Han lover og lover og holder aldrig en sk*d!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2012

Anonym trådstarter

Babymamma skriver:

Så er det at du skal sige at han jo ikke holder det. Det gør jeg nemlig herhjemme  Og så siger han jo og så siger jeg at jeg gerne vil vædde - så vædder vi og jeg vinder hver gang. Og så vinder jeg jo massage, eller her sidst sagde jeg at jeg ville vækkes med morgenmad og sådan. Jeg får det da bare til at gå til min fordel at han er et fjols haha  Og på den måde er det igen til at grine af, på et tidspunkt lære han det vel.

Haha, ja god ide..  Men jeg tror aldrig min kæreste lærer det! Troede det måske ville ændre sig, når barnet kom men nej.. Han er stadig den samme.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2012

Anonym

Nu vælger jeg også at benyttet mig af anonymitet da jeg gerne vil undgå at udstille min kæreste.

Han er også ludoman og har tidligere spillet ALT væk, alle de penge han kunne komme i nærheden af, tidl parforhold, lejlighed osv.

Han havde rimeligt styr på det da jeg mødte ham, og var noget af det aller første han fortalte mig om så der var ingen løgne eller fortielser der.
Han spillede nu og da med mit videne og uden problemer - han spillede ikke evt. gevinster op men kom hjem med dem.

Vi fik dog nogle problemer som han havde svært ved at takle og han faldt i sit game mønster en dag og gik ned for at spille uden at fortælle det og endte med at have brugt rigtigt mange penge på vores kort uden at fortælle mig det.
- Jeg nåede at opdage det via netbank inden han fik fortalt mig det og jeg tror jeg ringede til ham for at sige, at når vi kom hjem fra arbejde var vi nødt til at snakke...

Han havde det elendigt og forventede at møgfald (som tidl kærester havde givet ham selvom de aldrig hverken havde boet sammen eller haft fælles økonomi)
Møgfaldet kom ikke, men vi fik snakket om det, på en rigtig god måde og det faktum at det var penge vi ikke rigtigt havde der var røget til spil gjorde at han opgav sit dankort, klippede det og efterfølgende lukkede vi også for at han kunne hæve uden sit kort på vores konto i banken.

Han har ofte syntes det var rigtigt rigtigt træls at han ikke kan hæve penge og skal vente til jeg kan tage med til en hæveautomat eller lign men det er konsekvensen af at han desværre har et problem der ikke bare lige lader sig fikse.
Og han er helt med på at det er løsningen - og det går meget bedre!

TS, jeg kan ikke lade være med at undre mig over hvordan han får mulighed for at købe de Iphones hvis du styrer alt økonomisk hjemme hos jer?

Og så synes jeg faktisk I skal vælge jeres kampe, hvis det er noget han nyder at gøre og faktisk tjener på (og ikke spiller op!!) så er det måske et beløb I skal kalkulere med at skulle have ude at stå? Så han netop kan gøre det og ikke behøver lyve om det?

Her i huset bliver der aldrig løjet mere om noget (da det eneste der tidl er blevet fortiet er spil og det er lukket) - og jeg tror simpelthen ikke på som nogle nævner at det er en "mande ting"

Hvis nogle mænd lyver for deres kærester/koner så er det nok fordi de ikke orker den hysteriske reaktion de nogle gange mødes med i et forhold fordi vi kvinder ikke altid forstår at de har nogle andre behov end os!

Anmeld

22. august 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Haha, ja god ide..  Men jeg tror aldrig min kæreste lærer det! Troede det måske ville ændre sig, når barnet kom men nej.. Han er stadig den samme.

Tror at man skal indse at de fleste mænd er fjolser på den ene eller anden måde  hehe, jo før jo bedre. 

Ja vi venter også vores den første, og jeg tror at jeg får hænderne fulde  1 lille baby, 1 stor baby og så vores vovse - uha jeg får noget at se til, men så længe vi kan grine og vores kærester gør os glade, det er det jeg syntes er vigtigst   

Anmeld

22. august 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Her i huset bliver der aldrig løjet mere om noget (da det eneste der tidl er blevet fortiet er spil og det er lukket) - og jeg tror simpelthen ikke på som nogle nævner at det er en "mande ting"

Hvis nogle mænd lyver for deres kærester/koner så er det nok fordi de ikke orker den hysteriske reaktion de nogle gange mødes med i et forhold fordi vi kvinder ikke altid forstår at de har nogle andre behov end os!

Ej det tror jeg sku ikke på, ikke at i ikke lyver for hinanden, men det andet du skriver 

Jeg er aldrig hysterisk overfor min kæreste men han lyver alligevel om småting. Som f.eks. har han helt af sig selv, fordi vi venter barn, sagt at han vil holde op med ryge - intet jeg har tvunget ham til.

Alligevel fanger jeg ham i det engang imellem og så står han der og siger nej nej det har han ikke, men  når jeg så står og griner af ham fordi jeg ved han lyver så indrømmer han også at han har røget.

Så skulle han jo ikke sige at han ikke vil ryge mere, men at han netop gerne vil ryge - jeg har jo ikke tvunget ham til det og det kan han også godt se. Men i hans øjne vil han gerne være mand nok til at gøre dette for vores barn, desværre holder den bare ikke altid - og så lyver han.

Det var bare et af de eksempler der er herhjemme fra, som sagt er det små ting og det er derfor jeg siger de er en drengting som man skal grine af. Der er jo intet alvorligt i at min kæreste ryger engang imellem, eller at han lige brugte 100 kr på et eller andet som "han ikke kan huske" (som han egentligt godt kan huske fordi drengene ville have en øl efter arbejde eller hvad der nu lige kunne være) osv.

Han ved at der aldrig bliver sagt nej hjemmefra og han skal have lov at gøre som han vil - så det med at mænd lyver fordi deres kærester er hysteriske passer vist ikke helt 

Anmeld

22. august 2012

gædde/gitte

Anonym skriver:

Jeg er anonym for ikke at udstille min kæreste, men har virkelig brug for at komme af med det her!

For det første er min kæreste loduman! Han har tabt rigtig mange penge, før han fandt mig.. Og derfor mener han, at det han gør nu det bare er småting. Vi har et barn sammen på 2 mdr, og derfor mener jeg ar der skal være stabilitet i økonimien og der skal ikke være nogle penge ude og hænge nogle steder, som man ikke ved om man får tilbage.

Nå men løsningen på hans lodomani, har vi forhåbentlig fundet, efter utallige af gange han har lovet ikke at spille men gjort det alligevel. Derfor styrer jeg ALLE pengene og han er blokeret fra alle spil hjemmesider.

Men, han elsker at sælge. Han køber Iphone's laver det der er galt med dem og sælger dem for mere, og derved tjæner lidt penge.

Det er jo fint at tjæne lidt penge, ved siden af det job han har.. Men pt, syntes jeg ikke vi skal have nogle penge ude og hænge på den måde som han har, når han nu gør det med de iphones.. Det har vi haft en snak om, hvor vi blev enige om at for en periode skal han ikke gøre det, og så kan han måske begynde på det igen.. Har sagt til ham, at han går på arbejde for at tjæne penge og derfor behøver han ikke sælge iphones.

Men, alligvel kommer han ca 1 gang om ugen og siger at han har købt en.. Han ved det er forkert, det kan jeg tydeligt hører på ham når han kommer for at "tilstå".. Men alligevel gør han det. Hver gang han gør det, har vi snakken, han lover at det gør han ikke. Men det samme sker igen!

Jeg er ikke typen der skælder ud, han er jo en voksen mand (burde han være.), selvom han ved det gør mig sur og ked af det..

Men jeg er bare SÅ træt af at han lover og lover og aldrig holder en skid af det!!! Jeg stoler faktisk slet ikke på ham lige på de punker.. Og jeg føler jeg har 2 børn, fordi han skal behandles som et barn! 

Der ligger også en masse andet bag det her, bla noget med hans barndom o.s.v.. Men derfor kan det da ikke være så svært at holde hvad man lover.. Bare bevise en lille smule!

Måtte bare lige af med det!

syntes folk overser noget her!

Du skriver han er ludoman...... det er en sygdom på lige fod med narkoman, alkoholiker, rygeren..... (ikke fysisk men psykisk) og hvis han spiller med penge, så kan der edermama ryde nogen kontanter - ofte flere end folk er klar over.

"drenge er bare drenge" .nej : En ludoman misterofte venner, familie, hus osv. fordi det bare tager overhånd...og løgne er en STOR delaf det.De bliver fysisk dårlige, hvis de ikke får lov til at spille...og derfor kan tyveri og enorm gæld være den eneste udvej, også selv om det er fra familien...... En ludoman kan også sagtens være den der bare ikke kan undvære sin syvkabale.og sidder klistret til skærmen 4-5 timer om dagen, og tripper for at komme hjem fra familiefesten, for at spille... eller den der hvergang ved disken i supermarkedet, liiiiige skal ha en 10´kr skrab, for det er jo ikke så dyrt.

Du har gjort det rigtige. Du har sat foden ned, INDEN det render af med ham.. men er det nok..........?............. for sælger han de ifones, for at få lidt til sine spil? eller er det han spil?

Anmeld

22. august 2012

Anonym

Babymamma skriver:

Ej det tror jeg sku ikke på, ikke at i ikke lyver for hinanden, men det andet du skriver 

Jeg er aldrig hysterisk overfor min kæreste men han lyver alligevel om småting. Som f.eks. har han helt af sig selv, fordi vi venter barn, sagt at han vil holde op med ryge - intet jeg har tvunget ham til.

Alligevel fanger jeg ham i det engang imellem og så står han der og siger nej nej det har han ikke, men  når jeg så står og griner af ham fordi jeg ved han lyver så indrømmer han også at han har røget.

Så skulle han jo ikke sige at han ikke vil ryge mere, men at han netop gerne vil ryge - jeg har jo ikke tvunget ham til det og det kan han også godt se. Men i hans øjne vil han gerne være mand nok til at gøre dette for vores barn, desværre holder den bare ikke altid - og så lyver han.

Det var bare et af de eksempler der er herhjemme fra, som sagt er det små ting og det er derfor jeg siger de er en drengting som man skal grine af. Der er jo intet alvorligt i at min kæreste ryger engang imellem, eller at han lige brugte 100 kr på et eller andet som "han ikke kan huske" (som han egentligt godt kan huske fordi drengene ville have en øl efter arbejde eller hvad der nu lige kunne være) osv.

Han ved at der aldrig bliver sagt nej hjemmefra og han skal have lov at gøre som han vil - så det med at mænd lyver fordi deres kærester er hysteriske passer vist ikke helt 

Jeg siger heller ikke at DU er småhysterisk, men måske han tidl har været sammen med en som er...

Min oplevelse er bare at de mænd der laver den slags stunts (eller kvinder for den sags skyld) desværre er farvede af at have været eller er i forhold hvor de er "nødt" til at lyve for at bevare husfreden..

Det er sørgeligt men de observationer har jeg desværre bare gjort mig igennem mange år - og det er sgu trist!

Andre årsager til hvide løgne eller smålyven kan vel være at han ikke ser det som vigtigt og ikke orker hvis nu det bliver et problem?

Ift det med at han gerne vil holde op med at ryge men ikke formår at gøre det og lyver omkring det kunne jeg forestille mig at han er flov over at han ikke kan og lyver lige så meget overfor sig selv som for dig fordi han gerne vil, inderligt.

Det er ikke en undskyldning for at gøre det men en forklaring lige der hvorfor han måske tyr til en løgn ikke bare overfor dig men også sig selv.

Anmeld

22. august 2012

Anonym

gædde skriver:

syntes folk overser noget her!

Du skriver han er ludoman...... det er en sygdom på lige fod med narkoman, alkoholiker, rygeren..... (ikke fysisk men psykisk) og hvis han spiller med penge, så kan der edermama ryde nogen kontanter - ofte flere end folk er klar over.

"drenge er bare drenge" .nej : En ludoman misterofte venner, familie, hus osv. fordi det bare tager overhånd...og løgne er en STOR delaf det.De bliver fysisk dårlige, hvis de ikke får lov til at spille...og derfor kan tyveri og enorm gæld være den eneste udvej, også selv om det er fra familien...... En ludoman kan også sagtens være den der bare ikke kan undvære sin syvkabale.og sidder klistret til skærmen 4-5 timer om dagen, og tripper for at komme hjem fra familiefesten, for at spille... eller den der hvergang ved disken i supermarkedet, liiiiige skal ha en 10´kr skrab, for det er jo ikke så dyrt.

Du har gjort det rigtige. Du har sat foden ned, INDEN det render af med ham.. men er det nok..........?............. for sælger han de ifones, for at få lidt til sine spil? eller er det han spil?

Jeg er ikke TS men den anden anonyme har en kæreste der er ludoman

Du har 100% ret i at det er en afhængighed og en sygdom på lige fod med så meget andet! 
Det forsøger jeg ikke at neglisere i mit indlæg og nej kommer ikke ind på alle de andre tiltag der har været i vores hjem ift til hans afhængighed men kun den ene ting der har stoppet at pengene fosser ud af vores konto til spil.

Behandling er den helt rigtige vej til at gøre op med sin afhængighed om det er spil, alkohol eller narko så kan man sjældent kæmpe sig ud af det helt alene, da trangen og abstinenserne er alt for store.

www.ludomani.dk er et sted hvor man kan læse mere om det og søge behandling (hvis han altså er klar)

Anmeld

22. august 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Jeg siger heller ikke at DU er småhysterisk, men måske han tidl har været sammen med en som er...

Min oplevelse er bare at de mænd der laver den slags stunts (eller kvinder for den sags skyld) desværre er farvede af at have været eller er i forhold hvor de er "nødt" til at lyve for at bevare husfreden..

Det er sørgeligt men de observationer har jeg desværre bare gjort mig igennem mange år - og det er sgu trist!

Andre årsager til hvide løgne eller smålyven kan vel være at han ikke ser det som vigtigt og ikke orker hvis nu det bliver et problem?

Ift det med at han gerne vil holde op med at ryge men ikke formår at gøre det og lyver omkring det kunne jeg forestille mig at han er flov over at han ikke kan og lyver lige så meget overfor sig selv som for dig fordi han gerne vil, inderligt.

Det er ikke en undskyldning for at gøre det men en forklaring lige der hvorfor han måske tyr til en løgn ikke bare overfor dig men også sig selv.

hehe ja og det er derfor at jeg opfodre hende til at grine af det, det er jo ikke verdens undergang - ligesom med min kærestes rygning 

Anmeld

22. august 2012

Anonym

Babymamma skriver:

hehe ja og det er derfor at jeg opfodre hende til at grine af det, det er jo ikke verdens undergang - ligesom med min kærestes rygning 

Lige her tænker jeg så at det ér værre end det når han er ludoman, han risikerer jo at hans afhængighed får dem til at gå falit og fra hus og hjem hvis han ikke får det stoppet og får en eller anden form for hjælp...

Anmeld

22. august 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Lige her tænker jeg så at det ér værre end det når han er ludoman, han risikerer jo at hans afhængighed får dem til at gå falit og fra hus og hjem hvis han ikke får det stoppet og får en eller anden form for hjælp...

Jeg fik indtrykket af at han ikke længere er ludoman og at de har styr på det, men at han nu har en hobby med de iphones som hun ikke bryder sig om - selvom han tjener penge ind og ikke bare bruger dem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.