Middelhavsmad.. Har du nogle gode opskrifter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2012

Leneur

PT skriver:

Græske frikadeller kan altid sætte lidt sol på min dag.

Du kan finde opskriften her . Jeg laver den altid med kyllingefars

De ser da også lækre ud...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2012

tarkoflen

Leneur skriver:

Ja vil gerne prøve at se om en kostomlægning kan gøre noget ved mit depressionshalløj og træthed generelt, så håber I vil smide nogle gode opskrifter ind. Gerne lige fra morgenmad til snack til frokost og til aftensmad....
På forhånd tak

Hvad med ratatouille? Det er jo lidt sådan en tøm køleskabet for grøntsager og steg dem, enten i ovn eller på panden... Det smager super godt bare med pasta til eller med kylling eller fisk

Det er super godt af få en masse forskellige farver grøntsager, både for synet og for kroppen og så er det super nemt at lave, og der kan sagtens laves til et par dage og evt. til fryseren

En lækker lasagne, evt. en kyllingelasagne er også lækkert og kan fryses, for man laver jo ret meget ad gangen

Min mor lavede også engang sådan noget med en masse hvidkål eller spidskål, hakket oksekød, karry, løg, gulerødder, boullion og markeronni, kan simpelthen ikke huske, hvad det hedder, men det smager skønt

Anmeld

21. august 2012

Leneur

tarkoflen skriver:

Hvad med ratatouille? Det er jo lidt sådan en tøm køleskabet for grøntsager og steg dem, enten i ovn eller på panden... Det smager super godt bare med pasta til eller med kylling eller fisk

Det er super godt af få en masse forskellige farver grøntsager, både for synet og for kroppen og så er det super nemt at lave, og der kan sagtens laves til et par dage og evt. til fryseren

En lækker lasagne, evt. en kyllingelasagne er også lækkert og kan fryses, for man laver jo ret meget ad gangen

Min mor lavede også engang sådan noget med en masse hvidkål eller spidskål, hakket oksekød, karry, løg, gulerødder, boullion og markeronni, kan simpelthen ikke huske, hvad det hedder, men det smager skønt

Tak for de gode forslag. Kommer på listen og må jo lige google på det med hvidkål og makeroni, for det lyder lækkert.

Anmeld

21. august 2012

Roselil

Profilbillede for Roselil

Mmm jeg har en rigtig god og nem opskrift som min mand plejer at lave. Det er en slags mousakka eller tepsi som det kaldes på arabisk.

Løg, aubergine, squaz og peberfrugt, renses, skæres og lægges i fad. Tomatpurre, lidt vand og salt og peber samt hvidløg blandes i. Ovenpå grøntsagerne lægges lammekotteletter og fadet dækkes med sølpapir. Bages ca. 1 time. De sidste 5 min. fjernes sølpapiret således at retten brunes lidt.

Meget nemt og lækkert! Man behøver ikke tilsætte fedt, der er rigeligt i kotteletterne.

Anmeld

21. august 2012

tarkoflen

Leneur skriver:

Tak for de gode forslag. Kommer på listen og må jo lige google på det med hvidkål og makeroni, for det lyder lækkert.

Måtte lige have fat i mutti, og hun kunne heldigvis huske, hvad det hed og det hedder guiso, og opskriften er her

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift_b oern.php?id=5339

Anmeld

21. august 2012

tarkoflen

Leneur skriver:

Hov, den opskrift jeg fandt var med ris, men vi plejer at lave den med makeronni

Anmeld

21. august 2012

Leneur

Roselil skriver:

Mmm jeg har en rigtig god og nem opskrift som min mand plejer at lave. Det er en slags mousakka eller tepsi som det kaldes på arabisk.

Løg, aubergine, squaz og peberfrugt, renses, skæres og lægges i fad. Tomatpurre, lidt vand og salt og peber samt hvidløg blandes i. Ovenpå grøntsagerne lægges lammekotteletter og fadet dækkes med sølpapir. Bages ca. 1 time. De sidste 5 min. fjernes sølpapiret således at retten brunes lidt.

Meget nemt og lækkert! Man behøver ikke tilsætte fedt, der er rigeligt i kotteletterne.

Lyder også lækkert og tak...

Anmeld

21. august 2012

Leneur

tarkoflen skriver:

Hov, den opskrift jeg fandt var med ris, men vi plejer at lave den med makeronni

Tak for det og det lyder dejligt og lige til at gå til. Noget jeg godt kan lide...

Anmeld

21. august 2012

tarkoflen

Leneur skriver:

Tak for det og det lyder dejligt og lige til at gå til. Noget jeg godt kan lide...

Det er så nemt, og det passer stort set sig selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.