Gravid næsten lige efter fødsel.. Hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.258 visninger
17 svar
0 synes godt om
23. august 2012

Anonym trådstarter

Jeg ønsker lige at være anonym da ingen ved vi prøver igen...
Vi fik barn for tre mdr siden ca, og vi prøver så igen at je skal blive gravid.
Mit spørgsmål er så: hvornår ved man hvornår man skal teste når man endnu ikke har haft mens efter fødslen?
Nogle der har nogle kloge ord at sige om det?

På forhåbd tusind tak for hjælpen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2012

Benjamins'mor

Jeg tror du skal ind i en cyklus for at vide det.

Anmeld

23. august 2012

nielsen80

Har du prøvet at tage en test? For vil sige, hvis du tager en test nu, og den er negativ, så ved du jo, at en evt. positiv test senere er skabt at en ny bebs, og ikke " gammel HCG"

Hvis du tester svagt postivt nu, og du henover ugen ser en stigning( altså teststregen bliver kraftigere), så er der jo oså en indikation på, at der er noget nyt i gærde.

Vil dog sige at ovenstående ikke kan erstatte en blodprøve ved lægen, da hjemmetest jo langt fra er det mest nøjagtige. Så hvis du har mistanke om graviditet så tæt på fødsel, ville jeg klart ringe til lægen, og bede om at få taget en blodprøve.

Anmeld

23. august 2012

Anonym trådstarter

nielsen80 skriver:

Har du prøvet at tage en test? For vil sige, hvis du tager en test nu, og den er negativ, så ved du jo, at en evt. positiv test senere er skabt at en ny bebs, og ikke " gammel HCG"

Hvis du tester svagt postivt nu, og du henover ugen ser en stigning( altså teststregen bliver kraftigere), så er der jo oså en indikation på, at der er noget nyt i gærde.

Vil dog sige at ovenstående ikke kan erstatte en blodprøve ved lægen, da hjemmetest jo langt fra er det mest nøjagtige. Så hvis du har mistanke om graviditet så tæt på fødsel, ville jeg klart ringe til lægen, og bede om at få taget en blodprøve.

Jeg har ikke mistanke om en endnu, det ville være alt for vildt hvis det er sket allerede..
Kom bare til at tænke på det, for man aner jo faktisk ikke hvornår man har ægløsning, så i realiteten kunne man jo være blevet gravid allerede ed første sex.. men det tvivler jeg dog på..
Men tror je vil ta en test så jeg er sikker på den er negativ, så jeg kan teste positiv når der sker noget
Ved du hvornår hcg er ude af kroppen efter en fødsel?
Tusind tak for dit svar

Anmeld

23. august 2012

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Jeg tror du skal ind i en cyklus for at vide det.

Tak for dit svar..
Havde jeg været i en cyklus havde det heller ikke været et problem, men i realiteten kunne jeg jo gå og være gravid uden at ane en disse hehe...

Anmeld

23. august 2012

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Tak for dit svar..
Havde jeg været i en cyklus havde det heller ikke været et problem, men i realiteten kunne jeg jo gå og være gravid uden at ane en disse hehe...

Jeg tror ikke du kan få ægløsning/blive gravid uden at have haft din mens først. Altså det vil sige du kan ikke få ægløsning før første mens efter fødsel. Det sagde lægen nemlig til 8 ugers undersøgelse til mig.

Anmeld

23. august 2012

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Jeg tror ikke du kan få ægløsning/blive gravid uden at have haft din mens først. Altså det vil sige du kan ikke få ægløsning før første mens efter fødsel. Det sagde lægen nemlig til 8 ugers undersøgelse til mig.

Hmm der er din læge forkert på den..
Man kan nemlig blive gravid før mens..
Mens kommer jo for at rense efter ægløsning. Og man har ægløsning før mens.
Derfor er der også en del der bliver "uønsket" gravide fordi de fejlagtigt tror man ikke kan blive gravid. Men det kan man.

Anmeld

23. august 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Man kan godt blive gravid selvom man ikke har haft sin mens. Af gode grunde ved man ikke, hvornår ens ægløsning er efter, at man har født. Der kan gå 1 mdr., men der kan også gå 6 mdr. og måske endnu længere.

Er der en grund til, at I helt bevidst vælger, at få dem tæt på hinanden? Vi har 17 mdr. imellem vores dreng og pige og kunne ikke forestille mig, at der havde været mindre.

Anmeld

23. august 2012

Solstrålebørn

Første ægløsning ligger som regel næsten lige efter man har født, man mærker det ikke, da man i forvejen er øm og har lidt smerter... Det sagde min jordemoder til mig... Derfor råder de til at man bruger beskyttelse lige efter, hvis man skal sexe, for der er det meget nemt at blive gravid... 

Anmeld

23. august 2012

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Man kan godt blive gravid selvom man ikke har haft sin mens. Af gode grunde ved man ikke, hvornår ens ægløsning er efter, at man har født. Der kan gå 1 mdr., men der kan også gå 6 mdr. og måske endnu længere.

Er der en grund til, at I helt bevidst vælger, at få dem tæt på hinanden? Vi har 17 mdr. imellem vores dreng og pige og kunne ikke forestille mig, at der havde været mindre.

Vi har længe snakket om vi gerne vil have to, så de har hinanden. Vi er også begge enige om at de skal være tæt på hinanden (under to år imellem), og da jeg skal læse efter barsel tænkte vi at det faktisk var smart at få dem med et år imellem, for så ville jeg ikke skulle have barsel midt i en uddannelse.
Vi er begge enebørn, så vi begge lægger stor vægt på at få to der kan få gavn af hinanden
Vi ved det bliver KNALD hårdt med to små, men vi er begge indstillet på det arbejde

Og jeps jeg ved godt man kan blive gravid inden første mens

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.