Hvordan forklare man det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.879 visninger
20 svar
0 synes godt om
20. august 2012

2721

Hvordan har i håndteret det at mor og far ikke bor sammen mere i forhold til jeres barn/børn?
Min søn er 2 år og selvom han ikke med ord siger det
Er det tydeligt at han er påvirket af at vi ikke længere bor der hjemme, samtidig med at far mangler.
Jeg synes det er så svært.
Hvad gjorde du/i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2012

Janni.

Har desværre ingen kloge ord at gøre godt med. Men jeg tænker på jer. 

Og en opper til din tråd. Mon ikke der sidder nogen klogere kvinder der ude som kan hjælpe dig. 

Anmeld

20. august 2012

CS

Bøllemyr skriver:

Hvordan har i håndteret det at mor og far ikke bor sammen mere i forhold til jeres barn/børn?
Min søn er 2 år og selvom han ikke med ord siger det
Er det tydeligt at han er påvirket af at vi ikke længere bor der hjemme, samtidig med at far mangler.
Jeg synes det er så svært.
Hvad gjorde du/i?

Tænker, fortæl ham hvad du ser hos ham- sæt ord på hans følelser og fortæl ham at det er forståligt sådan som han har det.

Tal om det, altså der hvor han er.

Min datter er også 2 år, hendes far bor i USA og vi har aldrig været sammen - men vi snakker meget om andres fædre i vuggestuen, om at savne og glæde sig til far kommer på besøg.

Jeg mener det er vigtigt at anerkende børn der hvor de er - nøjagtig som vi voksne har brug for det.

De bedste hilsner

C

Anmeld

20. august 2012

2721

Janni. skriver:

Har desværre ingen kloge ord at gøre godt med. Men jeg tænker på jer. 

Og en opper til din tråd. Mon ikke der sidder nogen klogere kvinder der ude som kan hjælpe dig. 

Tak søde

Anmeld

20. august 2012

2721

CS skriver:

Tænker, fortæl ham hvad du ser hos ham- sæt ord på hans følelser og fortæl ham at det er forståligt sådan som han har det.

Min datter er også 2 år, hendes far bor i USA og vi har aldrig været sammen - men vi snakker meget om andres fædre i vuggestuen, om at savne og glæde sig til far kommer på besøg.

Jeg mener det er vigtigt at anerkende børn der hvor de er - nøjagtig som vi voksne har brug for det.

De bedste hilsner

C

Det gør jeg også, men synes stadig det er svært når han fx spørger om far ikke skal have det mad vi får, eller at far skal sidde der osv.
Har prøvet at snakke om at mor også savner far og det er helt normalt og okay.
Pt har vi jo ikke rigtig et sted og bo, så vi har ikke nået HJEM og det er også ret hårdt for ham og mig

Anmeld

20. august 2012

Pige2009

De bedste hilsner

C

Lige præcis - vi gør det samme Laura får desuden lov til at ringe til far, når hun savner ham Det er vigtigt at fortælle ham, at både mor og far elsker ham

Anmeld

20. august 2012

2721

Baagøe skriver:

Lige præcis - vi gør det samme Laura får desuden lov til at ringe til far, når hun savner ham Det er vigtigt at fortælle ham, at både mor og far elsker ham

Tak, det gør jeg også. Hver aften ringer vi og siger godnat, men han bliver bare sur og vil ikke. Han taler næsten ikke om sin far, men jeg ved at det går ham på får når han så nævner far, er det bekymring for om far får noget at spise eller invitation til at han skal deltage i det vil laver.

Anmeld

20. august 2012

twinny

Jeg har ingen klode ord.

Men det må være en svært situation at sidde i for alle parter.

Anmeld

20. august 2012

2721

twinny skriver:

Jeg har ingen klode ord.

Men det må være en svært situation at sidde i for alle parter.

Det er også-tak
Det væreste er at min søn skal lide

Anmeld

20. august 2012

twinny

Bøllemyr skriver:

Det er også-tak
Det væreste er at min søn skal lide

Ja, jeg får helt ondt i mit moderhjerte.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.