At holde hovedet selv.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.463 visninger
25 svar
0 synes godt om
20. august 2012

Lauras mor

Hej (:

Hvor gamle var jeres baby, da h*n selv kunne hovedet i længere tid ad gangen?? (:

Her er Laura 2 måneder + 10 dage. Fordi hun ikke kan li at ligge på maven endnu, træner vi ikke sådan. Selvfølgelig kommer hun om på maven og ligge, men kun indtil hun giver sig til at skrige, som ofte er efter 1 minut Men hun er egentlig rimelig god til at holde det i kortere tid ad gangen alligevel(: Vi bærer hende meget på skulderen, fordi hun finder det åbenbart for kedeligt at ligge og kigge, og der vil hun gerne holde hovedet selv, så sådan øver vi mest(:

Hvordan kan jeg ellers træne med hende, når hun ikke vil ligge på mave? (:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2012

Pige2009

Laura var 4 uger, da hun holdt hovedet selv i længere tid af gangen Dukan trænedes at have hende siddende foran dig og støtte hovedet. Ellers må du fortsætte 5-6 gange om dagen med at lægge på maven

Anmeld

20. august 2012

Lauras mor

Baagøe skriver:

Laura var 4 uger, da hun holdt hovedet selv i længere tid af gangen

Hvordan øvede du med hende? (:

Anmeld

20. august 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her holer Alberte også selv hovedet flot i længer tid af gangen. Hun er 6 uger. 

Ka hun li at ligge på din mave, er det jo også at træne nakken. Vh stine

Anmeld

20. august 2012

DitteFisk

Det er vigigt at få trænet barnets nakkemuskler, feks når hun er blevet puslet, så hold hende i hænderne og se om hun selv forsøger at løfte hovedet op. Det vil barnet automatisk gøre. 

Det vidste jeg ikke selv, da min dreng var lille - han gjorde det ikke og det har vist sig i dag (4 år) at han har en svag muskeltonus, der gør at han selv ikke nu kan løfte hovedet fra gulvet hvis han ligger på ryggen. Det ville jeg godt have vidst dengang, så jeg kunne have været opmærksom på det (ikke at det skyldes mangel på træning dengang, men jeg kunne have opdaget det).

Anmeld

20. august 2012

Pige2009

LouiseBP skriver:

Hvordan øvede du med hende? (:

Har lige tilføjet lidt til mit første indlæg Hun lå desuden på min mave og på den måde løftede hovedet fra dag 1, når jeg sang for hende

Anmeld

20. august 2012

Lauras mor

StineW79 skriver:

Her holer Alberte også selv hovedet flot i længer tid af gangen. Hun er 6 uger. 

Ka hun li at ligge på din mave, er det jo også at træne nakken. Vh stine

Det gør hun, men synes ikke hun løfter hovedet særlig meget

Anmeld

20. august 2012

Lauras mor

Gigl skriver:

Det er vigigt at få trænet barnets nakkemuskler, feks når hun er blevet puslet, så hold hende i hænderne og se om hun selv forsøger at løfte hovedet op. Det vil barnet automatisk gøre. 

Det vidste jeg ikke selv, da min dreng var lille - han gjorde det ikke og det har vist sig i dag (4 år) at han har en svag muskeltonus, der gør at han selv ikke nu kan løfte hovedet fra gulvet hvis han ligger på ryggen. Det ville jeg godt have vidst dengang, så jeg kunne have været opmærksom på det (ikke at det skyldes mangel på træning dengang, men jeg kunne have opdaget det).

Det med at løfte hende i hænderne, gør jeg (: Læste nemlig et sted at det var godt for hendes muskler. Hun forsøger at løfte hovedet 1 måske 2 gange ud af 10. Men lidt er bedre end ingenting (:

Anmeld

20. august 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
LouiseBP skriver:

Det gør hun, men synes ikke hun løfter hovedet særlig meget

Bare det at hun ska vende og dreje hovedet er god træning! Husk også som en anden forslår, at lave kran øvelser. Den hvor hun ligger på ryggen, mens du holder i hendes hænder, og løfter forsigtigt op. Så sku hovedet gerne begynde at følge mede. Hun ska nok få det lært!! Vh stine

Anmeld

20. august 2012

Lauras mor

Baagøe skriver:

Laura var 4 uger, da hun holdt hovedet selv i længere tid af gangen Dukan trænedes at have hende siddende foran dig og støtte hovedet. Ellers må du fortsætte 5-6 gange om dagen med at lægge på maven

Jeg fortsætter med at ligge hende på maven (: Hvordan styrkes nakkemusklerne ved at have hende siddende foran og støtte hovedet? Vil hun forsøge at holde det selv eller hvordan? (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.