Vil ikke ned på flad fod og "stå"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2012

twinny

morethanperfect skriver:

Ved du hvornår de burde gå på flad fod ?
Oscar er 22 mdr. og går stadig på tær  

Altså drengenes kiropraktor sagde at drengenes griberefleks nok var væk omkring et år. Og når den var væk ville de stå på flad fod.

De er 11 mdr og de står på flad fod nu.

Måske er det blevet en dårlig vane?  Men jeg ved det ikke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2012

morethanperfect

twinny skriver:

Altså drengenes kiropraktor sagde at drengenes griberefleks nok var væk omkring et år. Og når den var væk ville de stå på flad fod.

Hmm ..

Jeg gik vidst også selv på tær som lille , men ved ikke hvor længe ..

Syns bare han er ved at bli gammel nu , og han løber også på sine tær .. Hmm ..  Altså han kan godt gå på flad fod , men går helst på tær ..

Anmeld

22. august 2012

Fenja09

Hejsa!

Min datter på. Knap 9 måneder "står" stadig på tær når vi holderhende og når vi prøver at "gå" med hende. Min mor siger så i dag at det ikke er normalt. Ork, så skal jeg til at bekymre mig om det....

Det skal siges at hun ikke kan kravle forlæns endnu, kun bagud. 

Er der nogen der fortælle om det evt er noget det skal tjekkes eller om jeg skal hjælpe hende på en måde? 

Hilsen Sabine

Vores datter bliver 1 år her d. 1 sep og vi har jævnligt været ved ergoterapeut, da hun er hjertebarn og skulle vide om hun nu er med mortorisk. Hun går også på tæerne engang imellem og vi fik af vide at vi skulle tage fat om hofterne på hende og med bløde "stød" sætte hendes fødder mod jorden - det skal gøres 3 gange.

Tror dog at din datter er for lille endnu, da hun ikke kravler - går ikke ud fra at hun selv rejser sig og går langs sofaer osv eller med gåvogn? Når hun begynder på det og stadig går på tæer så kan i gøre som jeg har beskrevet ovenfor

Ps. det er helt normalt - masser af små børn går på tæer.

/Fenja

Anmeld

22. august 2012

Mother-love

Du skal ikke bekymre dig. Isabella ville aldrig støtte på hendes fødder som børn normalt gør. Hun var først 10 mdr da hun begyndte at støtte på hendes fødder fordi vi købte en gåstol. Så jeg tænker at det måske kunne være noget at prøve. Det hjalp isabella rigtig meget. Hun kunne nemlig støtte på hendes ben efter allerede 2 dage. Og så gik det kun fremad.

Anmeld

23. august 2012

twinny

morethanperfect skriver:

Hmm ..

Jeg gik vidst også selv på tær som lille , men ved ikke hvor længe ..

Syns bare han er ved at bli gammel nu , og han løber også på sine tær .. Hmm ..  Altså han kan godt gå på flad fod , men går helst på tær ..

Bum bum. Ja, jeg ved det ikke. Måske prøv at ring til en der ved noget om det. måske en kiropraktor.

Anmeld

23. august 2012

L&V

twinny skriver:

Gribe refleksen ska helst være væk når de er 12 måneder og den SKAL være helt væk ved 1½år og hvis den ikke er så ska der kigges på det

De er så seje dine drenge

Anmeld

23. august 2012

SabineBH

Fenja09 skriver:

Vores datter bliver 1 år her d. 1 sep og vi har jævnligt været ved ergoterapeut, da hun er hjertebarn og skulle vide om hun nu er med mortorisk. Hun går også på tæerne engang imellem og vi fik af vide at vi skulle tage fat om hofterne på hende og med bløde "stød" sætte hendes fødder mod jorden - det skal gøres 3 gange.

Tror dog at din datter er for lille endnu, da hun ikke kravler - går ikke ud fra at hun selv rejser sig og går langs sofaer osv eller med gåvogn? Når hun begynder på det og stadig går på tæer så kan i gøre som jeg har beskrevet ovenfor

Ps. det er helt normalt - masser af små børn går på tæer.

/Fenja

Tak for svar. 

Nej hun rejser sig heller ikke endnu. 

Jeg må nok bare vente og se tiden an. 

Anmeld

23. august 2012

SabineBH

michelledam skriver:

Du skal ikke bekymre dig. Isabella ville aldrig støtte på hendes fødder som børn normalt gør. Hun var først 10 mdr da hun begyndte at støtte på hendes fødder fordi vi købte en gåstol. Så jeg tænker at det måske kunne være noget at prøve. Det hjalp isabella rigtig meget. Hun kunne nemlig støtte på hendes ben efter allerede 2 dage. Og så gik det kun fremad.

Jeg har tænkt på gåstol og synes også de er smarte...

Men jeg synes bare jeg har hørt så mange snakke om at de sænker dem motorisk. Jeg aner ikke noget om det....?

Du har ikke mærket noget med din datter?

Anmeld

23. august 2012

Mother-love

SabineBH skriver:

Jeg har tænkt på gåstol og synes også de er smarte...

Men jeg synes bare jeg har hørt så mange snakke om at de sænker dem motorisk. Jeg aner ikke noget om det....?

Du har ikke mærket noget med din datter?

Overhovedet ikke. Tvært imod så er det virkelig gået stærkt derefter.
Hun fik den da hun var 10 mdr. To dage efter racede hn rundt over det hele. Hun begyndte at kravle da hun var ca 11 mdr og da hun var ca 11,5 kunne hun gå med os i hænderne. Og da hun var 13 mdr gik hun selv. Og hun er 15 mdr nu. Og hun render rundt over det hele og har hun os i hænderne så prøver hun atløbe.
Der er rigtig mange der snakker negativt om gåstolene. Men jeg har kun positivt. Da hun begyndte at kunne få med støtte pakkede vi den væk. Det var ikke længe hun brugte den men det har virkelig sat gang i hende. For hun kunne som sagt ikke støtte på hendes fødder og hver gang sp var her sagde hun at hun ikke kunne forstå at hun ikke ville støtte på hendes ben.

Self skal dit barn ikke sidde deri i timer.
Isabella sad i den nogen gange om dagen i maks 30 min af gangen. Også selvom de siger 15 min.
Vi lagde i starten tæpper rundt i stolen når hun blev sat i for at hun var mere stabil. Men der gik ikke længe så var det ikke nødvendigt mere.

Anmeld

23. august 2012

twinny

Månsson skriver:

Gribe refleksen ska helst være væk når de er 12 måneder og den SKAL være helt væk ved 1½år og hvis den ikke er så ska der kigges på det

De er så seje dine drenge

Okay. Så var jeg tæt på.

Ihh mange tak, søde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.