Ville du kontakte læge ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.634 visninger
16 svar
0 synes godt om
21. august 2012

meem

Vores yngste datter på 14mdr har de sidste 4 dage været dårlig sådan lidt on/off..

Det hele startede med meget tynd mave og ingen appetit i vuggestuen fredag eftermiddag..  Hun var meget træt og kom tidligt i seng først på aftenen..

Lørdag havde hun stadig ingen appetit.. Hun havde ikke specielt dårlig mave men sov det meste af dagen væk..

Natten til søndag vågner min kæreste da han synes det lyder som om hun er ved at blive kvalt..  da han kommer ind til hende ligger hun og kaster op.. vi får hende op, ud og vasket og hun falder straks i søvn igen bagefter..

Søndag har hun fået lidt bedre appetit og spiser lidt mere (dog stadig ikke som hun plejer) aff. løber nærmest ud af hende og hun er konstant tørstig.. 

Mandag forløber helt normalt.. hun er i vuggestue og er vild som sædvanlig.. da jeg henter hende om eftermiddagen tager vi til stranden, men efter 5min ved vandet begynder hun at skrige helt vildt som om hun er blevet slået nærmest... vi kører hjem igen og hun sidder og putter med sin bamse til teletubbies..

I nat har hun igen kastet op, men er frisk til morgen.. kommer derfor i vuggestue.. da jeg henter hende fortæller de så at hun har haft tynd aff. hele dagen.. hun har sovet knap 4 timer.. hun har ingen energi og vil hverken spise eller drikke... hmm...

Min kæreste mener vi skal ha' lægen til at kigge på hende.. men jeg tænker at det bare er den varme her hun slet ikke kan finde ud af..

Hvad ville i gøre i denne situation ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2012

HeidiØ

meem skriver:

Vores yngste datter på 14mdr har de sidste 4 dage været dårlig sådan lidt on/off..

Det hele startede med meget tynd mave og ingen appetit i vuggestuen fredag eftermiddag..  Hun var meget træt og kom tidligt i seng først på aftenen..

Lørdag havde hun stadig ingen appetit.. Hun havde ikke specielt dårlig mave men sov det meste af dagen væk..

Natten til søndag vågner min kæreste da han synes det lyder som om hun er ved at blive kvalt..  da han kommer ind til hende ligger hun og kaster op.. vi får hende op, ud og vasket og hun falder straks i søvn igen bagefter..

Søndag har hun fået lidt bedre appetit og spiser lidt mere (dog stadig ikke som hun plejer) aff. løber nærmest ud af hende og hun er konstant tørstig.. 

Mandag forløber helt normalt.. hun er i vuggestue og er vild som sædvanlig.. da jeg henter hende om eftermiddagen tager vi til stranden, men efter 5min ved vandet begynder hun at skrige helt vildt som om hun er blevet slået nærmest... vi kører hjem igen og hun sidder og putter med sin bamse til teletubbies..

I nat har hun igen kastet op, men er frisk til morgen.. kommer derfor i vuggestue.. da jeg henter hende fortæller de så at hun har haft tynd aff. hele dagen.. hun har sovet knap 4 timer.. hun har ingen energi og vil hverken spise eller drikke... hmm...

Min kæreste mener vi skal ha' lægen til at kigge på hende.. men jeg tænker at det bare er den varme her hun slet ikke kan finde ud af..

Hvad ville i gøre i denne situation ?

Jeg ville nok kontakte læge, selvom det ikke er konstant!.. ved ikke hvad det lyder som, men syg er hun da. God bedring med hende!

Anmeld

21. august 2012

Hemmeligpigeendnu

Jeg ville også kontakte lægen..

Rigtig god bedring til den bette pus..

Anmeld

21. august 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Helt klart kontakte lægen i morgen! Og jeg ville også ha holdt hende hjemme i dag, hvis hun havde kastet op hele natten! Og ville helt sikkert holde hende hjemme i morgen, så hun ku få en dag til at komme til krafter i igen! Rigtig god bedring med hende! Vh stine

Anmeld

21. august 2012

Mortiltodrenge

StineW79 skriver:

Helt klart kontakte lægen i morgen! Og jeg ville også ha holdt hende hjemme i dag, hvis hun havde kastet op hele natten! Og ville helt sikkert holde hende hjemme i morgen, så hun ku få en dag til at komme til krafter i igen! Rigtig god bedring med hende! Vh stine

Ja, kontakt lægen og så forstår jeg simpelthen ikke, at du sender hende i vs, når hun har kastet op om natten. Man kan smitte 48 timer efter sidste diarré/opkast. Du udsætter resten af vuggestuen for smitte. Beklager det sure opstød, men jeg synes bare ikke det er ok!

Anmeld

21. august 2012

meem

Mortiltodrenge skriver:

Ja, kontakt lægen og så forstår jeg simpelthen ikke, at du sender hende i vs, når hun har kastet op om natten. Man kan smitte 48 timer efter sidste diarré/opkast. Du udsætter resten af vuggestuen for smitte. Beklager det sure opstød, men jeg synes bare ikke det er ok!

Jeg bad ikke om svar på om hun skule sendes i vuggestue eller ej ! de fik afvide deroppe hun havde kastet op men da hun var frisk imorges var vi enige om at hun sagtens kunne være der !! eftersom vi går ud fra det er varmen der giver hende kvalme smitter opkast jo heller ikke vel ?! jeg sender hende til læge imorgen og ja jeg skal nok lade hende blive hjemme !!!!

Anmeld

21. august 2012

meem

HeidiØ skriver:

Jeg ville nok kontakte læge, selvom det ikke er konstant!.. ved ikke hvad det lyder som, men syg er hun da. God bedring med hende!

Tak for svar. vi kontakter læge imorgen

Anmeld

21. august 2012

meem

StineW79 skriver:

Hun har ikke kastet op hele natten.. hun har kastet op én gang i starten af natten.. en jeg kontakter læge imorgen.. tak for svar

Anmeld

21. august 2012

meem

Nymark89 skriver:

Jeg ville også kontakte lægen..

Rigtig god bedring til den bette pus..

mange tak for svar.. jeg kontakter læge imorgen

Anmeld

21. august 2012

Faith

Det er nøjagtig det samme med min søn. Han havde feber da han kom hjem fra dagpleje i går, og i nat vågnede jeg ved at han skreg som en gal. Da jeg kom ind til ham og tog ham op brækkede han sig ud over det hele. Det stod seriøst i stråler ud af ham

I dag har han haft det bedre, men har stadig feber. Han kaster dog ikke op længere.

Så længe din datter drikker godt tror jeg ikke du behøver kontakte lægen. Men hvis hun får værre diarre og opkastninger kombineret med at hun ingenting drikker, kan hun blive dehydreret og så ville jeg helt klart kontakte lægen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.