Anonym skriver:
Nu vælger jeg også at benyttet mig af anonymitet da jeg gerne vil undgå at udstille min kæreste.
Han er også ludoman og har tidligere spillet ALT væk, alle de penge han kunne komme i nærheden af, tidl parforhold, lejlighed osv.
Han havde rimeligt styr på det da jeg mødte ham, og var noget af det aller første han fortalte mig om så der var ingen løgne eller fortielser der.
Han spillede nu og da med mit videne og uden problemer - han spillede ikke evt. gevinster op men kom hjem med dem.
Vi fik dog nogle problemer som han havde svært ved at takle og han faldt i sit game mønster en dag og gik ned for at spille uden at fortælle det og endte med at have brugt rigtigt mange penge på vores kort uden at fortælle mig det.
- Jeg nåede at opdage det via netbank inden han fik fortalt mig det og jeg tror jeg ringede til ham for at sige, at når vi kom hjem fra arbejde var vi nødt til at snakke...
Han havde det elendigt og forventede at møgfald (som tidl kærester havde givet ham selvom de aldrig hverken havde boet sammen eller haft fælles økonomi)
Møgfaldet kom ikke, men vi fik snakket om det, på en rigtig god måde og det faktum at det var penge vi ikke rigtigt havde der var røget til spil gjorde at han opgav sit dankort, klippede det og efterfølgende lukkede vi også for at han kunne hæve uden sit kort på vores konto i banken.
Han har ofte syntes det var rigtigt rigtigt træls at han ikke kan hæve penge og skal vente til jeg kan tage med til en hæveautomat eller lign men det er konsekvensen af at han desværre har et problem der ikke bare lige lader sig fikse.
Og han er helt med på at det er løsningen - og det går meget bedre!
TS, jeg kan ikke lade være med at undre mig over hvordan han får mulighed for at købe de Iphones hvis du styrer alt økonomisk hjemme hos jer?
Og så synes jeg faktisk I skal vælge jeres kampe, hvis det er noget han nyder at gøre og faktisk tjener på (og ikke spiller op!!) så er det måske et beløb I skal kalkulere med at skulle have ude at stå? Så han netop kan gøre det og ikke behøver lyve om det?
Her i huset bliver der aldrig løjet mere om noget (da det eneste der tidl er blevet fortiet er spil og det er lukket) - og jeg tror simpelthen ikke på som nogle nævner at det er en "mande ting"
Hvis nogle mænd lyver for deres kærester/koner så er det nok fordi de ikke orker den hysteriske reaktion de nogle gange mødes med i et forhold fordi vi kvinder ikke altid forstår at de har nogle andre behov end os!
Tak for dit svar, og selvfølgelig skal du være anonym!
Du forstår hvad det drejer sig om.
Han har lånt pengene af sin far, og sagt at det var til mad. (vi mangler ikke penge til mad!)
Han må gerne have det som hobby og tjene penge på det! Men da der er en risiko for at han i nogle tilfælde kan tabe penge, kræver det at man har råd til at tabe de penge og det har vi ikke pt..
Jeg har ikke bestemt at han ikke må gøre det. Vi har taget en fælles beslutning omkring det, og jeg har også holdt døren åben for, at når økonomien er mere stabil kan han nok godt begynde at gøre det igen. Jeg har også lovet at jeg ikke shopper, fordi der er noget vi lige skal have styr på, inden vi kan begynde at gøre noget af det vi kan lide igen..
Så det er ikke fordi jeg er den dumme kælling, der bestemmer hvad han må og ikke må, vi har snakket sammen om det, og reglerne gælder for os begge!
Han spiller også et gratis spil LOL tror jeg det hedder, og det blander jeg mig ikke i, det får han lov at spille alt det han lyster. Så jeg har ikke taget alt fra ham.
Det her var nok mere et svar til jer alle, en lige rettet mod dig.