Gravid næsten lige efter fødsel.. Hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2012

Anonym trådstarter

Solstrålebørn skriver:

Første ægløsning ligger som regel næsten lige efter man har født, man mærker det ikke, da man i forvejen er øm og har lidt smerter... Det sagde min jordemoder til mig... Derfor råder de til at man bruger beskyttelse lige efter, hvis man skal sexe, for der er det meget nemt at blive gravid... 

Det er nemlig også sådan nogenlunde det at jeg er blevet informeret..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Anonym skriver:

Vi har længe snakket om vi gerne vil have to, så de har hinanden. Vi er også begge enige om at de skal være tæt på hinanden (under to år imellem), og da jeg skal læse efter barsel tænkte vi at det faktisk var smart at få dem med et år imellem, for så ville jeg ikke skulle have barsel midt i en uddannelse.
Vi er begge enebørn, så vi begge lægger stor vægt på at få to der kan få gavn af hinanden
Vi ved det bliver KNALD hårdt med to små, men vi er begge indstillet på det arbejde

Og jeps jeg ved godt man kan blive gravid inden første mens

De vil også få rigtig meget glæde af hinanden. Det kan vi se på vores, hvor der er 17 mdr. imellem.

Og ja, det bliver rigtig hårdt, men man kommer igennem det.

Anmeld

23. august 2012

Krussedulle

Anonym skriver:

Jeg ønsker lige at være anonym da ingen ved vi prøver igen...
Vi fik barn for tre mdr siden ca, og vi prøver så igen at je skal blive gravid.
Mit spørgsmål er så: hvornår ved man hvornår man skal teste når man endnu ikke har haft mens efter fødslen?
Nogle der har nogle kloge ord at sige om det?

På forhåbd tusind tak for hjælpen

Så tidligt som 2-4 uger efter fødslen kan din første ægløsning ligge!

Hcg niveauet falder i løbet af graviditeten, og efter 20 uge vil man (næsten) aldrig kunne lave en positiv test. fordi der er andre hormoner der stiger og "tager over"

Jeg fik min mens efter 8 uger.. Startede på p-piller og fik en falsk cyklus igang, smed pillerne igen da vores dreng var 3 mdr og en måned senere testede jeg positivt

Men hvis kroppen ikke er klar, så udstøder den jo bare ægget.

Anmeld

23. august 2012

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

De vil også få rigtig meget glæde af hinanden. Det kan vi se på vores, hvor der er 17 mdr. imellem.

Og ja, det bliver rigtig hårdt, men man kommer igennem det.

Min kæreste har også to kammerater hvor der er et år imellem, og de har det jo SÅ fedt sammen..
De har samme ennekreds og går i byen sammen osv.. Det er simpelthen så skønt at se hvor gode venner de er..

Vi håber det samme kan ske ved os

Tusind tak for dit svar forresten

Anmeld

23. august 2012

Anonym trådstarter

Krussedulle skriver:

Så tidligt som 2-4 uger efter fødslen kan din første ægløsning ligge!

Hcg niveauet falder i løbet af graviditeten, og efter 20 uge vil man (næsten) aldrig kunne lave en positiv test. fordi der er andre hormoner der stiger og "tager over"

Jeg fik min mens efter 8 uger.. Startede på p-piller og fik en falsk cyklus igang, smed pillerne igen da vores dreng var 3 mdr og en måned senere testede jeg positivt

Men hvis kroppen ikke er klar, så udstøder den jo bare ægget.

Ja det er jo det
Jeg har haft mens "smerter@" i over en uge nu, så den må sku godt ta og dukke op så vi kan få styr på når jeg bliver gravid BASTA

Anmeld

23. august 2012

Muffinmus

Der er vel ikke andet for end at du f.eks køber nogle billige teste og tester f.eks hvert 14 dag.

Når din cyklus ikke er i gang ved du jo intet om hverken æl eler mens og kan derfor intet regne ud:-)

De andre gange fik jeg mens ret hurtigt, dvs også æl ret hurtigt. Fik mens efter 8 uger med min søn, 6 uger med min datter og nu her 3 gang er der snart gået 4 mdr uden skyggen af mens...og dermed heller ingen æl. Ikke at jeg skal bruge den til noget, men skal jo i gang med mine minipiller og det kan jeg først på 1 mens dag...som lader vente længe på sig den her gang.

Anmeld

23. august 2012

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

Der er vel ikke andet for end at du f.eks køber nogle billige teste og tester f.eks hvert 14 dag.

Når din cyklus ikke er i gang ved du jo intet om hverken æl eler mens og kan derfor intet regne ud:-)

De andre gange fik jeg mens ret hurtigt, dvs også æl ret hurtigt. Fik mens efter 8 uger med min søn, 6 uger med min datter og nu her 3 gang er der snart gået 4 mdr uden skyggen af mens...og dermed heller ingen æl. Ikke at jeg skal bruge den til noget, men skal jo i gang med mine minipiller og det kan jeg først på 1 mens dag...som lader vente længe på sig den her gang.

Jeg tænker også jeg må ha købt nogle så jeg kan teste jævnligt indtil mens måske kommer..
Tusind tak for dit svar

Anmeld

23. august 2012

Kb

Der er vel ikke så meget andet for dig at gøre, end at tage en test med jævne mellemrum. Men hvorfor dog ikke bare vente til du i det mindste har fået første menstruation - så kan din krop også lige få lov til at komme sig over første graviditet
Der er præcis to år mellem mine unger og de har meget glæde af hinanden. Du skriver at du ved hvor hårdt det blir med to små børn, men tro mig det ved man ikke før man står i det... Mit råd, selvom du ikke ber om det, vent lidt - nyd det barn I har lidt endnu. Et spædbarn på 3 mdr er sover jo 80% af tiden, bare vent til han/hun blir, lad os sige 8 mdr, så stiger arbejdsbyrden altså markant... Se om I har lige så travlt til den tid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.