noget gik galt..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.314 visninger
16 svar
0 synes godt om
23. august 2012

Eliza

Ja jeg er jo også hoppet med i kampen om at lære at hækle..

Først lige en kæmpe tak til Nettemor som altid er så dejlig til at hjælpe og svare, både når det er i tråde men os når jeg "jagter" hende i privat besket 

Jeg har øvet mig lidt sammen med en flink dame fra youtube, der har bare været kemi lige  fra starten  

Jeg var efterhånden blevet så selvsikker, at jeg turde kaste mig ud i en opskrift. ( med lidt support fra Nettemor igen  )

Jeg fandt en find barnevognsrands opskrift herinde fra, med de skønneste små ugler..

men allerede hurtigt kunne jeg se at NOGET gik galt!! jeg er ikke helt noget frem til det endnu men tror måske hæklekæp eller garn var forkert størrelse 

Jeg kan sige så meget, at hvis jeg laver 4-5 stykker mere af disse, kan Malthe desværre nok ikke komme med når barnevogn og kæde skal ud og trille 

lidt billeder af udviklingen 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2012

ano14316

Hehw.. dejlige billedet..

Men ja, det er helt sikkert for stor hækledål og for tykt garn..

Jeg vil tro at du skal bruge en str. 3 i nål, og så bomuldsgarn der passer til, hvilket alm. bomuld, fra supermarked, somregel gør, men det står også på nøglet.

Anmeld

23. august 2012

Klematis

fantastiske billeder og endnu bedre beskrivelser. Jeg griner endnu.
Det er bare så pisse sejt af dig at du kaster dig ud i det.
Jeg er selv en ok hækler synes jeg, men jeg kan umuligt regne ud, hvad her er gået galt.

Anmeld

23. august 2012

Eliza

ano14316 skriver:

Hehw.. dejlige billedet..

Men ja, det er helt sikkert for stor hækledål og for tykt garn..

Jeg vil tro at du skal bruge en str. 3 i nål, og så bomuldsgarn der passer til, hvilket alm. bomuld, fra supermarked, somregel gør, men det står også på nøglet.

ja det er først lige gået op for mig at der er forskeld på hæklenår-garn og at det faktisk har en betydning for det færdige resultat..  Ja det er jo lidt nyt det her.. 

Har jun lavet et par mærkelige runde dubbiditter og EN sutsko.. igen fordi noget gik galt, og jeg blev så begejstret at jeg kom til at improvisere, desværre kan jeg ikke huske hvad jeg gjorde så kan ikke lave en makker  

Anmeld

23. august 2012

Klematis

-oghvad så... Så må drengen komme med ud at trille en anden gang...
Jeg forstår ikke helt hvordan huen er kommet med?

Anmeld

23. august 2012

ano14316

Eliza skriver:

ja det er først lige gået op for mig at der er forskeld på hæklenår-garn og at det faktisk har en betydning for det færdige resultat..  Ja det er jo lidt nyt det her.. 

Har jun lavet et par mærkelige runde dubbiditter og EN sutsko.. igen fordi noget gik galt, og jeg blev så begejstret at jeg kom til at improvisere, desværre kan jeg ikke huske hvad jeg gjorde så kan ikke lave en makker  

Der gik også lang tid for mig, før jeg fattede det.. hehe..

Så det skal du i hvertfald ikke flove dig over.. super fedt at du hækler løs..

Anmeld

23. august 2012

Nettemor

Haha

Jeg elsker bare din måde at skrive på.. (du har endnu ikke fået overtalt youtube damen til at lave det samme som dig?? )

Jeg kan godt se at du nok ikke skal have 4 ugler i barnevognen hvis du gerne vil have din lækre søn med også..  Men det var lige før du kunne lave en ugle hue

Det ser ud til at det både er nålen og garnet du har valgt liiiige stort nok... Som Numsesparker også siger så prøv med en nål der hedder enten 2,5 eller 3. Og så bomuldsgarn. Det der hedder 8/4 fx. Det er med en løbelængde på ca 150-170 meter pr 50 gram Hvad er løbelængden på det du har brugt?

Den er ellers super sød din ugle . Men det må nok hellere blive en sove/ hygge bamse end en barnevognskæde

Anmeld

23. august 2012

Nettemor

Klematis skriver:

'Huen' er for at illustrere størrelsen på uglen

Anmeld

23. august 2012

Eliza

Klematis skriver:

hvis du menere fordi Mallen har den på?? 

Det er for at vise størrelsen undervejs, for jeg smsede med min mor..

sådan for at vise størrelse.. det kan godt være lidt defust når det bare ligger på ordet.. "huen" er sådanset bare uglen  

Anmeld

23. august 2012

Klematis

Nettemor skriver:

'Huen' er for at illustrere størrelsen på uglen

Klasse, det er virkeligt sjovt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.