ulykkelig derovre, og pædagogen mener, at det ville være bedst med en "ny" indkøring! Men vi kan i forvejen ikke få det til at hænge sammen med skole og arbejde (min kæreste har voldsomt travlt i øjeblikket og jeg er lige startet ny uddannelse). Det er SÅ frustrerende og jeg aner simpelthen ikke, hvad vi skal gøre. Kan slet ikke se, hvordan det her skal kunne lade sig gøre!!
Nu har jeg så fået tilbudt en dagplejeplads meget tæt på, hvor vi bor (lækkert), da jeg fornemmer, at det er meget voldsomt for ham, at være i så store og vilde omgivelser, når han er vant til at være hjemme i rolige og trygge omgivelser med mor og far! Tror måske det ville være bedre med en blid overgang via dagplejen.... Vi ser det i hvert fald lige an, møder dagplejemoren osv.
Det skal lige tilføjes, at det er meget normalt at så store børn, der starter i vuggestue, får en langt sværere start end mindre børn, da de er langt mere bevidste osv.

Hvad siger du?? Ville du også mene, at det var bedst for ham med dagpleje i stedet for vuggestue?? Ville du beholde ham i vuggestuen og håbe på, at det bare er en lille "fase" der skal overståes, og at han nok vænner sig til det?? Eller hvad tænker du om det i det hele taget?? HJÆLP!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2012

th

jeg ville helt klart tage mit barn ud og starte i dagplejen, hvis det stadig passer ind i jeres tid.

Anmeld

24. august 2012

th

Louisesam skriver:

Hej med jer.

Jeg har passet min søn Mikas hjemme indtil 1/8 - næsten 2 år, hvor han så startede i vuggestue. Det er en integreret institution, og et ret stort sted. Det gik godt i starten, hvor jeg samtidig startede nyt studie, men nu er det ikke godt. Han reagerer nok på det nu. Han er bund ulykkelig derovre, og pædagogen mener, at det ville være bedst med en "ny" indkøring! Men vi kan i forvejen ikke få det til at hænge sammen med skole og arbejde (min kæreste har voldsomt travlt i øjeblikket og jeg er lige startet ny uddannelse). Det er SÅ frustrerende og jeg aner simpelthen ikke, hvad vi skal gøre. Kan slet ikke se, hvordan det her skal kunne lade sig gøre!!
Nu har jeg så fået tilbudt en dagplejeplads meget tæt på, hvor vi bor (lækkert), da jeg fornemmer, at det er meget voldsomt for ham, at være i så store og vilde omgivelser, når han er vant til at være hjemme i rolige og trygge omgivelser med mor og far! Tror måske det ville være bedre med en blid overgang via dagplejen.... Vi ser det i hvert fald lige an, møder dagplejemoren osv.
Det skal lige tilføjes, at det er meget normalt at så store børn, der starter i vuggestue, får en langt sværere start end mindre børn, da de er langt mere bevidste osv.

Hvad siger du?? Ville du også mene, at det var bedst for ham med dagpleje i stedet for vuggestue?? Ville du beholde ham i vuggestuen og håbe på, at det bare er en lille "fase" der skal overståes, og at han nok vænner sig til det?? Eller hvad tænker du om det i det hele taget?? HJÆLP!!!

se svar

Anmeld

24. august 2012

Lone Jakobsen

jeg tror også jeg ville vælge dagplejen. håber det lykkedes jer at gøre jeres lille dreng tryg og glad igen

Anmeld

24. august 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg ville lade jeres dreng blive i vs, da det er en intregerert institution og så er overgangen nemmere til bh, da han både vil kende huset og personalet i institutionen. Han skal formentlig i bh indenfor det næste år og så ville det blive to store skift i stedet for et.

Anmeld

24. august 2012

Underskøn

Jeg har selv en datter som gik hjemme til hun var omkring to, og herefter kom i dp.. Det gik ok i 3 ugers tid, så blev hun som din søn er nu.. Så om det bare er sådan de reagere når de har været hjemme så længe er jo så lige spørgsmålet..

Her tog jeg hende ud (var alligevel på barsel) og hun er så for 1 måned siden startet i børnehave med nogen og 60 børn og hun ELSKER det! Hun begyndte nok at indse at SÅ sjovt var det heller ikk derhjemme, med baby der skal sove meget, i huset

Anmeld

24. august 2012

Den lykkelige

Jeg ville tage ud og i dagpleje!!
Held og lykke med det!

Anmeld

24. august 2012

JulieAlex89

MoarHvidovre skriver:

Jeg ville lade jeres dreng blive i vs, da det er en intregerert institution og så er overgangen nemmere til bh, da han både vil kende huset og personalet i institutionen. Han skal formentlig i bh indenfor det næste år og så ville det blive to store skift i stedet for et.

Anmeld

24. august 2012

TeamRocket

Om i laver en ny indkøring i vs eller i dp kommer vel ud på et? Jeg ville ikke ta ham ud for så får han en sværere overgang til børnehaven vel?

Anmeld

24. august 2012

EnGodMor

Louisesam skriver:

Hej med jer.

jeg ville sige mit arbejde op, og blive hjemme

men ved godt det ikke er alle der økonomisk kan det

måske i lige skal se tiden lidt an, for som du siger, det kan jo godt være en reaktion på det nu, som kommer

men ellers ville jeg starte helt forfra og vælge dagplejen, hvor der er meget mere tryghed for børnene og rolige omgivelser

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.