Han lover og lover og holder aldrig en sk*d!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2012

Anonym

Babymamma skriver:

Jeg fik indtrykket af at han ikke længere er ludoman og at de har styr på det, men at han nu har en hobby med de iphones som hun ikke bryder sig om - selvom han tjener penge ind og ikke bare bruger dem.

Han vil altid være ludoman - ligesom en alkoholiker eller narkoman bare er tørlagt eller clean.

Jeg havde dog også indtryk af at Iphones var en anden hobby derfor mener jeg også stadig hun skal vælge sine kampe med omhu, og måske skabe plads til dem - forudsat at han så ikke spiller de penge op...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2012

gædde/gitte

Babymamma skriver:

Jeg fik indtrykket af at han ikke længere er ludoman og at de har styr på det, men at han nu har en hobby med de iphones som hun ikke bryder sig om - selvom han tjener penge ind og ikke bare bruger dem.

En ludoman er altid ludoman.. ligesom en alkoholiker altid er alkoholiker- men ædrug

Anmeld

22. august 2012

gædde/gitte

Anonym skriver:

Jeg er ikke TS men den anden anonyme har en kæreste der er ludoman

Du har 100% ret i at det er en afhængighed og en sygdom på lige fod med så meget andet! 
Det forsøger jeg ikke at neglisere i mit indlæg og nej kommer ikke ind på alle de andre tiltag der har været i vores hjem ift til hans afhængighed men kun den ene ting der har stoppet at pengene fosser ud af vores konto til spil.

Behandling er den helt rigtige vej til at gøre op med sin afhængighed om det er spil, alkohol eller narko så kan man sjældent kæmpe sig ud af det helt alene, da trangen og abstinenserne er alt for store.

www.ludomani.dk er et sted hvor man kan læse mere om det og søge behandling (hvis han altså er klar)

forvirrende

Anmeld

22. august 2012

TeamRocket

Så du har lavet en aftale om at han ikke må købe, fixe og sælge iphones og han har følt sig tvunget til at sige ja, og nu gør han det stadig. Hvorfor i alverden skal han også ligge sin hobby på hylden jeg spørg bare ? Min mand elsker også at købe og videre sælge ting og tjene lidt penge. Fred være med det. Det kan jeg da ikke blande mig i. Min hobby koster penge helt uden at jeg tjener dem ind igen og jeg ville da flippe skrådt hvis han forslog jeg lige lovede at holde mig fra det indtil han sagde god for det igen. Jesus! Er du hans mor eller hvad? Jeg kan da godt forstå han opføre sig som et barn når du sådan laver regler for ham.

Min mand og min bror er selv ludomaner og der er centre rundt om i landet der kan hjælpe både ham og pårørende - man kan også få en kontakt person der selv er ludoman som man kan ringe til så snart trangen melder sig og ofte kan kontaktpersonen snakke med om de ting vi der ikke er ludomaner ikke forstår. Men man får også at vide at spillet skal erstattes med noget andet de kan gå helhjertet op i og gøre med god samvittighed her har manden valgt at det skal være wow - og det er en super løsning- for det forgår jo herhjemme så jeg ved oven i købet hvor han er og kan gå og hygge om ham imens han har ikke selv valgt at være ludoman og det er faktisk rigtig svært så jeg synes du skal støtte din mand i sin hobby om han så starter til ridning, spiller computer(husk pengespil er no go!) eller fixer iphones

Anmeld

22. august 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nu vælger jeg også at benyttet mig af anonymitet da jeg gerne vil undgå at udstille min kæreste.

Han er også ludoman og har tidligere spillet ALT væk, alle de penge han kunne komme i nærheden af, tidl parforhold, lejlighed osv.

Han havde rimeligt styr på det da jeg mødte ham, og var noget af det aller første han fortalte mig om så der var ingen løgne eller fortielser der.
Han spillede nu og da med mit videne og uden problemer - han spillede ikke evt. gevinster op men kom hjem med dem.

Vi fik dog nogle problemer som han havde svært ved at takle og han faldt i sit game mønster en dag og gik ned for at spille uden at fortælle det og endte med at have brugt rigtigt mange penge på vores kort uden at fortælle mig det.
- Jeg nåede at opdage det via netbank inden han fik fortalt mig det og jeg tror jeg ringede til ham for at sige, at når vi kom hjem fra arbejde var vi nødt til at snakke...

Han havde det elendigt og forventede at møgfald (som tidl kærester havde givet ham selvom de aldrig hverken havde boet sammen eller haft fælles økonomi)
Møgfaldet kom ikke, men vi fik snakket om det, på en rigtig god måde og det faktum at det var penge vi ikke rigtigt havde der var røget til spil gjorde at han opgav sit dankort, klippede det og efterfølgende lukkede vi også for at han kunne hæve uden sit kort på vores konto i banken.

Han har ofte syntes det var rigtigt rigtigt træls at han ikke kan hæve penge og skal vente til jeg kan tage med til en hæveautomat eller lign men det er konsekvensen af at han desværre har et problem der ikke bare lige lader sig fikse.
Og han er helt med på at det er løsningen - og det går meget bedre!

TS, jeg kan ikke lade være med at undre mig over hvordan han får mulighed for at købe de Iphones hvis du styrer alt økonomisk hjemme hos jer?

Og så synes jeg faktisk I skal vælge jeres kampe, hvis det er noget han nyder at gøre og faktisk tjener på (og ikke spiller op!!) så er det måske et beløb I skal kalkulere med at skulle have ude at stå? Så han netop kan gøre det og ikke behøver lyve om det?

Her i huset bliver der aldrig løjet mere om noget (da det eneste der tidl er blevet fortiet er spil og det er lukket) - og jeg tror simpelthen ikke på som nogle nævner at det er en "mande ting"

Hvis nogle mænd lyver for deres kærester/koner så er det nok fordi de ikke orker den hysteriske reaktion de nogle gange mødes med i et forhold fordi vi kvinder ikke altid forstår at de har nogle andre behov end os!

Tak for dit svar, og selvfølgelig skal du være anonym!

Du forstår hvad det drejer sig om.

Han har lånt pengene af sin far, og sagt at det var til mad. (vi mangler ikke penge til mad!)

Han må gerne have det som hobby og tjene penge på det! Men da der er en risiko for at han i nogle tilfælde kan tabe penge, kræver det at man har råd til at tabe de penge og det har vi ikke pt..

Jeg har ikke bestemt at han ikke må gøre det. Vi har taget en fælles beslutning omkring det, og jeg har også holdt døren åben for, at når økonomien er mere stabil kan han nok godt begynde at gøre det igen. Jeg har også lovet at jeg ikke shopper, fordi der er noget vi lige skal have styr på, inden vi kan begynde at gøre noget af det vi kan lide igen..

Så det er ikke fordi jeg er den dumme kælling, der bestemmer hvad han må og ikke må, vi har snakket sammen om det, og reglerne gælder for os begge!

Han spiller også et gratis spil LOL tror jeg det hedder, og det blander jeg mig ikke i, det får han lov at spille alt det han lyster. Så jeg har ikke taget alt fra ham.

Det her var nok mere et svar til jer alle, en lige rettet mod dig.

Anmeld

22. august 2012

Anonym trådstarter

TeamRocket skriver:

Så du har lavet en aftale om at han ikke må købe, fixe og sælge iphones og han har følt sig tvunget til at sige ja, og nu gør han det stadig. Hvorfor i alverden skal han også ligge sin hobby på hylden jeg spørg bare ? Min mand elsker også at købe og videre sælge ting og tjene lidt penge. Fred være med det. Det kan jeg da ikke blande mig i. Min hobby koster penge helt uden at jeg tjener dem ind igen og jeg ville da flippe skrådt hvis han forslog jeg lige lovede at holde mig fra det indtil han sagde god for det igen. Jesus! Er du hans mor eller hvad? Jeg kan da godt forstå han opføre sig som et barn når du sådan laver regler for ham.

Min mand og min bror er selv ludomaner og der er centre rundt om i landet der kan hjælpe både ham og pårørende - man kan også få en kontakt person der selv er ludoman som man kan ringe til så snart trangen melder sig og ofte kan kontaktpersonen snakke med om de ting vi der ikke er ludomaner ikke forstår. Men man får også at vide at spillet skal erstattes med noget andet de kan gå helhjertet op i og gøre med god samvittighed her har manden valgt at det skal være wow - og det er en super løsning- for det forgår jo herhjemme så jeg ved oven i købet hvor han er og kan gå og hygge om ham imens han har ikke selv valgt at være ludoman og det er faktisk rigtig svært så jeg synes du skal støtte din mand i sin hobby om han så starter til ridning, spiller computer(husk pengespil er no go!) eller fixer iphones

Jeg tror ikke han har følt sig tvunget, da vi i fællesskab har fundet den her løsning, da der lige er noget i økonomien vi skal have rettet op på! Disse regler gælder også for mig. Og han får stadig lov til at spille LOL alt det han vil, fordi det er gratis og det kan han rigtig godt lide.

Vi har været inde på hjemmesiden, og har taget nogle af tingene i brug.

Anmeld

22. august 2012

Anonym trådstarter

gædde skriver:

syntes folk overser noget her!

Du skriver han er ludoman...... det er en sygdom på lige fod med narkoman, alkoholiker, rygeren..... (ikke fysisk men psykisk) og hvis han spiller med penge, så kan der edermama ryde nogen kontanter - ofte flere end folk er klar over.

"drenge er bare drenge" .nej : En ludoman misterofte venner, familie, hus osv. fordi det bare tager overhånd...og løgne er en STOR delaf det.De bliver fysisk dårlige, hvis de ikke får lov til at spille...og derfor kan tyveri og enorm gæld være den eneste udvej, også selv om det er fra familien...... En ludoman kan også sagtens være den der bare ikke kan undvære sin syvkabale.og sidder klistret til skærmen 4-5 timer om dagen, og tripper for at komme hjem fra familiefesten, for at spille... eller den der hvergang ved disken i supermarkedet, liiiiige skal ha en 10´kr skrab, for det er jo ikke så dyrt.

Du har gjort det rigtige. Du har sat foden ned, INDEN det render af med ham.. men er det nok..........?............. for sælger han de ifones, for at få lidt til sine spil? eller er det han spil?

Lige præcis, han er ludoman og der ligger forskellen.

Han sælger ikke iphones for at få til sine spil, (tror jeg ikke.) men fordi han rigtig gerne vil tjene penge. Altså det hele går ud på penge!

Han må gerne have sin hobby, men hans hobby koster penge, og de penge har vi ikke råd til at have stående ude pt.. Men på et tidspunkt skal der da nok blive plads til det igen. 

Anmeld

22. august 2012

Den lykkelige

Årh det lyder fuldstændig ligesom min eks  Han er adopteret og har haft nogle svære ting i sit liv..
Han var også ludoman og er det sikkert den dag idag.. Han gik i behandling men hjalp aldrig!! Det er en del af sygdommen at de lyver.. Jeg personlig ville "redde ham".. gjorde ALT men det endte altid med jeg sad og tudede over det.. jeg stolede ikke det mindste på min og han endte med at ødelægge mig fuldstændig psykisk..
Det endte med han en gang spillede 42000 kr på mit kort en weekend jeg var på overnatning hos mine forældre.. Det viste sig også til aller sidst (vi var sammen 2,5-3 år ca) at han allerede et par måneder inde i forholdet havde spillet 1600 kr på mit kort..
Vi endte i retten i sønderborg og jeg fik INGEN penge ud af det!!!
Jeg vil bare sige du må passe rigtig godt på dig selv!!!

Anmeld

22. august 2012

Anonym

Anonym skriver:

Tak for dit svar, og selvfølgelig skal du være anonym!

Du forstår hvad det drejer sig om.

Han har lånt pengene af sin far, og sagt at det var til mad. (vi mangler ikke penge til mad!)

Han må gerne have det som hobby og tjene penge på det! Men da der er en risiko for at han i nogle tilfælde kan tabe penge, kræver det at man har råd til at tabe de penge og det har vi ikke pt..

Jeg har ikke bestemt at han ikke må gøre det. Vi har taget en fælles beslutning omkring det, og jeg har også holdt døren åben for, at når økonomien er mere stabil kan han nok godt begynde at gøre det igen. Jeg har også lovet at jeg ikke shopper, fordi der er noget vi lige skal have styr på, inden vi kan begynde at gøre noget af det vi kan lide igen..

Så det er ikke fordi jeg er den dumme kælling, der bestemmer hvad han må og ikke må, vi har snakket sammen om det, og reglerne gælder for os begge!

Han spiller også et gratis spil LOL tror jeg det hedder, og det blander jeg mig ikke i, det får han lov at spille alt det han lyster. Så jeg har ikke taget alt fra ham.

Det her var nok mere et svar til jer alle, en lige rettet mod dig.

Se det faktum at han bliver ved med at lyve - både for dig og sin far er jo på ingen måde i orden, om det er til den nye hobby eller ej.

Og ja, selvfølgelig skal der være plads til at man kan tabe på den slags handler og har I ikke luft i budgettet til det så er det både fornuftigt og forståligt at du frsøger at stoppe det 

Har han modtaget nogen form for behandling for sin ludomani?
Hvis ikke vil jeg opfordre jer til at kontakte foreningen mod ludomani og søge den nødvendige behandling da det jo ikke kun er ham der i sidste ende får problemer.

Min kæreste spiller også gratis spil og får ind i mellem "lov til" at tage ned for at spille lidt for et aftalt beløb - det er så langt vi er kommet indtil videre...

Anmeld

22. august 2012

NNL

Hvis han er ludoman, og ikke spiller, kan det være "nødvendigt" for ham at have noget andet at få tankerne hen på, og få lidt spænding ud af. Tror det er det, han bruger hans iPhone hobby til...

Har selv været sammen med en ludoman i flere år i mit tidligere forhold, så har selv haft det inde på livet. Det ligger netop ofte noget fra barndommen til grund for afhængigheden, og derfor kan det være svært at stoppe uden professionel hjælp. Hvis jeg var dig, tror jeg at jeg ville lade ham fortsætte med det med telefonerne (selvom jeg sagtens kan følge din holdning om ikke at have penge ude at svæve), men det er da trods alt mere sikkert end at han spiller dem alle op på nettet eller i de fysiske automater.

Held og lykke til jer, og kram & tanker herfra.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.