Hæklerier - bordpynt, Alfred osv osv osv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.463 visninger
24 svar
0 synes godt om
22. august 2012

Giraffen

SÅ fik jeg taget mig sammen til at få billederne ind på computeren

Mit første hækleprojekt var bordpynt til barnedåben - jeg har lavet blomster, rangler og sutter (egen opskrift) - der er et par billeder af dem for sig selv og på bordene

Så gik jeg igang med suttesnor og savlesmæk - snoren var liiige lidt lang og jeg vil gerne finde en bedre metode til at sætte bogstaverne på så det ikke ser "rodet" ud på bagsiden

Så lavede jeg en lille cupcake til en pige, der hedder Sophia (hvor bogstaverne er rundt på kagen)

og så lavede jeg Alfred - opkaldt efter en, min kæreste kendte, der var (hans ord) "retarderet" -> så ved man ligsom hvad dommen var Opskrift

Derefter lavede jeg det der etui, som er så flot ( opskrift)

Nedenfor er billeder af det hele

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2012

Nettemor

Hvor er du sej!!! Du har rigtig haft travlt op til barnedåben!

Albert er da mega sød!

Kunne du evt overtales til en DIY på sutterne?

Anmeld

22. august 2012

Giraffen

Nettemor skriver:

Hvor er du sej!!! Du har rigtig haft travlt op til barnedåben!

Albert er da mega sød!

Kunne du evt overtales til en DIY på sutterne?

er også selv ret tosset med ALfred selvom han har list skønhedsfejl

mht sutterne har jeg ikke en decideret DIY men jeg gjorde ca sådan:

hank:

15 lm - vend med 1 lm -> fm tilbage

saml enderne til en ring ved at lave fm rundt om de huller der nu lige er i begge ender  

fortsæt i samme farve rundt om ringen - efter en omg så sættes den hvide snor til så der nu er to farver.

Derefter hæklede jeg videre rundt om pladen og lavede 2fm i hver fm eller hver 2. fm så jeg synes pladen blev lige og ikke bukkede eller krøllede.... - efter pladen er færdig hæfter jeg den farvede snor

Derefter fortsætter jeg på sutte-tutten ved at lave fm i selve pladen. de første par omg udvider jeg med 1 fm pr omg. Derefter samler jeg 2fm i en fm indtil der ikke er flere masker

Hver sut er lidt individuel og jeg prøvede mange forskellige metoder, men ovenstående synes jeg fungerede bedst

Anmeld

22. august 2012

Nettemor

Giraffen skriver:

er også selv ret tosset med ALfred selvom han har list skønhedsfejl

mht sutterne har jeg ikke en decideret DIY men jeg gjorde ca sådan:

hank:

15 lm - vend med 1 lm -> fm tilbage

saml enderne til en ring ved at lave fm rundt om de huller der nu lige er i begge ender  

fortsæt i samme farve rundt om ringen - efter en omg så sættes den hvide snor til så der nu er to farver.

Derefter hæklede jeg videre rundt om pladen og lavede 2fm i hver fm eller hver 2. fm så jeg synes pladen blev lige og ikke bukkede eller krøllede.... - efter pladen er færdig hæfter jeg den farvede snor

Derefter fortsætter jeg på sutte-tutten ved at lave fm i selve pladen. de første par omg udvider jeg med 1 fm pr omg. Derefter samler jeg 2fm i en fm indtil der ikke er flere masker

Hver sut er lidt individuel og jeg prøvede mange forskellige metoder, men ovenstående synes jeg fungerede bedst

Det med de 2 farver tror jeg ikke jeg forstod?

Har du en pap plade i eller?

Anmeld

22. august 2012

ano14316

Hold da helt op hvor er du god..

Anmeld

22. august 2012

Giraffen

Nettemor skriver:

Det med de 2 farver tror jeg ikke jeg forstod?

Har du en pap plade i eller?

nej ingen pap-plade - jeg deler sutten op i hank (farve#1) + plade (farve#1) + tut(farve#2)

de to farver er henholdsvis suttetutten og resten af sutten. jeg starter med at lave hanken med lm+fm.

de to ender hækler jeg rundt i så der bliver dannet en lille ring. Og denne ring er starten på det jeg kalder pladen (altså det der hverken er hank eller tut) - først laver jeg en enkelt omg med fm og så er det jeg laver en omg fm med den hvide tråd så jeg har gang i to tråde. bagefter laver jeg pladen færdig med en masse omg fm hvor jeg udvider hele tiden. når den er hæftet så laver jeg tutten

hvis du gerne vil have en 'rigtig' DIY ka jeg prøve at lave en sut i weekenden med billeder

Anmeld

22. august 2012

JulieE

Hvor er det bare fint!!! Alfred er total kær!!!

Anmeld

22. august 2012

MomInTheMaking

Giraffen skriver:

SÅ fik jeg taget mig sammen til at få billederne ind på computeren

Mit første hækleprojekt var bordpynt til barnedåben - jeg har lavet blomster, rangler og sutter (egen opskrift) - der er et par billeder af dem for sig selv og på bordene

Så gik jeg igang med suttesnor og savlesmæk - snoren var liiige lidt lang og jeg vil gerne finde en bedre metode til at sætte bogstaverne på så det ikke ser "rodet" ud på bagsiden

Så lavede jeg en lille cupcake til en pige, der hedder Sophia (hvor bogstaverne er rundt på kagen)

og så lavede jeg Alfred - opkaldt efter en, min kæreste kendte, der var (hans ord) "retarderet" -> så ved man ligsom hvad dommen var Opskrift

Derefter lavede jeg det der etui, som er så flot ( opskrift)

Nedenfor er billeder af det hele

Det er bare super flot og du har da været hurtig til at lære det.^^

Anmeld

22. august 2012

Giraffen

Mom In The Making skriver:

Det er bare super flot og du har da været hurtig til at lære det.^^

Tusind tak

Jeg synes også teknikken kom ret hurtigt og så har jeg nok været ret ihærdig og stædig  

Anmeld

23. august 2012

Nettemor

Giraffen skriver:

nej ingen pap-plade - jeg deler sutten op i hank (farve#1) + plade (farve#1) + tut(farve#2)

de to farver er henholdsvis suttetutten og resten af sutten. jeg starter med at lave hanken med lm+fm.

de to ender hækler jeg rundt i så der bliver dannet en lille ring. Og denne ring er starten på det jeg kalder pladen (altså det der hverken er hank eller tut) - først laver jeg en enkelt omg med fm og så er det jeg laver en omg fm med den hvide tråd så jeg har gang i to tråde. bagefter laver jeg pladen færdig med en masse omg fm hvor jeg udvider hele tiden. når den er hæftet så laver jeg tutten

hvis du gerne vil have en 'rigtig' DIY ka jeg prøve at lave en sut i weekenden med billeder

Nej det behøver du ikke (endnu i hvert fald) Jeg prøver lige ad og så skriver jeg til dig hvis jeg ikke kan få det til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.